MPV Aut. "Campingtrækker"
Fra : Sørensen

Dato : 12-08-10 16:50

Er ved at overveje nyere brugt bil, den skal have automatgear og
kunne trække 1500 kg, på krogen, så jeg er ovre i noget Opel
zafira agtigt (vi vil gerne sidde lidt højt).

Jeg er mest nervøs for automat-gearkassen, er der nogle
fabrikater (bilmærker) man skal holde sig fra ?.

--
vh.
Sørensen

Fra : -

Dato : 12-08-10 18:21

Den 12-08-2010 17:49, Sørensen skrev:
> [...]
> vil gerne sidde lidt højt).
>
> Jeg er mest nervøs for automat-gearkassen, er der nogle fabrikater

Det er jo nok ikke det største udvalg der er af MPVer med tomat, men
hold dig i hvertfald fra amerikanerne. De har glemt hvordan man laver biler.

/Claus

Fra : Sørensen

Dato : 12-08-10 18:45

> Det er jo nok ikke det største udvalg der er af MPVer med
> tomat,

Nu kalder jeg jo også DSG for automat, så der er jo: Ford,
opel, citroen, VW, Kia, Seat, Toyota, pegeut m.fl. Men de skal så
samtidig kunne trække 1500 kg, og holde til det.

men
> hold dig i hvertfald fra amerikanerne. De har glemt hvordan man
> laver biler.

OK

vh.
Sørensen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-08-10 19:24

On Thu, 12 Aug 2010 19:44:56 +0200, Sørensen
<90909090@invalid.invalid> wrote:

>Nu kalder jeg jo også DSG for automat, så der er jo: Ford,
>opel, citroen, VW, Kia, Seat, Toyota, pegeut m.fl. Men de skal så
>samtidig kunne trække 1500 kg, og holde til det.

>--

Det vil nok under alle omstændigheder være klogt at montere en ekstra
oliekøler til gearkassen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 12-08-10 20:42

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det vil nok under alle omstændigheder være klogt at montere en ekstra
> oliekøler til gearkassen.

Man kunne jo skæve lidt til Subaru (evt. en diesel) som denne her
eksempelvis, der dog er en benziner:

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Subaru-Outback-2,5i-aut.-5d_ID538500689.htm

mvh/Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-08-10 22:18

folmer@rasmussen.dk skriver:

> Det vil nok under alle omstændigheder være klogt at montere en ekstra
> oliekøler til gearkassen.

Nu er det jo ikke alle automatgear der kører med olieskift.......

Klaus

Fra : -

Dato : 12-08-10 21:21

Den 12-08-2010 19:44, Sørensen skrev:

> Nu kalder jeg jo også DSG for automat, så der er jo: Ford, opel,
> citroen, VW, Kia, Seat, Toyota, pegeut m.fl. Men de skal så samtidig
> kunne trække 1500 kg, og holde til det.

//
Jeg hæftede mig ved at du skrev "nyere brugt", og derfor forudsatte jeg
at det var ud fra udbuddet på brugtmarkedet du søgte; hvilket altså
begrænser mulighederne, når man søger automat. Men der er mig bekendt
ikke specielt store problemer i automatgearkasser, i de biler der er på
markedet, bortset fra, som sagt, de amerikanske.
Resten af bilens kvalitet, når man taler MPV, er desværre i den lidt
ringere ende for mærker som VW Sharan og de tilsvarende Ford og Seat
modeller. VW kommer med en ny Sharan om kort tid, Ford har en ny
Galaxymodel, men der er nok ikke mange brugte endnu.
Udbuddet er størst i modeller fra år 2000 og før, hvor man kunne
registrere 7 personers som autocampere, men dog er der en del 6
personers nyere autocampere, indtil for et par år siden, hvor afgifterne
blev skruet op til dansk standard sindsygt niveau.
Men prøv da dba, bilbasen m.fl.'s søgemaskiner, der kan man rimelig nemt
få et overblik. Har du mod på import, så mobile.de. (Eller ebay)

/Claus

Fra : Bjørn J.

Dato : 12-08-10 21:07

"Sørensen" <90909090@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> vil gerne sidde lidt højt).
>
> Jeg er mest nervøs for automat-gearkassen, er der nogle fabrikater

Den 150 Hk diesel med aut.gear kan/må trække max. 1.500 kg.

Så den burde da kunne holde:

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Opel-Zafira-1,9-CDTi-150-Cosmo-aut.-5d_ID481700601.htm

mvh/Bjørn J.

Fra : Jan

Dato : 13-08-10 06:36

> KLIP

Hej

Jeg kan nævne at jeg for kort tid siden har købt en VW Touran 2,0 TDI 140 hk
med DSG gear årg. 2006 med 89000km på uret.
Den trækker campingvognen som en drøm. Overhovedet ingen problemer med det.
DSG gearet er bare lækkert at køre med.
Nu ved jeg også godt at VW ikke er de billigste. Men det har jeg så valgt.

Mvh. Jan