Endnu større fartbøde?
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-08-10 08:43

I betragtning af hvilken type vej der her er tale om, må vi snart være
oppe i 10 mill. kr. klassen.

http://ekstrabladet.tv/biler/article1389046.ece

Og så har denn satans Mercedes altså verdens lækreste lyd.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 12-08-10 09:04

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Og så har denn satans Mercedes altså verdens lækreste lyd.

Det er jo dét jeg siger! Så glem ALT om Ferrari og andre "skrigende"
sportsvogne..... )
Tænk sig at have været priviligeret at lytte til disse motorer flere gange
om ugen.

--
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-08-10 09:22

On Thu, 12 Aug 2010 10:04:14 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>sportsvogne..... )
>Tænk sig at have været priviligeret at lytte til disse motorer flere gange

Jeg har fornøjelsen af at gå og lytte til M-B's V8 diesel'er hver dag.
Altså dem de bruger i de større køretøjer.

De lyder faktisk bedre end Scania's, så længe der ikke bliver pillet
ved udstødningssystemet.

Sådan en M-B V8 og en Allison pløreturbine kan godt flytte sig, skal
jeg hilse og sige,

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-08-10 10:08

Den 12-08-2010 10:21, folmer@rasmussen.dk skrev:
> [...]
> ved udstødningssystemet.
> Sådan en M-B V8 og en Allison pløreturbine kan godt flytte sig, skal

Kørte du ikke Daffy?

Det der med Scania er lidt religion, ligesom med hastighedsgrænserne.

For nogen er der bare ikke andet der dur, uanset hvor dårlig Scania
(/hastighedsgrænser) efterhånden bliver lavet.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-08-10 19:12

On Thu, 12 Aug 2010 11:08:03 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Kørte du ikke Daffy?

>--

Ikke mere. Det er der endnu en østeuropæer der har overtaget.

>--

>Det der med Scania er lidt religion, ligesom med hastighedsgrænserne.

>--

Hvad skal de to ting blandes sammen for?

>--

>For nogen er der bare ikke andet der dur, uanset hvor dårlig Scania
>(/hastighedsgrænser) efterhånden bliver lavet.

>--

Jeg er ikke fanatisk. Man kan vænne sig til meget.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 12-08-10 11:53

> [...]

> Altså dem de bruger i de større køretøjer.
>
> De lyder faktisk bedre end Scania's, så længe der ikke bliver pillet

Det samme kan man så ikke sige om deres gamle V10.

Kan huske når man kørte under halvtaget ved grænsestationen mellem
Frankrig og Schweiz nord for Basel. Man kunne nå tre gearskift. Det var
så nakkehårene rejste sig.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-08-10 19:19

On Thu, 12 Aug 2010 12:53:14 +0200, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Kan huske når man kørte under halvtaget ved grænsestationen mellem
>Frankrig og Schweiz nord for Basel. Man kunne nå tre gearskift. Det var

Det er det der på norsk hedder ståpels.....!

Det kan man også få, når man en tidlig morgenstund begynder
opstigningen til Europabrücke fra den italienske side i en Scania med
rør lige igennem og 27 tons marmor på ladet.

Når solen så skinner og fuglene fløjter og pigerne er begyndt ude i
vinmarkerne, så står den på dobbelt udkobling ved HVERT ENESTE
GEARSKIFT hele vejen op, uanset om det var nødvendigt eller ej.

Så er der ikke ret meget her i verden jeg vil bytte med.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 12-08-10 19:56

> [...]
> GEARSKIFT hele vejen op, uanset om det var nødvendigt eller ej.
>
> Så er der ikke ret meget her i verden jeg vil bytte med.

Drengerøv... )

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-08-10 20:00

On Thu, 12 Aug 2010 20:56:26 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

>Drengerøv... )

>--

Ubetinget og uden forbehold.

Nybadet og efter indtagelse af 2 croisanter og 2 dobbelte expressoer,
så er sådan en opgave simpelthen det bedste i verden. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 12-08-10 20:24

> Ubetinget og uden forbehold.
>
> Nybadet og efter indtagelse af 2 croisanter og 2 dobbelte expressoer,
> så er sådan en opgave simpelthen det bedste i verden. )

Jeg forstår dog ikke de chauffører, som gider sidde 8 timer om dagen og
lytte til et lige rør - ovenikøbet med vinduet nede....

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-08-10 20:37

On Thu, 12 Aug 2010 21:23:54 +0200, "Henrik B."
> [...]

>Jeg forstår dog ikke de chauffører, som gider sidde 8 timer om dagen og
>lytte til et lige rør - ovenikøbet med vinduet nede....

Nej, det er mig helt ubegribeligt.

Og så de korøgtere der absolut skal fyre lortet af, der hvor vi ligger
og sover.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 12-08-10 22:01

Den 12-08-2010 21:23, Henrik B. skrev:

> Jeg forstår dog ikke de chauffører, som gider sidde 8 timer om dagen og
> lytte til et lige rør - ovenikøbet med vinduet nede....

Næ nej. Heller ikke her. Men ved specielle lejligheder som den jeg
nævner er det ikke så ringe. Det samme som du siger tænker jeg om han
tossen der jævnligt kører her forbi med sin Patrol med side pibes.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 12-08-10 22:48

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
> Ubetinget og uden forbehold.

Vi er ikke i tvivl

> Nybadet og efter indtagelse af 2 croisanter og 2 dobbelte expressoer,
> så er sådan en opgave simpelthen det bedste i verden. )

Arrghh!
Skift 27 tons marmor ud med 3 søde piger på bagperronen på vej hjem fra en
hyggelig bytur fyldt med godt humør.
2 dobbelte expressoer med en en halv ISkold Knndivand.
Den italienske gedesti med strandvejen langs Præstø Fjord
..
Lige ved solopgang. Den er brudt frem. Skyfrit. 21 grader.
Stille - helt stille. Havblik-stille! Sådan en af de sjældne sommermorgener
i Danmark.
"Let the fingers do the walking" (Sort sol) i radioen.

Se så findes der ikke en bedre opgave!
Men al respekt for dem der heller vil køre med marmor

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 13-08-10 05:28

> Se så findes der ikke en bedre opgave!
> Men al respekt for dem der heller vil køre med marmor

Marmor eller mormor ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 13-08-10 06:29

> Marmor eller mormor ?

Tror jeg foretrækker mormor så

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-10 13:02

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
>I betragtning af hvilken type vej der her er tale om, må vi snart være
> oppe i 10 mill. kr. klassen.

Nope!
Det er Isle of Man - Ingen hastighedsbegrænsninger!

> http://ekstrabladet.tv/biler/article1389046.ece
>
> Og så har denn satans Mercedes altså verdens lækreste lyd.

Jeg er stadig mere til Aston Martin V12

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-08-10 19:20

On Thu, 12 Aug 2010 14:02:01 +0200, "Frodo Nifinger"
<jnisnabelatdcadsl.dk> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
>
>Nope!
>Det er Isle of Man - Ingen hastighedsbegrænsninger!

>Jeg er stadig mere til Aston Martin V12

>--

Det er slet ikke den samme hoste. .o)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : ABJ

Dato : 12-08-10 14:21

> [...]
> oppe i 10 mill. kr. klassen.
>
> http://ekstrabladet.tv/biler/article1389046.ece
>
> Og så har denn satans Mercedes altså verdens lækreste lyd.

Nu er Mountain Road på Isle of Man ikke nogen helt almindelig landevej, den
kan afspærres ved særlige lejligheder så som TT løbet.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-08-10 19:22

On Thu, 12 Aug 2010 15:21:05 +0200, "ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de>
wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

>Nu er Mountain Road på Isle of Man ikke nogen helt almindelig landevej, den
>kan afspærres ved særlige lejligheder så som TT løbet.

>--

Jeg har før været inde på, at folk der ikke kan genkende humor når de
møder den, i allerhøjeste grad er berettiget til mellemste
invalidepension.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leif

Dato : 12-08-10 20:46

> [...]
> oppe i 10 mill. kr. klassen.
>
> http://ekstrabladet.tv/biler/article1389046.ece
>
> Og så har denn satans Mercedes altså verdens lækreste lyd.

Træls der ikke er en gennemsnitshastighed for en runde.

Under TTet går det virkelig stærkt, her er nuværende runde-rekord:
Conor Cummins på en Kawasaki 1000 cc
131.511 mph (211.646 km/h) in time: 17:12.83

Absolut ikke et sted for tøsedrenge.....

/Leif

Fra : Esben

Dato : 12-08-10 21:22

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
>I betragtning af hvilken type vej der her er tale om, må vi snart være
> oppe i 10 mill. kr. klassen.

Der er ingen fartgrænse på Isle of Man :)

--
Esben

Fra : Leif

Dato : 13-08-10 09:39

"Esben" <spam@gruf.LAND> skrev i meddelelsen news:4c645725$0$279$14726298@news.sunsite.dk...

> Der er ingen fartgrænse på Isle of Man :)
>
> --
> Esben

Udenfor nærmere angivne steder (byer mm) - ja:
men dog stadig kørsel under ansvar - samme måde som på
de tyske autobahner........

/Leif

Fra : Armand

Dato : 15-08-10 19:15

folmer@rasmussen.dk skrev:
> I betragtning af hvilken type vej der her er tale om, må vi snart være
> oppe i 10 mill. kr. klassen.
>
> http://ekstrabladet.tv/biler/article1389046.ece
>
> Og så har denn satans Mercedes altså verdens lækreste lyd.

Men præstationen begået af ham der kører foran i en Golf med kamera-rig
på taget, er da endnu bedre

--
Armand.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-08-10 22:09

> [...]
> oppe i 10 mill. kr. klassen.
>
> http://ekstrabladet.tv/biler/article1389046.ece
>
> Og så har denn satans Mercedes altså verdens lækreste lyd.

Det kan du da ikke høre oppe fra dit føreskur ;)

--
Per