Hjælp. Tilmeldingsliste
Fra : Dennis Kjærgaard

Dato : 12-08-10 11:45

Hej
Jeg har oprettet mig her fordi jeg tror at i kan hjælpe mig. Jeg
er en ung gut på 19, som lige har taget det gamle HTML frem igen,
og nu er jeg så kommet til et punkt hvor det lige har sagt stop.
Mit problem er, at jeg skal lave en hjemmeside hvor man kan
tilmelde sig, og så smider siden tilmeldte op på siden, så man
kan se hvem der er tilmeldt.
Det skulle gerne være sådan at man har en box hvor man skriver
sit navn, og en box hvor man kan vælge sin klasse. Det er ikke
noget problem at få det lavet, men knappen hvor man trykker
tilmeld, hvordan skal den kodes, så der enten kommer en e-mail
til mig, eller der automatisk bliver skrevet på siden at de er
tilmeldt. Nogen der kan hjælpe med det? Bare spørg ind hvis der
er noget i ikke forstår. :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin

Dato : 12-08-10 12:02

On 12-08-2010 12:45, Dennis Kjærgaard wrote:
> Hej
> Jeg har oprettet mig her fordi jeg tror at i kan hjælpe mig. Jeg

Man opretter sig ikke på nyhedsgrupper...
Læs mere på www.usenet.dk

> [...]
> Mit problem er, at jeg skal lave en hjemmeside hvor man kan
> tilmelde sig, og så smider siden tilmeldte op på siden, så man

Der skal mere til end bare HTML

> [...]
> til mig, eller der automatisk bliver skrevet på siden at de er
> tilmeldt. Nogen der kan hjælpe med det? Bare spørg ind hvis der

Der er en del muligheder
1: PHP
2: ASP
3: .NET
4: Din webudbyder har et formmail script

1-3 - her skal du finde ud af hvad dit webhotel udbyder og hvad du har
adgang til

4: Det kan være din udbyder har et formmail script du kan bruge, led
muligvis i support? (Der er dog flere og flere udbydere der fjerner disse)

Fra : Dennis Kjærgaard

Dato : 12-08-10 12:51

Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> 4: Det kan være din udbyder har et formmail script du kan bruge, led
> muligvis i support? (Der er dog flere og flere udbydere der fjerner

Tak for dit svar. Det var det jeg tænkte, at der skulle noget php eller
sådan til.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 12-08-10 12:24

Dennis Kjærgaard formulerede spørgsmålet:
> [...]
> til mig, eller der automatisk bliver skrevet på siden at de er
> tilmeldt. Nogen der kan hjælpe med det? Bare spørg ind hvis der

html.dk eksisterer kun for at lave penge på andres frivillige arbejde.
Det eneste der er opdateret er den del der lånes fra nyhedsgrupperne.
Resten er oldnordisk, og har overskredet sidste salgsdag for længe
siden.
Der bruges mere energi på at opdatere og finde reklamer der kan tjenes
penge på, end der gør på at opdatere indholdet.
Så prøv at finde andre steder at opdatere din viden - og læs evt.
nyhedsgrupperne i dit email program eller med en nyhedslæser.

HTML er ikke som det var engang - bortset fra at mange tags stadig
hedder det samme. Der er lavet meget om på mange ting.

Du skal have en form, der kan videresende de data der er brug for.
Knappen du efterlyser er en del af den form.
Formen skal videresende data til et script (PHP, ASP - men der er mange
andre), som så skal enten
1) gemme data i en fil eller en database, som så vil kunne vises sammen
med din side
2) sende dem videre til dig som en email. Det er muligt din host
stiller et "formmail" program til rådighed.

1) Vil sikkert kræve, at din side også generes af et script - selvom
det kan lade sig gøre et include andre filer direkte i koden (med SSI
eller et af de andre scriptsprog).
2) Du vil selv skulle tilføje tilmeldingerne i HTML koden. Og
opdatering af siden vil altså ikke være i real time.

Der findes et alternativ. Formen kan kalde den besøgendes email program
med din email adresse som modtager for en ny email. Den besøgende vil
så selv skulle skrive emailen.
Det vil for det første betyde, at du ikke kan være sikker på at få de
data du har brug for, og for det andet, at du løber en betydelig risiko
for at drukne i spam - din email adresse vil være tilgængelig for alle
der besøger siden, også bot'er.

En form kan *ikke* selv sende email. Den kan ikke andet, end at sende
de indtastede data videre til behandling andetsteds (normalt et script
hos din host).

Så du skal nok starte med at finde ud af hvad du kan hos din host. PHP,
ASP (noget andet) - evt. et script der kan sende email.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Dennis Kjærgaard

Dato : 12-08-10 12:54

Birger Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Så du skal nok starte med at finde ud af hvad du kan hos din host. PHP,
> ASP (noget andet) - evt. et script der kan sende email.

Dejligt fyldestgørende svar. Takker :)

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 12-08-10 12:37

Dennis Kjærgaard skrev:
> [...]
> til mig, eller der automatisk bliver skrevet på siden at de er
> tilmeldt. Nogen der kan hjælpe med det? Bare spørg ind hvis der

Jeg har én på bedding, der ligner det du
efterspørger:
http://733.dk/senior-pc/tilmeld/

Denen formular er indrettet, så den
sender en e-mail til mig med de
indtastede oplysninger.

Obs at formularen endnu ikke er forsynet
med det script, der skal validere det
indtastede.

Du er velkommen til at kopiere HTML-
koden, hvis det er nogen hjælp for dig.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Dennis Kjærgaard

Dato : 12-08-10 12:55

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> sender en e-mail til mig med de
> indtastede oplysninger.
>
> Obs at formularen endnu ikke er forsynet

Takker. Det vil jeg kigge på og overveje. Tak på forhånd hvis det er
det jeg kommer til at bruge. :)

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 12-08-10 15:13

On 12 Aug 2010 10:45:23 GMT, Dennis Kjærgaard <graziazen@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Mit problem er, at jeg skal lave en hjemmeside hvor man kan
>tilmelde sig, og så smider siden tilmeldte op på siden, så man

html kan ikke alt,for a5t kunne sende mail skal du ha adgang til en
server der kan sende mails. Det er det du gør gennem <form
action="sendmail" Method="POST">

Alternativt kan du bruge mailto:emailadresse?Subejct=tilmelding hvor
der kan sendes en mail fra den besøgendes engen email klient.
Men indrømmet den første mulighed er den flotteste.Du Skal dog være
opmærksom på at mange udbydere fjerner deres formmail funktion da de
er alt for nemme at gennemhulle til at spamme andre og i sidste ende
bliver serveren lagt i en RBL med de følger det nu engang har.

Min anbefaling til dig vil være at bruge lidt tid på at kigge på de
muligheder forskellige OpenSource programmerr har. evt om du ved lidt
fantasi kan "omdøbe" en funktion til en anden, Her kunne en evt
gæstebog måske være en mulighed så alle kunne se hvem der er tilmeldt.

Søgg f.eks på joomla, wordpress, CMSimple. drupal. Den time eller 2 du
bruger på dette vil meget sikkert vise sig brugbart for dig i sidste
ende.
DEsuden er næsten alle De nævnte programmer så nemme at installere at
jeg tror jeg ville kunne få min kone/mor til at kunne gøre det.