Shell Helix Plus 10w/40 i A-Z denne uge
Fra : Troels [around 9000]

Dato : 11-08-10 17:14

Hej,

A-Z har i denne uge et knaldgodt tilbud på Shell Helix Plus 10w/40
semisyntetisk.

Dog synes jeg kun at kunne finde HX7 med påskriften "Diesel" på forsiden -
er de gået over til at skrive DIESEL på alt de sælger? Det skal siges der
ingen hylder var tomme, så tror ikke det var fordi den "almindelige" HX7 var
udsolgt.

Ved I evt. noget, jeg ikke er klar over?

x-post: dk.fritid.bil, dk.teknik.bil

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Peter

Dato : 11-08-10 23:19

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ingen hylder var tomme, så tror ikke det var fordi den "almindelige" HX7

Nej, Shell Helix Plus Diesel 10w/40 må ikke anvendes på Benzin motorer, den
uden betegnelsen "Diesel" kan gå på mindre dieseler uden turbo.
Hvis du ikke kan få den rigtige, må du hellere overveje at køre på en af
Ultra versionerne.

Hvis du kigger tilbage til den 19/7-2010 så findes der en tråd i denne
gruppe, omhandlende motorolie.

Mvh Peter
Kører selv på Shell Helix Plus 10w/40 købt i bilka for et par måneder siden.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 12-08-10 15:56

> [...]
> den uden betegnelsen "Diesel" kan gå på mindre dieseler uden turbo.
> Hvis du ikke kan få den rigtige, må du hellere overveje at køre på en af

Svigermor fandt den almindelige, heldigvis. Kører pt. med Ultra 5w/40 på min
E30'er, men synes den er tand længere om at få olietryk med dén olie når den
er kold, end den var med Plus 10w/40.

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Leo_Jensen

Dato : 13-08-10 03:39

On Aug 12, 4:56 pm, "Troels [around 9000]" <denne.fj...@computer.dk>
wrote:

> Svigermor fandt den almindelige, heldigvis. Kører pt. med Ultra 5w/40 på min
> E30'er, men synes den er tand længere om at få olietryk med dén olie når den
> er kold, end den var med Plus 10w/40.

Den er tyndere, når den er kold, så det er da meget naturligt

Leo

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 13-08-10 15:06

Den 13-08-2010 11:39, Leo_Jensen skrev:

> Den er tyndere, når den er kold, så det er da meget naturligt

Den plejer nu at blive kortere.

--
MVH
Ib Jakobsen