Beruset i detensionen læge tilsyn ?
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-08-10 20:37

Beruset i detensionen læge tilsyn ?

jeg ved at berusede personer skal tilses af en læge før de bliver sat i
detensionen

men er der en der ved hvordan det er formuleret i loven ?

og hvordan er politiet stillet hvis de undlader at der en læge der tilser en
arestant ? der findes f.eks eksempler på alkoholiker er døde af abstines
osv.

kan ikke berusede personer have krav på et tilsvarende læge godekendeslse af
detentionen ?

f.eks hvis pågælden er af en læge/p sykiater stillet dignose klaustofobi

Mv-

BMM

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 11-08-10 16:31

Hej

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> jeg ved at berusede personer skal tilses af en læge før de bliver sat i
> detensionen

Er du sikker på det - er det ikke et vurderingsspørgsmål?

Mvh
Hans

Fra : Birger.Host@gmail.co~

Dato : 11-08-10 10:07

On Aug 11, 5:31 pm, "Hans Mouridsen" <h...@FJERNMIGpc.dk> wrote:
> Hej

> Er du sikker på det - er det ikke et vurderingsspørgsmål?
>
> Mvh
> Hans

Det fremgår af Bekendtgørelse om detentionsanbringelse BEK nr 988 af
06/10/2004 (Gældende) følgende:

Fremgangsmåden ved detentionsanbringelser, herunder lægeundersøgelse
af frihedsberøvede og tilsyn med detentionsanbragte

§ 9. Inden den endelige anbringelse i detentionen skal den
frihedsberøvede altid undersøges af en læge.

Stk. 2. Ved detentionsanbringelse af et barn under 15 år, jf. § 1,
stk. 4, skal lægeundersøgelse ske hurtigst muligt.

Stk. 3. Indtil den frihedsberøvede er lægeundersøgt, kan der ske
foreløbig anbringelse i detention.

vh Birger

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-08-10 10:22

Hans Mouridsen wrote:
> Er du sikker på det - er det ikke et vurderingsspørgsmål?

Jeg ved ikke om det er noget man skal, men jeg kan da oplyse om at
da jeg efter en mindre episode var i detensionen (oven i købet med
en politihund involveret) blev jeg ikke tilset af nogen læge.. Der
var dog en betjent der i løbet af natten checkede om jeg var blevet
bidt.

// Hans