Flyttemand Olsen
Fra : Kert Rats

Dato : 09-08-10 20:21

Poul Reichardt sang for en del år siden en hyldest til flyttemand Olsen (fra
Huset på Christianshavn). Den kan måske også have heddet "En almindelig
mand".
Nuvel, jeg har søgt på det dersens Google, men uden held, så jeg vil spørge
jer her i gruppen, om I kan hjælpe mig med at hitte melodien, gerne på cd,
men en video fra Youtube vil da et' være a vejen

På forhånds så mange tak skal I ha'.

Venligst

Kert Rats

Fra : Ole Damgaard

Dato : 10-08-10 02:17

On 9 Aug., 21:21, "Kert Rats" <n...@hestedag.nu> wrote:
> [...]
> jer her i gruppen, om I kan hjælpe mig med at hitte melodien, gerne på cd,
> men en video fra Youtube vil da et' være a vejen

Den hedder ganske rigtigt "En almindelig mand" og er fra Tivolirevyen
1973. Den findes kun på en vinyl-LP - Revyernes Revy - Fona - FP 401,
men den er nok vanskelig at finde. Hvis du åbner for DAB/net-kanalen
P5 i aften kl. 20.05, kan du høre den dér og evt optage den derfra.

mvh ole

Fra : Kert Rats

Dato : 10-08-10 14:43

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

men den er nok vanskelig at finde. Hvis du åbner for DAB/net-kanalen
P5 i aften kl. 20.05, kan du høre den dér og evt optage den derfra.

*********

Tusind tak for svar.
Ærgerligt, at "En almindelig mand" ikke findes på cd. Og dette har jeg netop
fået bekræftet hos bibliotekerne - også at det er ærgerligt

Vinylplader er jo ikke så nemme at hente musik fra, og jeg råder ikke over
en DAP-radio, så jeg har en lille bøn til dig: Kunne jeg formå dig til at
optage "En almindelig mand" i aften og derefter at sende lydfilen til mig?
Jeg vil selvfølgelig honorere din indsats med en passende erkendtlighed.

Venligst

Kert Rats

Fra : Kert Rats

Dato : 10-08-10 15:04

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg vil selvfølgelig honorere din indsats med en passende erkendtlighed.

Minsandten, om ikke den flinke bibliotekar alligevel kunne hitte en cd med
sangen "En almindelig mand". Så Ole, du behøver ikke at ulejlige dig i
aften.

Jeg har i øvrigt reserveret Lp'en Revyernes Revy - for det kan jo være, at
der er andre godbidder på vinylen.

Venligste musik-hilsner fra

Kert Rats

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 10-08-10 15:44

Ole Damgaard skrev:

> [...]
> at finde. Hvis du åbner for DAB/net-kanalen P5 i aften
> kl. 20.05, kan du høre den dér og evt optage den derfra.

Jeg har endnu ikke fået DAB på stereoanlægget, men vil
da prøve i aften om jeg kan få P5 ud af de små højttalere
på pc'en fra nettet:
http://www.dr.dk/radio/alle_kanaler/p5.asp

--
Herluf :·)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 10-08-10 20:14

Ole Damgaard skrev:

> Hvis du åbner for DAB/net-kanalen P5 i aften kl. 20.05,
> kan du høre den dér og evt optage den derfra.

Jeg hørte P5 hele timen 20.05 til 21.00. Jeg kunne kun
høre Leif Wivelsted spille western-swing.

--
Herluf :·)

Fra : Egon Olsen

Dato : 10-08-10 23:09

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Jeg hørte P5 hele timen 20.05 til 21.00. Jeg kunne kun
> høre Leif Wivelsted spille western-swing.

Den blev spillet lidt over kl. 22.00

Jeg har pakket den i et WinRAR arkiv med password på og uploadet den her:

http://www.megaupload.com/?d=XC2AILF2

passwordet er: startrek

Har man ikke WinRAR kan en 30 dages prøveversion downloades her:
http://www.rarlab.com/download.htm

Universal Extractor som er gratis kan også bruges:
http://legroom.net/software/uniextract

Hvis I får at vide at filen midlertidigt ikke er tilgængelig, så prøv igen
senere hvor der er mindre pres på serverne.

Fra : Bo Armand

Dato : 10-08-10 23:22

"Egon Olsen" <kanikkelidespam@usenet.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis I får at vide at filen midlertidigt ikke er tilgængelig, så prøv igen
> senere hvor der er mindre pres på serverne.

Hvorfor alt det besvær. Hent den helt lovligt her (det kræver man er
oprettet som låner på sit bibliotek) :
http://bibzoom.shop2download.com/m/Poul-Reichhardt/Er-Du-Dus-Med-Himlens-Fugle/En-Almindelig-Mand/?sku=845304&trackSku=845306

Hilsen Bo Armand

Fra : Kert Rats

Dato : 10-08-10 23:55

"Bo Armand" <bo_armand@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Egon Olsen" <kanikkelidespam@usenet.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvorfor alt det besvær. Hent den helt lovligt her (det kræver man er
> [...]

Fint nok, men det er ikke alle biblioteker, der koblet på bibzoom endnu, men
det kommer hen ad vejen - forhåbentlig.

Venligst

Kert Rats

Fra : Kert Rats

Dato : 10-08-10 23:57

> [...]
>
> Hvis I får at vide at filen midlertidigt ikke er tilgængelig, så prøv igen
> senere hvor der er mindre pres på serverne.

Filen er hentet, udpakket og svøbt og lyttet til med største velbehag.

Tusind tak for din dåd! Og tak for dit password

Venligst

Kert Rats