Hvorfor er hollændere så glade?
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-08-10 15:14

Det er pudsigt som hollænderne virker så glade i deres musik. De svinger med
armene og smiler bredt og
synger "ja lala ja lala - heja heje ho hej heja ho" og al sån noget.
I danmark virker musikken sur og tvær og alternativ uden noget som helst
fest og farver

HEJA HEJA HO - Ja lalalla lala

http://www.youtube.com/watch?v=Xmn8vUwBbjk

http://www.youtube.com/watch?v=Iivb2nlu2pE&NR=1

Hvorfor er de ikke sure, lige som os i Danmark ? - Nogen der har en
forklaring?

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-08-10 15:27

On 09-08-2010 16:13, Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> synger "ja lala ja lala - heja heje ho hej heja ho" og al sån noget.
> I danmark virker musikken sur og tvær og alternativ uden noget som helst

Et bud er, at de har nogle gode bryggerier og noget godt øl.

http://ekstrabladet.dk/kup/testogtjek/madogfritid/article1352904.ece

Et gammelt ordsprog har jo altid sagt, at "Øl f.... og hornmusik" passer
godt sammen.

http://www.youtube.com/watch?v=3RTDqfVfE78

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-08-10 18:04

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Et bud er, at de har nogle gode bryggerier og noget godt øl.

Så må tyskerne også have nogle bryggerier. De er, modsat os, også meget
glade i musikken.

Det siger "dat dat dat" og "heja heja hoo" o.s.v.
http://www.youtube.com/watch?v=HWh_bKdc4ng&feature=related

www.youtube.com/watch?v=NhMgvceD8e0&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-08-10 18:26

meddelelsen news:4c6034f5$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

heja heja hoo" o.s.v.

........og så samler det saft suseme folk. Folk vil have det. Her et festligt
klip fra slagerfesten "Wenn de musi spielt". Det samler så mange tusinder af
folk i alle aldre, at det omtales som MellemEuropas største Open Air Show.
Det er tysk.
http://www.youtube.com/watch?v=9-AK0Merfsk&feature=related

Men se hvor hollænderne ogs samler folk. Huuu ha - også i alle aldre. Huuu
hej.
http://www.youtube.com/watch?v=_DS_74h5c68&feature=related

Mystisk at Danmark murer sig inde i mørke.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-08-10 16:04

meddelelse news:4c600d0b$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=Iivb2nlu2pE&NR=1
>
> Hvorfor er de ikke sure, lige som os i Danmark ? - Nogen der har en

Er vi da sure ? )))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-08-10 17:23

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Er vi da sure ? )))
>
> M.V.H....Benny..

Det var ikke personligt ment, men jeg kan overhovedet intet finde som
tangerer den musikglæde som hollænderne udviser. Jeg ser med forventning
frem til et dansk youtube-klip
som ligner de to holandske klip som jeg kom med.
Altså klip med "ja lalala ja lalal - hej hurra hej hurra" og sån. Det
findes ikke. Vi sidder vist mere og analyserer en tekst, gør vi ikke?
Mens hollænder hopper og spjætter og råber "lala lala lala"

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-08-10 08:37

meddelelse news:4c602b7f$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> findes ikke. Vi sidder vist mere og analyserer en tekst, gør vi ikke?
> Mens hollænder hopper og spjætter og råber "lala lala lala"

Hej Åge

Nu er noget af det største Dansk TV åbenbart kan finde ud af at lave... Jo
noget der enten hedder Fællessang på Charlie, eller Top Charlie. Og er man
rigtigt heldig, så laves der et par programmer fra F.eks Skanderborg
festivallen... Og den største grund til dette, var vel, at der var udskrevet
en konkurrence om, hvem der kunne udsætte en Otto Brandenburg melodi for
størst mulig overlast, og stadig stille sig op på scenen, og kalde det en
hyldest til en baggårdspuma, uden at rødme... Så sådan lige umiddelbart,
syntes jeg, højdepunkterne i Dansk TV, har været de to udsendelser fra
Mariehaven, med Neighbours + diverse gæster.

Men altså hvis formålet er, som vi så i hyldest til en baggårdspuma, at
trække alt ud af proportioner, var det måske også bedst, at de lod være...
Så kunne man da i det mindste, have minderne ( og cd'erne ) tilbage. For de
par shows, var i hvert fald i mine ører, en noget blandet oplevelse, som jeg
ikke er sikker på, jeg ville kalde positiv....

Ikke for at sige noget ondt om Fællessang & Top Charlie... Som begge er
udmærkede programmer, og som da om ikke andet, giver et gensyn, med mange af
de gamle.... Men det kniber lige som lidt, med at få nogle nye navne klemt
ind.... Så nogle shows, der bare er til for musikkens skyld, og ikke andet,
så skidt være med, at de ikke spiller helt så godt, eller fremtræder
specielt Proff på scenen... Mange nye grupper, dør jo af den simple årsag,
at de aldrig får chancen, for at nå ud over scenekanten, selv om de
egentligt havde fortjent det mere, end mange af kunstnerne i " Hyldest til
en baggårdspuma " Som jeg er sikker på, ville have fået Otto omdøbt til
Rotations Karlsen, hvis vi havde kunnet kigge ned i graven... For jeg er
sikkert på, han krummede mindst både fingre og tæ'r....

Alt det opstillede hoppen og springen, kan jeg fint undvære, hvis jeg kan
se, folk nyder musikken, og danser, eller synger med...

M.V.H....Benny..

Fra : Kurd

Dato : 09-08-10 16:24

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=Iivb2nlu2pE&NR=1
>
> Hvorfor er de ikke sure, lige som os i Danmark ? - Nogen der har en

Kan det være pga. deres frie hash?