Hvad gnaver af min basilikum?
Fra : Martin Larsen

Dato : 10-08-10 11:23

Hej gruppe

Der bliver gnavet godt og grundigt i min basilikum, se billederne:

http://i36.tinypic.com/2uid5p1.jpg
http://i35.tinypic.com/2vukpcy.jpg
http://i33.tinypic.com/351cr5w.jpg

Det ligner ikke larvegnav, de gnaver som regel fra kanten og gør et blad
færdigt før de gnasker videre, og desuden er der som regel tydelige
ekskrementer. Det er der ikke her.

Jeg har kigget grundigt både om dagen, om om aftenen med en kraftig
lygte, men indtil videre har jeg intet set til gerningsmændene.

Er der nogen som har et bud?

Hilsen
Martin

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 10-08-10 13:52

"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg har kigget grundigt både om dagen, om om aftenen med en kraftig lygte,
> men indtil videre har jeg intet set til gerningsmændene.

Enten snegle elller ørentviste.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-08-10 10:50

Preben R. Sørensen wrote:

> Enten snegle elller ørentviste.

Jeg har efterfølgende fundet nogle små nøgne snegle, så det er jo nok dem.

Martin

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-08-10 12:08

On Mon, 16 Aug 2010 11:50:14 +0200, Martin Larsen
<martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> wrote:

>Jeg har efterfølgende fundet nogle små nøgne snegle, så det er jo nok dem.

Det er helt sikkert dem.
Det lyder som agersnegle - jeg har hørt fra flere indenfor de sidste par
uger, at agersneglene er ved at være slemme nu.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-08-10 15:42

Mads Lie Jensen wrote:

> Det lyder som agersnegle - jeg har hørt fra flere indenfor de sidste par
> uger, at agersneglene er ved at være slemme nu.

Ja, de har sikkert være glade for al den regn efter de mange uger med
tørke og tropisk varme.

Fra : Christen Fihl

Dato : 12-08-10 09:15

> Der bliver gnavet godt og grundigt i min basilikum, se billederne:

Hos os er det ungernes kaniner, der hopper op i krukkerne.
Men så skal der ikke bruges så meget krydderi senere

Christen

Fra : cykelsmeden

Dato : 24-08-10 16:37

Den 12-08-2010 10:14, Christen Fihl skrev:
> Hos os er det ungernes kaniner, der hopper op i krukkerne.
> Men så skal der ikke bruges så meget krydderi senere

ak ja, - lige hjemkommet fra Kreta. KaninStiffado er efterhånden et
ukendt begreb. Længes tilbage til den tid hvor man ikke behøvede at
spørge, Stiffado VAR kanin

nå, - vedr. Basillikum: Jeg har en omvendt transparent papirkurv fra
Ikea over min Basse. Altid tæt og kraftig, og aldrig utøj.!

finn

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-10 06:56

cykelsmeden wrote:

> [...]
>
> nå, - vedr. Basillikum: Jeg har en omvendt transparent papirkurv fra
> Ikea over min Basse. Altid tæt og kraftig, og aldrig utøj.!

Den vil jeg overveje. Min pestoplantage var ganske enkelt forsvundet, da jeg
kom hjem fra sommerhus.