Citroén C6
Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-08-10 18:36

Hvor god er bilens mekanik mv. - er det noget, der duer?
Det er modellen C6 HDI 240 bi-turbo FAB Exclusive, der er tale om.

Fra : TDN

Dato : 10-08-10 19:05

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
> Hvor god er bilens mekanik mv. - er det noget, der duer?
> Det er modellen C6 HDI 240 bi-turbo FAB Exclusive, der er tale om.

Tror ikke der er mange der ved det.... Der bliver ikke solgt ret mange. Det
er kun franske ministre og extreme frankofiler der køber en Citroën til 1
mio. kr. (DK estimeret pris, de importeres vist ikke) Det er simpelt hen
ingen prestige en C6 til den pris. Det ender sikkert som Renault Vel Satis
som de laver to af om dagen. Hvis jeg havde 1 mio kr. til at købe bil for
var C6 den sidste jeg ville vælge.

Mvh
Thomas

Fra : Fister

Dato : 10-08-10 19:20

TDN formulated the question :
> [...]
> som de laver to af om dagen. Hvis jeg havde 1 mio kr. til at købe bil for var

Arh, Trabant i ren guld, til ca. 1 mill, ville jeg nok stadig vælge
sidst, men ellers...
...har du ret.
Kai

Fra : KASO

Dato : 10-08-10 20:00

"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Satis som de laver to af om dagen. Hvis jeg havde 1 mio kr. til at købe
> bil for var C6 den sidste jeg ville vælge.

Mon ikke, at det er Renault Avantime, du tænkte på?

Vel Satis solgte i langt større tal - mindst 4 om dagen

Fra : TDN

Dato : 10-08-10 20:07

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> "TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen

> Mon ikke, at det er Renault Avantime, du tænkte på?
>
> Vel Satis solgte i langt større tal - mindst 4 om dagen

Nope, Renault Vel Satis 3,5 V6 Aut. kr. 700.000. Kilde Bilrevyen 2010 Citat:
"Der bygges kun et par stykker om dagen på Renault-fabrikken uden for Paris"

Mvh
Thomas

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-08-10 20:14

> [...]

Naeh der kører sgu en del af dem i Frankrig.

> Nope, Renault Vel Satis 3,5 V6 Aut. kr. 700.000. Kilde Bilrevyen 2010
> Citat: "Der bygges kun et par stykker om dagen på Renault-fabrikken uden
> for Paris"

Den er også fed, men C6 er federe, fordi den er full loaded med ALT udstyr
ab fabrik (nutidens udstyr). Den fundne er fra '09 og har kørt 20.000 km.
Den er til salg ved Citroén (1 års fuld garanti) for 300.000 DKK, og det
lyder meget rimeligt IMO...

Fra : KASO

Dato : 10-08-10 20:22

> [...]
> Den er til salg ved Citroén (1 års fuld garanti) for 300.000 DKK, og det

Check lige, hvad service og reservedele koster - de kan godt være kostbare
på en sjælden bil - og de er ofte ikke på lager fra dag til dag...

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-08-10 20:28

> Check lige, hvad service og reservedele koster - de kan godt være kostbare
> på en sjælden bil - og de er ofte ikke på lager fra dag til dag...

Nøh, der kører "en del" af dem hér. Ikke den fede 240 hk's bi-turbo, men de
mindre versioner med ca. 200 hk diesel/benzin

Fra : Henrik B.

Dato : 10-08-10 20:58

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Check lige, hvad service og reservedele koster - de kan godt være kostbare
> på en sjælden bil - og de er ofte ikke på lager fra dag til dag...

I dagens verden og selv de franske producenter stort set dag til dag
levering....

--
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/

Fra : Ivan Madsen

Dato : 10-08-10 20:22

On Tue, 10 Aug 2010 21:13:38 +0200, "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:

> [...]
>Den er til salg ved Citroén (1 års fuld garanti) for 300.000 DKK, og det

Jamen så er det vel bare at tage chancen - kender ikke apparatet

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-08-10 20:29

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jamen så er det vel bare at tage chancen - kender ikke apparatet

Ja ku godt være en mulighed jo

Fra : TDN

Dato : 10-08-10 20:24

> [...]
> Den er til salg ved Citroén (1 års fuld garanti) for 300.000 DKK, og det

Det er vel i Sverige, ellers har den haft et værditab på 70 % på et år ,
men det er vel heller ikke urealistisk for sådan en kasse

Mogens der er en test på FDM på PDF hvis du vil læse den. Hvis du ikke er
medlem, så send lige en mail til mig.

Mvh
Thomas

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-08-10 20:27

> Det er vel i Sverige, ellers har den haft et værditab på 70 % på et år
> , men det er vel heller ikke urealistisk for sådan en kasse

Tyskland, men stadig et stort værditab. Det gør den interessant
(husk lige Topgears test af affjedringssystemet he he)

> Mogens der er en test på FDM på PDF hvis du vil læse den. Hvis du ikke er
> medlem, så send lige en mail til mig.

Ah hvor godt - havde jeg jo netop håbet på Thomas:
Mail: nyhedsgrupper (@) jubii . dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-08-10 20:38

> Ah hvor godt - havde jeg jo netop håbet på Thomas:

1.000 tak for hurtig ekspedition !

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 10-08-10 21:43

Hej Mogens

Har du set Jeremys lille review?

http://www.youtube.com/watch?v=BlHISryGUYQ

Mvh
Hans

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 11-08-10 04:52

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i meddelelsen

> Har du set Jeremys lille review?
> http://www.youtube.com/watch?v=BlHISryGUYQ

Jep for jeg henviser jo til den :)
Ingen tvivl om, at det er liebhaveri, som er utrolig komfortabel og lydløs.
Den kører udemærket og er langt fra spotslig. Hmm mon man kunne stilles med
det...

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 11-08-10 05:45

Hej

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
> "Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i meddelelsen

> Jep for jeg henviser jo til den :)

Ahh ja det gør du da også - sorry ;)

Mvh
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-10 11:51

"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> wrote in message

> [...]
> Satis som de laver to af om dagen. Hvis jeg havde 1 mio kr. til at købe
> bil for var C6 den sidste jeg ville vælge.

Vi havde også et gæstebesøg fra D, som kom i en C6 her i foråret.
Første gang jeg så sådan en. Hrrmp den har godt nok et temmelig
specielt design. Især bagenden.
Det værditab på 700 kkr forstår jeg godt,

Ellers kender jeg heller ikke bilen, men citroen er jo ikke ligefrem kendt
for deres gode el. Så mon ikke at C6 også vil have / få problemer med
det elektriske

--
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 10-08-10 21:21

On Tue, 10 Aug 2010 19:36:23 +0200, "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:

>Hvor god er bilens mekanik mv. - er det noget, der duer?
>Det er modellen C6 HDI 240 bi-turbo FAB Exclusive, der er tale om.

Det er sgu da BX'en de har hentet frem fra skuffen. Pæn er noget andet,
IMHO.

Fly

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 11-08-10 08:21

> [...]

>Hvor god er bilens mekanik mv. - er det noget, der duer?
>Det er modellen C6 HDI 240 bi-turbo FAB Exclusive, der er tale om.

Jeg har ingen anelse om holdbarheden på vognen, men da jeg så modellen
første gang, nede i Frankrig, gik jeg 3 gange rundt om den.

En enkelt gang plejer at være tilstrækkeligt når jeg ser en ny model.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-10 08:49

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har ingen anelse om holdbarheden på vognen, men da jeg så modellen
> første gang, nede i Frankrig, gik jeg 3 gange rundt om den.
>
> En enkelt gang plejer at være tilstrækkeligt når jeg ser en ny model.

Jep, mystisk design.... )

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 11-08-10 09:38

On Wed, 11 Aug 2010 09:48:36 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

>Jep, mystisk design.... )

>--

Nu må du ikke dratte ned af stolen, men jeg synes s'gu den er flot.

Især taget i betragtning hvad den fabrik ellers har fundet på bl.a. af
Picasso'er hvor den eneste mulighed for at skelne for og bag, var den
heldige vedtagelse i færdselsloven, at bagudvendt lys skal være rødt,
og forudvendt hvidt eller gulligt. ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-10 10:21

> Nu må du ikke dratte ned af stolen, men jeg synes s'gu den er flot.

*bump"

> [...]
> Picasso'er hvor den eneste mulighed for at skelne for og bag, var den
> heldige vedtagelse i færdselsloven, at bagudvendt lys skal være rødt,

Hmmmm, mon ikke du tænker på rænå?

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-10 10:22

> Hmmmm, mon ikke du tænker på rænå?

Og *DOH!* - nej, du skriver sgu ovenikøbet "Picasso".....
Men vi er enige..

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 11-08-10 16:42

> [...]

> første gang, nede i Frankrig, gik jeg 3 gange rundt om den.
> En enkelt gang plejer at være tilstrækkeligt når jeg ser en ny model.

Jeg ser en sølvfarvet hver dag, samt fra tid til anden en mørkeblå med lyst
læderindtræk. En meget nydelig vogn IMO, som der er mange til salg af i
Beneluxlandene - ka jeg se på autotrader :)

Fra : Per Tolbøll

Dato : 11-08-10 18:44

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor god er bilens mekanik mv. - er det noget, der duer?
> Det er modellen C6 HDI 240 bi-turbo FAB Exclusive, der er tale om.

Prøv at spørge gutterne på www.citronik.dk

Der er vist et par stykker, der har haft fingrene nede i sådan et dyr

/Per

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 12-08-10 17:47

"Per Tolbøll" <per.tolboll@kolibrinet.dk> skrev i meddelelsen

> Prøv at spørge gutterne på www.citronik.dk
> Der er vist et par stykker, der har haft fingrene nede i sådan et dyr

Det var et rigtig godt råd, for der er en svensker, som har skrevet lidt om
sin C6 på sidens forum. Tråden starter med noget "vrøvleri" vedr. rat i
højre side, men bliver så bedre lidt der ned ad
www.citronik.dk/jforum/posts/list/9576.page

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-08-10 20:16

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Hvor god er bilens mekanik mv. - er det noget, der duer?
> Det er modellen C6 HDI 240 bi-turbo FAB Exclusive, der er tale om.

He he jeg har ikke mødt een eneste, som synes, det kunne være en go idé at
købe sån en C6. Alle uden undtagelse siger det samme:
"Jamen Mogens ! Det er jo en Citroén" ->
"Ja, og"? ->
"Jamen dét køwer man da ikke" !

Fra : Leo Jensen

Dato : 15-08-10 14:09

On 15 Aug., 21:15, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:

> [...]
> købe sån en C6. Alle uden undtagelse siger det samme:
> "Jamen Mogens ! Det er jo en Citroén" ->

Jeg er ikke bange for hverken Citroën eller kompliceret mekanik
produceret af fabrikker med tvivlsomt ry på den front, så jeg kan da
godt bakke op hvis det skal være...
Jeg ville gerne have sådan en C6, den handles jo ligesom min Jaguar
alt for billigt pga folks frygt for sammenbrud, fordi det ikke er en
af de der fantastisk pålidelige og fantastisk kedelige tyske
biler...

MVH Leo

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 16-08-10 04:52

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> alt for billigt pga folks frygt for sammenbrud, fordi det ikke er en
> af de der fantastisk pålidelige og fantastisk kedelige tyske

Men man er nok "gift" med den (svær at sælge og høj afskrivning)

Fra : Leo Jensen

Dato : 16-08-10 00:59

On Aug 16, 5:51 am, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:

> Men man er nok "gift" med den (svær at sælge og høj afskrivning)

Ingen tvivl om det. Den er billig nu, fordi ingen tør købe den, og det
vil ikke ændre sig. Den skal formentlig re-eksporteres, når den der nu
køber den er færdig med den, og det må da også være plan B for
nuværende sælger af bilen.

Leo

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 16-08-10 17:14

> [...]
> vil ikke ændre sig. Den skal formentlig re-eksporteres, når den der nu
> køber den er færdig med den, og det må da også være plan B for

Der er 60 stk til salg i Benelux-landene, så det er nok stedet at handle-
Blot 2 er C6 240 HDI, som det jo skal være. Spændende :)

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-10 13:20

> [...]
> købe sån en C6. Alle uden undtagelse siger det samme:
> "Jamen Mogens ! Det er jo en Citroén" ->

Prøvede bare at pakke det ind på en pæn måde

--
Tom

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 16-08-10 17:16

"Tom" <nospam> skrev i meddelelsen

> Prøvede bare at pakke det ind på en pæn måde

He he - dét behøver du nu ikke.
C6 vs 535d - any?

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-10 18:50

> "Tom" <nospam> skrev i meddelelsen

> He he - dét behøver du nu ikke.
> C6 vs 535d - any?

535 uden at tænke ret meget over det.
BMW er i øvrigt i temmelig meget medvind for tiden med deres nye
dieselmotorer, som "beskyldes" for at være både stærke og økonomiske hvilket
sjældent plejer at hænge sammen.
535 har i øvrigt et flot design og udstyrspakken kan man næsten selv
bestemme....eller eftermontere

C6 er for mit vedkommende lidt for aparte med sine linier....vel også derfor
at afskrivningen er så voldsom....den er umulig at sælge igen.....og du
plejer jo ikke at beholde bilerne til de er udtjente

--
Tom

Fra : Anders Majland

Dato : 17-08-10 14:02

> He he - dét behøver du nu ikke.
> C6 vs 535d - any?

Hvis jeg skulle sidde og arbejde fra bagsædet og ellers havde en
arbejdsgiver til at betale gildet - så ingen tvivl om en C6 (Man skal jo
ikke beskattes af fri bil med chauffør

Skulle jeg selv bruge så mange penge på en brugt bil ville svaret nok være
none off the above

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-08-10 17:03

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> Skulle jeg selv bruge så mange penge på en brugt bil ville svaret nok være
> none off the above

Jeg ku ellers godt tænke mig sån en C6 240 HDI dér, men fornuften løber nok
af med mig, så det bliver en BMW 330d cab istedet. Desværre sælges den jo
ikke som 335d

Et eksempel:
www.1000bmw.de/portal/gebrauchtwagen/fahrzeugliste/fahrzeugdetails/bmw-330da-cabrio-sportsitzekomfortzuganghifi-u-na/?id=132038403

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 19-08-10 20:46

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Hvor god er bilens mekanik mv. - er det noget, der duer?

He he kørte bag en C6 HDI idag, og affjedringen arbejder sgu helt fantasisk,
må jeg sige. Accelerationen er imidlertid ikke noget at råbe hurra for, må
jeg notere mig efter, at jeg så ham blive udfordret af en peugeot 406

Situationen var den, at C6'eren indhentede en 406'er lige før tunnelen.
Sidstnævnte lå naturligvis og blomstrede i venstre sporet (dansker), selvom
motorvejen var gabende tom. Han veg ikke en tomme, og det gad C6'eren ikke
vente på, hvorfor han nede i tunnelen overhalede 406'eren højre om.
Naturligvis sparkede 406'eren i den forbindelse pedalen i bund - man ska da
endelige ikke gi plads - hvorved overhalingen trak meget ud. Som sagt var
der ingen biler, så Citroen'en kunne efter et laaangt stykke passere
Peugeoten og trække ind foran ham, idet de indhentede en række biler

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-10 21:17

On 19/08/10 21.45, Mogens (K) wrote:
> [...]
> fantasisk, må jeg sige. Accelerationen er imidlertid ikke noget at råbe
> hurra for, må jeg notere mig efter, at jeg så ham blive udfordret af en

Kan det have været en 406 3,0 SV V6?
Den er da ikke ligefrem langsom.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 19-08-10 21:31

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i
meddelelsen news:4c6d912c$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Kan det have været en 406 3,0 SV V6?
> Den er da ikke ligefrem langsom.

Det kunne det jo faktisk godt - jeg nåede ham aldrig selv, idet jeg
overholdt fartbegrænsningen (kameraovervågning på stedet)