Fjederen er knækket - hvad koster udskiftn~
Fra : Jens G

Dato : 10-08-10 16:38

Jeg har en Seat Leon fra 2002, som er kommet med et kraftigt "klonk"
fra højre forhjul. Det var fjederen der knækkede, helt oppe i toppen.

Den skal nu skiftes, og en kollega mente bestemt at det ville løbe op
i 10.000 incl. moms. Det synes jeg dog lyder lidt voldsomt.

Jeg har ikke fået ringet til værksted endnu, grundet lidt usikkerhed
omkring en jobrelateret rejse, men hvilken pris skal jeg ca. være
forberedt på? Jeg plejer at bruge et Mekonomen værksted i Herlev.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : alexbo

Dato : 10-08-10 16:56

"Jens G" skrev

> Jeg har ikke fået ringet til værksted endnu, grundet lidt usikkerhed
> omkring en jobrelateret rejse, men hvilken pris skal jeg ca. være
> forberedt på? Jeg plejer at bruge et Mekonomen værksted i Herlev.

Mekonomen tager 5-800 kr for fjederen og bruger vel 1½ time pr side.
Måske skulle man overveje at skifte støddæmper nu det er skilt ad, så er det
1.000 kr mere pr. side.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jens G

Dato : 10-08-10 19:26

On Tue, 10 Aug 2010 17:56:07 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>"Jens G" skrev

>Mekonomen tager 5-800 kr for fjederen og bruger vel 1½ time pr side.
>Måske skulle man overveje at skifte støddæmper nu det er skilt ad, så er det
>1.000 kr mere pr. side.

Det er også mere i det prisleje jeg havde forestillet mig.

Fra : KASO

Dato : 10-08-10 18:22

Fra : KASO

Dato : 10-08-10 18:24

> [...]
> omkring en jobrelateret rejse, men hvilken pris skal jeg ca. være
> forberedt på? Jeg plejer at bruge et Mekonomen værksted i Herlev.

Sorry for blank post...

Jeg fik skiftet alle 4 på en Mercedes Viano for ca.5.500kr. - alt inkl. De
forreste var forbavsende billige - de bagerste en del dyrere, så i
gennemsnit passer det nok til "gennemsnitsbilen".

Fra : Henrik B.

Dato : 10-08-10 18:30

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg fik skiftet alle 4 på en Mercedes Viano for ca.5.500kr. - alt inkl.
> De forreste var forbavsende billige - de bagerste en del dyrere, så i
> gennemsnit passer det nok til "gennemsnitsbilen".

Ahhh, et komplet sæt H&R fjedre koster 2.000,- til 2.500,-.

--
Støt kampen mod japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/

Fra : KASO

Dato : 10-08-10 20:24

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Ahhh, et komplet sæt H&R fjedre koster 2.000,- til 2.500,-.

Forfjedre kostede svjh. 170kr/stk - bagfjedre 7-800kr/stk, men de skulle
også monteres...

Fra : Henrik B.

Dato : 10-08-10 20:59

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Forfjedre kostede svjh. 170kr/stk -

Så har du fået dem ekstraordinært billigt....

--
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : KASO

Dato : 11-08-10 21:09

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Så har du fået dem ekstraordinært billigt....

Ikke "med vilje"

Værkstedet udtalte også deres undren over prisen. Jeg gætter på, at de har
købt dem via Gørløse Autoimport, men jeg ved det ikke. Det var et lokalt
Bosch-værksted, der fik opgaven.

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-10 22:05

> [...]
> købt dem via Gørløse Autoimport, men jeg ved det ikke. Det var et lokalt

Lyder som om de har smidt nogle uoriginale fjedre på...

Fra : KASO

Dato : 12-08-10 15:38

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Lyder som om de har smidt nogle uoriginale fjedre på...

De gik meget op i at finde en farvekode på de gl. fjedre for at sikre, at de
fik de rigtige blandt 3 mulige, men om de er uoriginale, skal jeg ikke kunne
sige - men de kan kun være bedre end de originale, hvor 3 ud af 4 knækkede
inden bilen havde rundet 100.000km selv om den ikke havde været voldsomt
belastet.

Fra : Henrik B.

Dato : 12-08-10 16:05

> De gik meget op i at finde en farvekode på de gl. fjedre for at sikre, at
> de fik de rigtige blandt 3 mulige, men om de er uoriginale, skal jeg ikke
> kunne sige -

Uoriginale har også forskellig hårdhed...

> men de kan kun være bedre end de originale, hvor 3 ud af 4 knækkede inden
> bilen havde rundet 100.000km selv om den ikke havde været voldsomt
> belastet.

Og de nye fjedre har også kørt 100.000 km?

Fra : KASO

Dato : 13-08-10 06:00

> Uoriginale har også forskellig hårdhed...

> Og de nye fjedre har også kørt 100.000 km?

Så har den nye ejer haft travtl

Men 100.000km er ikke meget for en fjeder - så jeg er ikke imponeret over
holdbarheden, og jeg tvivler stærkt på, at evt. uoriginale fjedre skulle
være ringere.

I praksis hælder jeg nu også mest til, at den fik originale,
parallelimporterede fjedre, men det får vi aldrig opklaret.

Fra : Henrik B.

Dato : 13-08-10 06:12

> [...]
> holdbarheden, og jeg tvivler stærkt på, at evt. uoriginale fjedre skulle

Men du véd ikke, hvad levetiden er på dem...

> I praksis hælder jeg nu også mest til, at den fik originale,
> parallelimporterede fjedre, men det får vi aldrig opklaret.

Og jeg hælder mest til uoriginale.... )

Fra : KASO

Dato : 14-08-10 16:12

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Men du véd ikke, hvad levetiden er på dem...

Næh - men den kan næsten kun blive bedre end på de originale, der som
bekendt klarede betragteligt under gennemsnittet.

> Og jeg hælder mest til uoriginale.... )

Men det bliver det ikke mere rigtigt af....

Fra : Fister

Dato : 10-08-10 19:16

Jens G has brought this to us :
> [...]
> omkring en jobrelateret rejse, men hvilken pris skal jeg ca. være
> forberedt på? Jeg plejer at bruge et Mekonomen værksted i Herlev.

Herlev auto, ved 100?
Jeg ville overhovedet ikke være nervøs for at bare sende bilen derned,
og bare betale.
Alternativt, så har jeg gode erfaringer med Prebens auto på
Marielundsvej 34, de plejer at give fast pris tilbud, og en god pris.
Kai

Fra : Jens G

Dato : 10-08-10 19:33

On Tue, 10 Aug 2010 20:16:01 +0200, Fister <ikke@interessant.nej>
wrote:

>Jens G has brought this to us :

>Herlev auto, ved 100?

Ja.

>Jeg ville overhovedet ikke være nervøs for at bare sende bilen derned,
>og bare betale.

Det ender det nok også med. Har brugt dem de sidste fire år.

>Alternativt, så har jeg gode erfaringer med Prebens auto på
>Marielundsvej 34, de plejer at give fast pris tilbud, og en god pris.

Jeg arbejder ret tæt på Prebens Auto, og har også fået lavet service
der en enkelt gang, til min fulde tilfredshed. Men jeg kender et par
stykker der har følt at tilbuddene har været ret overdrevne.

Fra : Fister

Dato : 10-08-10 19:44

Jens G wrote on 10-08-2010 :

> [...]
> der en enkelt gang, til min fulde tilfredshed. Men jeg kender et par
> stykker der har følt at tilbuddene har været ret overdrevne.

Jeg har stik-modsatte erfaring, vi er blevet så godt behandlet.
Kai

Fra : Mikael

Dato : 11-08-10 01:05

On 10 Aug., 20:32, Jens G <nospam061...@kabelmail.dk> wrote: