Hvor stor en bil kan man køre på alm kørek~
Fra : Morten P

Dato : 10-08-10 14:03

Vi skal en otte stk til Prag i bil og vil gerne køre i een bil.
Men hvor stor en minibus agtig ting kan man køre på alm kørekort?

Hvilke muligheder har vi?

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 10-08-10 14:19

> Vi skal en otte stk til Prag i bil og vil gerne køre i een bil.
> Men hvor stor en minibus agtig ting kan man køre på alm kørekort?

9 personer inkl. fører, så det går jo fint (og ikke over 3500 kg total)

Troels

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-08-10 14:56

Den 10-08-2010 15:18, Troels [around 9000] skrev:
> 9 personer inkl. fører, så det går jo fint (og ikke over 3500 kg total)

F.eks. som den de kalder J9 på denne side;
http://www.europcar.dk/dk/biltyper/mpv_/_busser.aspx

Men som sikkert kan lejes billigere andre steder.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 10-08-10 19:42

On Tue, 10 Aug 2010 15:18:36 +0200, Troels [around 9000] wrote:

> 9 personer inkl. fører, så det går jo fint (og ikke over 3500 kg
> total)
>
> Troels

Og under 2,55 x 12 x 4 m, er det ikke så'n? (Det har altid undret mig at
man dumper folk på parallelparkering, men uden videre vil lade dem køre i
sådan et monstrum på et almindeligt B-kort.)

--
Peter Dalgaard
Center for Statistics, Copenhagen Business School