VW Passat ?
Fra : MicJen

Dato : 10-08-10 13:17

En kollega har fået tilbudt en VW Passat årgang 1995 stationcar.

Han har fået oplyst følgende:

170.000 km

2.0 Benzin, automatgear.
Fuldautomatisk klimaanlæg.

Farve: Sort på afstand, tæt på er den Dunkel-Aubergine.

Lakken er ikke fejlfri, og der er et stenslag i nederste venstre hjørne af
forruden der er løbet lidt.

Den trænger også til en undervognsbehandling.

Prisen er oplyst til at skal være ca. 25.000,-

Der er ca. et år til syn.

Er der kendte svagheder på denne model? (Rust, motor, mekanik?)

Hvad kan man påregne sådan en kører pr. liter benzin?

Hvad koster sådan en undervognsbehandling ca.?

En ny forrude lyder ret dyr (men jeg ved det ikke). Er der billigere
alternativer?

På forhånd tak.

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 10-08-10 07:58

On 10 Aug., 14:16, "MicJen"
<michaelgsjensen_FJERN_DETTE_...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Hvad koster sådan en undervognsbehandling ca.?
>
> En ny forrude lyder ret dyr (men jeg ved det ikke). Er der billigere

på sådan en gammel bil er det rust rust og atter rust der skal kigges
efter.

og jeg vil blive lidt nervøs når du skriver den trænger til
undervognsbehandling.

Undervognsbehandling er bedst når bilen er ny eller lige hentet til
landet. Hvis bilen er rådden nu, så vil det ikke hjælpe noget som
helst at undervognsbehandle den.

skal det absolut være med aut. gear? for det er ikke billigt at reppe
på, og risikoen for at det fejler er større når bilen når denne alder.

bortset fra det er en passat ret fornuftig. Men der findes rigtig
mange biler i den prisklasse.

Jeg ville nok personligt gå efter en toyota carina e hvis det kan
findes rimelig rustfri. Hvis det bare skal være problemfri transport.
Og det er det vel når det er den prisklasse.

Mvh Kim L. Poulsen

Fra : JeGy

Dato : 10-08-10 16:57

Hej,

Jeg har lige fået ny forrude i min, kr 2900,- hos Dan-Glas

Mvh Jens

Fra : Fister

Dato : 10-08-10 19:13

MicJen explained :
> En kollega har fået tilbudt en VW Passat årgang 1995 stationcar.

Jeg har en magen til, har haft den i 1½år, stor, dejlig, uøkonomisk bil

> Han har fået oplyst følgende:
>
> 170.000 km

Min runder snart 300.000, intet problem, virker som ny!
> 2.0 Benzin, automatgear.

2.0, manuel.

> Fuldautomatisk klimaanlæg.

Intet af den slags her, det er jo en tysker.

> Farve: Sort på afstand, tæt på er den Dunkel-Aubergine.

Rustfarvet, også der hvor lakken stadig sidder fast

> Lakken er ikke fejlfri, og der er et stenslag i nederste venstre hjørne af
> forruden der er løbet lidt.

Det går nok, men trækker selvfølgelig prisen meget ned, eller sælger
skifter den, uden merpris.

> Den trænger også til en undervognsbehandling.

Det er ikke nok, den skal have fra top til bund.

> Prisen er oplyst til at skal være ca. 25.000,-

I mine øjne, ca. 15-10k for højt.

> Der er ca. et år til syn.
>
> Er der kendte svagheder på denne model? (Rust, motor, mekanik?)

Rust, rust, rust og atter rust. Jeg har aldrig oplevet en spand der
ruster så meget, men den er fantastisk at køre i!
Jeg har (kun) haft brugte japanere, før denne Passat, og jeg har aldrig
oplevet nogen bil der rustede så meget.
Ud over det, har jeg endnu ikke oplevet den fejle noget, alm. slid skal
selvfølgelig forventes, og en bil der bare er rigtig dejlig at køre i,
med et godt bundtræk, jeg blev virkelig forbavset, og byttede straks
min nyere bil, med konen.

> Hvad kan man påregne sådan en kører pr. liter benzin?
MAX. 10 hvis du lader konen køre med den blødeste stilet der findes i
hele verden!

> Hvad koster sådan en undervognsbehandling ca.?

Fisk, men læs ovenstående.

> En ny forrude lyder ret dyr (men jeg ved det ikke). Er der billigere
> alternativer?
Sælger betaler.

> På forhånd tak.
Selv tak
Kai

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-08-10 20:43

"Fister" <ikke@interessant.nej> skrev i meddelelsen

> [...]
> så meget, men den er fantastisk at køre i!
> Jeg har (kun) haft brugte japanere, før denne Passat, og jeg har aldrig

Jep - også fra ny. 2 eksempler fra min bekendtskabskreds, hvor de nye
Passat'er blev delvist omlakerede i garantiperioden, fordi lakken var
elendig og bilerne rustede. Den ene af dem var en firmabil hos importøren i
Glostrup...