Hvor mange uindregistrerede biler på priva~
Fra : Troels [around 9000]

Dato : 08-08-10 21:19

Hej,

En veninde (!) har ofte flere uindregistrerede biler til at stå. Hun har så
haft besøg af en miljøgut grundet lidt nabostrid, der så ikke rigtig vidste
hvilket ben han skulle stå på vedr. de uindregistrerede biler.

Hvor mange biler må man have til at stå som privatpersoner uden plader? Det
skal siges det ikke er lig der står og smider olie o.l (dvs. de er ikke til
miljøgene), de er blot nået til punktet hvor de skal synes og grundet
manglende tid bare får pladerne pillet af i stedet.

Troels

Fra : Ole C

Dato : 08-08-10 21:46

Troels [around 9000] skrev blandt andet:

> [...]
> (dvs. de er ikke til miljøgene), de er blot nået til punktet hvor de
> skal synes og grundet manglende tid bare får pladerne pillet af i

Hvis det er et område som omfattes af færdselsloven (og det kan et privat
område godt være), kan politiet "foranledige dem fjernet", fremgår det af
§123:
På privat område er det nok knapt så ligetil, med mindre en lokalplan
forbyder den slags....?
--
vh
Ole C

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 08-08-10 22:53

> [...]
> ikke til miljøgene), de er blot nået til punktet hvor de skal synes og
> grundet manglende tid bare får pladerne pillet af i stedet.

Evt. lokalplanens bestemmelser og så selvfølgelig planloven, hvi s det er
egne biler. Er det ikke hendes egne biler, og modtager hun betaling for
noget som helst, så er det erhverv, og det skal der være tilladelse til.

Mvh Maria

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 09-08-10 00:16

> Evt. lokalplanens bestemmelser og så selvfølgelig planloven, hvi s det er
> egne biler. Er det ikke hendes egne biler, og modtager hun betaling for
> noget som helst, så er det erhverv, og det skal der være tilladelse til.

Det er hendes egne biler, der er intet erhvervsmæssigt i det. (Jo, hun
driver en kennel, men det har intet med bilerne at gøre)

Jeg synes bare at ha' hørt noget om 5 på privat grund uindregistreret?

Troels

Fra : Ivar

Dato : 09-08-10 22:32

Troels [around 9000] skrev:

> Jeg synes bare at ha' hørt noget om 5 på privat grund uindregistreret?

Det er der ingen regler om. Det der har betydninger, er om bilerne
kan regnes som affald. Hvis de kan det skal de fjernes. Andre
omstændigheder kan gøre, at stedet regnes som autoophug eller
værksted. Så er der specielle regler, der skal overholdes.

Læs dette:
http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:pGD13RoQs3cJ:www.motorhistorisk.dk/udtjente_biler.pdf+opbevaring+af+udtjente+motordrevne&hl=da&gl=dk&pid=bl&srcid=ADGEESjqrd3id-KCqKRLIQ-WaqJii6JPd9S84i0pQyQQmWPpXC4QakayIQn_a7GSjtnIyyD7kbIuxgN6iGA_lSeLTP9H_9UcbCgbxs8rdR3bVVlWa3zaV8CDbRgb8KUTl7j_HTV87X1O&sig=AHIEtbTwtCRhOAci7aWzTqBrefxfWNm6zg

Da disse retningslinjer kom frem, gav de anledning til stor
bekymring i veteranbilskredse.

Ivar Magnusson

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 09-08-10 10:20

On Sun, 8 Aug 2010 22:19:17 +0200, "Troels [around 9000]"
<denne.fjern@computer.dk> wrote:

>Hej,
>
>En veninde (!) har ofte flere uindregistrerede biler til at stå. Hun har så
>haft besøg af en miljøgut grundet lidt nabostrid,
Miljøgut er en fra kommunens teknisk forvaltning ?
En nabo så en øjebæ og klagede til kommunen ?

>der så ikke rigtig vidste hvilket ben han skulle stå på vedr. de uindregistrerede biler.
Klart nok, han kan heller ikke lide at være "dommer" i en nabostrid
ingen rigtigt kan finde hoved eller hale i, så han er nok kun ude for
at samle oplysninger på nuværende tidspunkt.

>Hvor mange biler må man have til at stå som privatpersoner uden plader?
Det er der ikke nogen regler om, men kommunen kan have en håndregel om
hvornår de mener der er tale om automobilophug (jeg har hørt tal fra 2
til 5 nævnt i den forbindelse) og derfor kan finde på at komme og
kræve at man lever op til reglerne derfor.
Som oftes slår de med at bilerne udgør en miljøfare (upåagtet at det
de egentligt går efter er at nogen syntes det ikke ser pænt ud, og der
NU skal ryddes op). De vil så forlange bilerne miljøbehandlet (på
reglementeret vis, hos en godkendt miljøbehandler) hvis de skal blive
stående.

> [...]
>miljøgene), de er blot nået til punktet hvor de skal synes og grundet
>manglende tid bare får pladerne pillet af i stedet.
Det er underordnet, hvis kommunen mener de udgør en miljøfare er det
deres pligt at skride ind, evt. få foretaget en oprydning og sende
regningen til grundejeren der ikke selv formåede at efterleve et påbud
om at bringe tingene i orden.
Der kan dog sagtens findes gode forklaringer på at man har en eller
flere (med andres øjne) udrangerede biler stående og derfor får lov
til at beholde dem i den stand de nu er i, men ovenstående er ikke
altid god nok.

Men indtil der kommer et skriftligt påbud fra kommunen om at bilerne
skal miljøbehandles ville jeg tage det ganske roligt.
Dog er det nok mere langtidsholdbart at finde ud af hvad striden med
naboen/naboerne egentligt går ud på og så tage sine stridt derfra.

/Hans