Scoter 35 - førebevis ?
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 07-08-10 19:28

Scoter 35 - førebevis ? er der nogen der ved om man når man som jeg er i
midten af 40 ern skal have noget førenevis for at køre sådan en scoter der
maks kan køre 30 km i timen ?

Fra : Martin [TMM]

Dato : 07-08-10 19:44

Hej
On 07-08-2010 20:28, Bo M Mogensen wrote:
> Scoter 35 - førebevis ? er der nogen der ved om man når man som jeg er i
> midten af 40 ern skal have noget førenevis for at køre sådan en scoter der
> maks kan køre 30 km i timen ?

Du behøver ikke have førerbevis til en almindelig knallert30.
Unge imellem 16 og 18 skal dog have et knallert-kørekort til almindelig
knallert.
Havde det været en knallert45 skulle du have førerbevis i kategori B
(almindelig bil under 3500kg).

Mvh
Martin

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-08-10 19:49

Martin [TMM] skrev:

>Havde det været en knallert45 skulle du have førerbevis i kategori B
>(almindelig bil under 3500kg).

eller Kategori A (lille eller stor motorcykel)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 08-08-10 20:13

"Martin [TMM]" <tmm@--FJERNDETTE--trutter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> knallert.
> Havde det været en knallert45 skulle du have førerbevis i kategori B

Tak for svaret - førebevis til knallert45 er det væsentligt vanskeliger at
tage ind til en bil ?

Mv
BMM

Fra : Gamle

Dato : 08-08-10 20:17

Bo M Mogensen wrote:
> "Martin [TMM]" <tmm@--FJERNDETTE--trutter.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for svaret - førebevis til knallert45 er det væsentligt
> vanskeliger at tage ind til en bil ?

Nej, og det er det samme som til motorcykel. Det værste er nok teorien.

Mvh.
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-10 20:48

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> "Martin [TMM]" <tmm@--FJERNDETTE--trutter.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for svaret - førebevis til knallert45 er det væsentligt vanskeliger at
> tage ind til en bil ?

Nej, det er "bilkørekortet".
Eller motorcykelkørekortet, hvis du hellere vil tage sådan et.
Begge gir ret til at føre en knallert 45.

Altså førebevis kategori A: Stor eller lille MC
Eller Kategori B. Personvogn op til 3500 kg totalvægt og max 8 personer.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk