Reservedele til Roomba støvsuger ..?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 08-08-10 15:54

Vores Roomba 560 har et leje ved en af børsterne, som skal skiftes pga.
skidt. Det eneste jeg kan finde er sådan en hel børsteindsats til 500,- men
jeg har kun brug for det ene leje, for at den virker igen.

Er der nogen der ved, hvor jeg kan købe sådan et leje?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - er du vild med gadgets?

Fra : Lars Hansen

Dato : 08-08-10 16:22

".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> men jeg har kun brug for det ene leje, for at den virker igen.
>
> Er der nogen der ved, hvor jeg kan købe sådan et leje?

Hej Thomas

http://www.roboteksperten.dk/7-roomba-tilbehor

Lars Hansen

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 09-08-10 15:18

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i meddelelsen
> Hej Thomas
>
> http://www.roboteksperten.dk/7-roomba-tilbehor

Hej Lars

Det ser ikke ud til, at de har de lejer jeg mangler - det er ikke de gule
børstelejer, men de lejer som sidder i modsatte ende af børsterne.

Ellers tak for linket.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 11-08-10 16:19

Hej

> Det ser ikke ud til, at de har de lejer jeg mangler - det er ikke de gule
> børstelejer, men de lejer som sidder i modsatte ende af børsterne.

Børstelejerne, er de eneste lejer, der sidder standart i en Roomba 560.

Kunne du ikke tage et billede af det du mangler?

Mvh
Hans

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 08-08-10 18:16

Hej

> [...]
> men jeg har kun brug for det ene leje, for at den virker igen.
>
> Er der nogen der ved, hvor jeg kan købe sådan et leje?

Nu når du skal igang med at skifte lejer, så kan jeg anbefale dig at gøre
følgende:
http://www.robotreviews.com/chat/viewtopic.php?f=1&t=11591&start=0

Det bliver en helt anden maskine - mere lydløs, bruger mindre strøm og slut
med at rengøre gearkassen (især et problem, hvis man har kat/hund)

Mvh
Hans

Fra : Per Jensen

Dato : 12-08-10 09:21

On 08/08/10 19.16, Hans Mouridsen wrote:

> [...]
>
> Det bliver en helt anden maskine - mere lydløs, bruger mindre strøm og slut
> med at rengøre gearkassen (især et problem, hvis man har kat/hund)

Jeg har også lavet denne modifikation på to ældre Roomba Discovery, og
ja, den laver markant mindre støj, bruger mindre batteri, og der kommer
ikke hår ind i gearkassen.

Jeg udvidede alle hullerne i selve gearkassen via et par rivaler.

// Per.