Granitskærver vs. hundepoter.
Fra : Bjarne K.

Dato : 08-08-10 13:06

Nogen der har granitskærver i deres indkørsel/gårdsplads, og som samtidig
har en hund eller to ?

I givet fald, kunne jeg godt tænke mig at høre, om det er noget hunden har
problemer med at gå på ?
(De er jo ret skarpe)

Jeg har stillet samme spørgsmål i dk.fritid.dyr.hund. Her er der godt nok
folk med hunde, men ikke rigtig nogen med granitskærver

Bjarne K.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-08-10 13:11

On Sun, 8 Aug 2010 14:05:51 +0200, "Bjarne K." <nej@niet.pp> wrote:

> [...]
>har en hund eller to ?
>
>I givet fald, kunne jeg godt tænke mig at høre, om det er noget hunden har

Granitskærver er faktisk ikke skarpe. Og de kan "pakkes" så overfladen
bliver relativt flad og kompakt.
Jeg tror ikke det vil give problemer for hundepoter.

Men det bliver nok tidligst til næste år jeg selv får granit på
gårdspladsen, så først til den tid kan jeg sige hvad hunden syntes om
det. Men hun har ingen problemer med hverken at gå eller løbe i de
perle-agtige sten der ligger der nu. Heller ikke ude på grusvejen, hvor
der ligger små flintestumper, som kan være meget skarpe, har hun noget
imod at gå.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 08-08-10 19:48

> Nogen der har granitskærver i deres indkørsel/gårdsplads, og som samtidig
> har en hund eller to ?

Tæller bare fødder? Jeg kan sagtens gå på granitskærver, men perlegrus og
stabilgrus er rædselsfuldt. Vil tro at hunde har det på samme måde.

Mvh Maria

Fra : Armand

Dato : 08-08-10 21:02

Bjarne K. skrev:
> Nogen der har granitskærver i deres indkørsel/gårdsplads, og som
> samtidig har en hund eller to ?

Vores dværggravhund lader sig ikke mærke med de skærvefyldte arealer dén
betræder, og det til trods for at vi har bemærket at den tilsyneladende
er så følsom på trædepuderne at den 'holder sporet' på et snoet stykke
sti med smalle aflange fliser, som vi jævnlige kommer forbi: Lidt
ligesom børn og neurotikere der ikke vil tæde på flise-mellemrum sjosker
den derudaf men skifter 'en hel flise' af gangen sideværts.

--
Armand.

Fra : Rasmus Jensen

Dato : 08-08-10 22:15

Bjarne K. wrote:

> I givet fald, kunne jeg godt tænke mig at høre, om det er noget
> hunden har problemer med at gå på ?
> (De er jo ret skarpe)

det vil jeg også gerne vide... så skal jeg nemlig ha lagt det på fortorvet i
stedet for græs hvor selv-retfærdige hundejere åbenbart skal lade deres hund
skide til trods for at der er en offentlig skov på den anden side af vejen!

Rasmus

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-08-10 23:50

Bjarne K. wrote:
> [...]
> samtidig har en hund eller to ?
>
> I givet fald, kunne jeg godt tænke mig at høre, om det er noget

Vores foxterrier betræder uanfægtet genboens granitskærvebelagte rabat.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Bjarne K.

Dato : 09-08-10 13:43

"Bjarne K." <nej@niet.pp> wrote in message
> [...]
>

> Jeg har stillet samme spørgsmål i dk.fritid.dyr.hund. Her er der godt
> nok folk med hunde, men ikke rigtig nogen med granitskærver

Tak til alle for svar. Tror jeg går igang med at hive mine nuværende sten
op, og får kastet en omgang granit skærver.

Grunden til at jeg spurgte var at vi ved mit arbejde, har et område med
noget små firkantede sten, som jeg gik ud fra var granit skærver. Dem ville
jeg nødig gå på med bare tæer. Måske der er tale om noget andet end
granitskærver.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 10-08-10 07:40

"Bjarne K." <no@niet.ik> wrote in message
> [...]
> noget små firkantede sten, som jeg gik ud fra var granit skærver. Dem
> ville jeg nødig gå på med bare tæer. Måske der er tale om noget andet end

Jeg udførte forøvrigt en live test i går. Tog begge hunde med ud til mit
arbejde (om aftenen), og lod lod dem løbe lidt rundt på "granit banen", og
der var ingen problemer overhovedet.

Endnun engang takt for input.

Bjarne K.

Fra : Keld Nygaard

Dato : 09-08-10 08:55

"Bjarne K." <nej@niet.pp> skrev i en meddelelse
> [...]
> har en hund eller to ?
>
> I givet fald, kunne jeg godt tænke mig at høre, om det er noget hunden har

Jeg lavede en lille granithave i foråret, og både vores labrador, og venners
hunde af alle mulige arter løber, går, ligger og leger der inde (Det sidste
er jeg lidt træt af). Vi har brugt 11-16 mm skærver, der oven i købet er den
"store" slags granitskærver, så jeg vil sige at der ikke er nogle
problemer...

Mvh
Keld