Moskitonet til vinduer?
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-08-10 07:34

Er der nogen hér der har erfaringer med at købe og montere moskitonet
til vinduer; vi snakker udvendigt og i en størrelse på ca. 120 x 120
cm.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-08-10 07:35

Hans Paulin (6310) skrev:
> Er der nogen hér der har erfaringer med at købe og montere moskitonet til
> vinduer; vi snakker udvendigt og i en størrelse på ca. 120 x 120 cm.

Ps: vinduet åbner indad.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : John V.

Dato : 08-08-10 08:45

Den 08-08-2010 08:34, Hans Paulin (6310) skrev:

> Ps: vinduet åbner indad.

Man kan bruge enten metalnet, eller nylonnet (af den type man bruger til
at lave silketryk med), problemet er at det jo helst skal sidde i
aftagelige rammer, så du kan male vinduet når det engang kommer på tale.
Begge dele kan købes i ruller. I udlandet har jeg set rullegardiner af
sådan noget net, de slutter helt tæt, jeg har dog ikke set dem
herhjemme. Det er dog ikke sikkert sådanne rullegardiner passer til
vinduer der åbner indad, så meget lagde jeg heller ikke mærke til dem.

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-08-10 09:21

John V. formulerede spørgsmålet:

> Man kan bruge enten metalnet, eller nylonnet (af den type man bruger til at
> lave silketryk med), problemet er at det jo helst skal sidde i aftagelige
> rammer, så du kan male vinduet når det engang kommer på tale.

Vi har plasticvinduer

> [...]
> dog ikke sikkert sådanne rullegardiner passer til vinduer der åbner indad, så
> meget lagde jeg heller ikke mærke til dem.

Jeg prøver at kigge i et byggemarked

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 09-08-10 12:35

> I udlandet har jeg set rullegardiner af sådan noget net, de slutter helt
> tæt, jeg har dog ikke set dem herhjemme.

Vi har monteret rullegardiner indvendigt på muren (Købt i Selta viborg)
Altså rulle foroven, og lister ned i siden som nettet kører i. I bunden
lukker det så med en gummiliste mod vinudeskarmen.

Nu kan jeg ikke lige finde et link til producenten. Men det er mere elegant
end det her:
http://www.rollfix.com/de/produkte/fensterrollo/fensterrollo.html

Men her er et til fast udvendig montering
http://fluenet.dk/vinduer_drejekip.html

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 09-08-10 22:40

Anders Majland kom med følgende:

> [...]
> end det her:
> http://www.rollfix.com/de/produkte/fensterrollo/fensterrollo.html
>
> Men her er et til fast udvendig montering

Tak

Tror vi ender med noget af det Maria foreslog

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 10-08-10 16:04

> Tror vi ender med noget af det Maria foreslog

Hvis den billige løsning er god nok så er det vejen frem ...

Men vi åbner/lukker vinduerne på 1.salen dagligt på denne årstid og så er
det virkelig en luksus med rullegardin myggenettene. Også for at komme ind
til mørklægningsrullegardinet der hænger mellem vindue og myggenet.

Det ville have været kønnere at montere det på vinduet - men da vi har fået
vinduer med energiglas i rager hægterne (dannebrogsvinduer) indenfor rammen.
Så skulle der findes på noget i lysningen, men så var det nemmere at rykke
dem helt ind på væggen.

I køkkenet har vi en ramme fra filtema der bare sidder i spænd med en
fjeder - kan ikke huske om de fåes op til 120x120 men det vil også virke
udvendigt til en noget billigere pris end fluenet.dk

Fra : Kim2000

Dato : 08-08-10 09:15

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> Er der nogen hér der har erfaringer med at købe og montere moskitonet til
> vinduer; vi snakker udvendigt og i en størrelse på ca. 120 x 120 cm.

Vi har i Bilka og Aldi købt nogle. Det var med ramme og fjedresystem, så de
bare lige skal klemmes på og kan tages af om vinteren. Prisen var omkring
200 kroner. Alternativet er at købe en et fluenet og så ganske enkelt bare
sætte det i vindueskarmen (selvfølgelig øverst med et par
tegnestifter, det brugte vi i et par år, det ser selvfølgelig ikke helt så
kønt ud, men det virker.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-08-10 09:22

Kim2000 forklarede:
> [...]
> bare lige skal klemmes på og kan tages af om vinteren. Prisen var omkring 200

Så godt Aldi havde for nogle måneder siden

> [...]
> det i vindueskarmen (selvfølgelig øverst med et par tegnestifter, det
> brugte vi i et par år, det ser selvfølgelig ikke helt så kønt ud, men det

Ok

Hvor købte du fluenettet; i et byggemarked?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : lom k

Dato : 08-08-10 10:22

Hans Paulin (6310) wrote:

> Kim2000 forklarede:

> Så godt Aldi havde for nogle måneder siden

> Ok
>
> Hvor købte du fluenettet; i et byggemarked?

bla Bauhaus og Silvan, producenten hedder noget med " Tessa" har prøvet
at lave rammer selv, men lidt for mange tomme finger

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-08-10 15:50

lom k kom med denne ide:

Fra : Martin Bak

Dato : 08-08-10 20:23

"lom k" <lom@lomse.dk> skrev i en meddelelse

> bla Bauhaus og Silvan, producenten hedder noget med " Tessa" har prøvet
> at lave rammer selv, men lidt for mange tomme finger

Så fyld dem op

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Kim2000

Dato : 08-08-10 11:09

> Kim2000 forklarede:

> Så godt Aldi havde for nogle måneder siden

> Ok
>
> Hvor købte du fluenettet; i et byggemarked?

XL-Byg

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-08-10 15:49

Den 08-08-2010, skrev Kim2000:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> XL-Byg

Tak

Var det osse kun op til knap en meter i bredden?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kim2000

Dato : 08-08-10 18:14

> Tak
>
> Var det osse kun op til knap en meter i bredden?

Vores er 1,6 m i bredde, så de må have haft dem dengang.

Fra : Marianne

Dato : 08-08-10 15:21

En virkelig billig løsning - men indvendigt - er noget tyl og en pakke
'elefantsnot' (undskyld, men jeg ved ikke, hvad det hedder officielt).
Tyllet holder i mange år, men klæbemassen skal skiftes ca. hvert 2.

mvh
Marianne

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-08-10 15:47

Marianne skrev:
> En virkelig billig løsning - men indvendigt - er noget tyl og en pakke
> 'elefantsnot' (undskyld, men jeg ved ikke, hvad det hedder officielt). Tyllet
> holder i mange år, men klæbemassen skal skiftes ca. hvert 2.

Okay tak

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Preben

Dato : 08-08-10 11:35

Den 08.08.2010 kl. 10:22 skrev Hans Paulin <me@privacy.net>:

> Hvor købte du fluenettet; i et byggemarked?

Harald Nyborg har det i 60 eller 90 cm. bredde:
http://www.harald-nyborg.dk/soeg.asp?n=10&Produkt=fluenet
--
mvh/Preben

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-08-10 15:49

Preben frembragte:

> Harald Nyborg har det i 60 eller 90 cm. bredde:
> http://www.harald-nyborg.dk/soeg.asp?n=10&Produkt=fluenet

Ok, tak - lidt smalt desværre

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 08-08-10 19:45

> Er der nogen hér der har erfaringer med at købe og montere moskitonet til
> vinduer; vi snakker udvendigt og i en størrelse på ca. 120 x 120 cm.

Tessa har noget sindsygt dyrt. Vi købte noget i Stof Og Stil til 30-40 kr
pr. meter, og har så lavet en wire oppe og nede, som gammeldags stores, til
at sætte det fast i. Der kan sikkert laves andre løsninger, hvis det ikke
skal være permanent.

Mvh Maria

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-08-10 20:02

Maria Frederiksen har bragt dette til verden:

Ok tak

Hans
www.zofiaoghans.dk