Stafetten: Gennembrud i en sen alder
Fra : Carl Drud

Dato : 07-08-10 17:32

Stafetten er denne gang kunstnere der har fået gennembrud i en sen
alder (50+)

Et par eksempler:

R.L. Burnside - Let My Baby Ride
http://www.audiotube.com/file/2100-r-l-burnside-let-my-baby-ride.html

Junior Kimbrough - Sad Days, Lonely Nights
http://www.youtube.com/watch?v=lm06GowX3gU

--
Carl

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-08-10 20:22

On 07-08-2010 18:32, Carl Drud wrote:
> Stafetten er denne gang kunstnere der har fået gennembrud i en sen
> alder (50+)

Al Martino Havde en blandet kariere som sanger med enkelte store hit's.
Ikke fordi han var dårlig, men der var så mange der var bedre.
I 1972 fik han rollen som natklubsangeren Johnny Fontane i Coppolas
store succesfilm 'The Godfather', hvortil han også sang 'Connies wedding
Song': "I Have But One Heart".
Denne sang samt rollen i 'Godfarther' gav ham en plads i
'musikhistorien', hvor han ellers var blevet glemt.

http://www.youtube.com/watch?v=lHflxC89DDY

Jeg må dog tilstå, at han kun var 45 år i 1972.

Henning.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 10-08-10 08:38

Carl Drud skrev:

> Stafetten er denne gang kunstnere der har fået
> gennembrud i en sen alder (50+)
> Et par eksempler:
> [...]

Det bliver vist en kort tråd. De eneste jeg lige kunne
finde, er stadig rene ynglinge under 50:

- Paul Potts, født 1970, gennembrud 2007

- Susan Boyle, født 1961, gennembrud 2009:
http://www.youtube.com/watch?v=RxPZh4AnWyk

--
Herluf :·)

Fra : Carl Drud

Dato : 10-08-10 18:57

Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> writes:

> [...]
> I 1972 fik han rollen som natklubsangeren Johnny Fontane i Coppolas
> store succesfilm 'The Godfather', hvortil han også sang 'Connies

Trods det store udvalg giver den her dig stafetten Henning.

--
Carl