/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
Kompensation ved flyforsinkelse
Fra : Heidi


Dato : 06-08-10 09:49

Vi har været med Bravo Tours på Kreta (fløj med deres eget selskab Primera),
hvor flyet var forsinket i 4 timer på vej hjem.
Vi skulle have været hentet på hotellet kl. 21.50 og fløjet 0.45, men blev
informeret om 3 timers forsinkelse om eftermiddagen.
Vi blev i stedet hentet kl. 0.45, og skulle derefter have fløjet ca. kl.
3.45.
Da vi ankommer til lufthavnen og er tjekket ind, hører vi tilfældigt fra
nogle andre danske passagerer, at flyet sandsynligvis er forsinket
yderligere en time - der var en guide med i bussen, men hun fortæller intet
om dette under kørslen, men har åbenbart fortalt det til nogle tilfældige
efter vi er tjekket ind.

Vi ender med at gå ombord ca. kl. 4.45 og lander i Billund kl. 7.40, 4 timer
senere end planlagt.

Grunden til forsinkelsen er, efter hvad vi har hørt (dette får vi dog intet
at vide om fra guiden) at en bagagevogn er kørt ind i flyets vinge mens det
holder i Billund om morgenen, og det skaber så forsinkelser under hele
dagens flyvninger, da Bravo Tours skal ud og leje et nyt fly.

Spørgsmålet er nu - har vi krav på kompensation fra flyselskabet jfr. det
man kan læse her
http://www.passagerrettigheder.dk/oversigt.htm#KOMPENSATION_VED_FORSINKELSE_
vedr. forsinkelser over 2 timer - eller skal forsinkelsen gælde i forhold
til det tidspunkt man har fået at vide man skal være i lufthavnen, efter at
den første forsinkelse blev kendt?
Reelt var forsinkelsen jo på 4 timer, men "kun" 1 time i forhold til hvornår
vi ankommer i lufthavnen.

Jeg synes forklaringerne vedr. usædvanlige omstændigheder, som der henvises
til, er lidt kryptiske, så jeg har svært ved at forstå om vi hører under
dette, og også hvornår de 2 timer gælder fra.
Håber der er nogle fly-regel kyndige der læser med
--
Heidi



 
 
N_B_DK (06-08-2010)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 06-08-10 13:40

"Heidi" <xnospamx@fjomp.com> wrote in message
news:GLmdnTqmwtEVUcbRnZ2dnUVZ7vGdnZ2d@giganews.com

> Jeg synes forklaringerne vedr. usædvanlige omstændigheder, som der
> henvises til, er lidt kryptiske, så jeg har svært ved at forstå om vi
> hører under dette, og også hvornår de 2 timer gælder fra.
> Håber der er nogle fly-regel kyndige der læser med

Well jeg ville nok bare være glad for at de fik fat i et andet fly, og så
droppe den der kræve mentalitet som præger danskerne.

--
MVH. N_B_DK


Heidi (06-08-2010)
Kommentar
Fra : Heidi


Dato : 06-08-10 15:06


"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
news:4c5c02c2$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
> "Heidi" <xnospamx@fjomp.com> wrote in message
> news:GLmdnTqmwtEVUcbRnZ2dnUVZ7vGdnZ2d@giganews.com
>
>> Jeg synes forklaringerne vedr. usædvanlige omstændigheder, som der
>> henvises til, er lidt kryptiske, så jeg har svært ved at forstå om vi
>> hører under dette, og også hvornår de 2 timer gælder fra.
>> Håber der er nogle fly-regel kyndige der læser med
>
> Well jeg ville nok bare være glad for at de fik fat i et andet fly, og så
> droppe den der kræve mentalitet som præger danskerne.

Der er ikke nogen krævementalitet her - men almindelig nysgerrighed om
hvordan reglerne skal forstås, og så i øvrigt en smule utilfredsmed med
manglende informationer fra Bravo Tours.

--
Heidi


Kim Frederiksen (08-08-2010)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 08-08-10 19:45

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
news:4c5c02c2$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Well jeg ville nok bare være glad for at de fik fat i et andet fly, og så
> droppe den der kræve mentalitet som præger danskerne.

Flyseskaberne har da ellers ingen problemer med at kræve fuld pris for
billetten uden at levere den betalte vare til den betalte tid. Mit fly fra
Budapest var ligeledes forsinket og den uhørte arrogance vi blev mødt med i
flyet, var totalt uacceptabel. I morgen tror jeg at jeg vil møde på jobbet
kl. 10, selvom jeg skal møde kl. 8. Hvad fa'en, arbejdet kan da bare blive
udført når det engang passer mig. Så må kunderne vente.

mvh.
Kim Frederiksen


Jet (06-08-2010)
Kommentar
Fra : Jet


Dato : 06-08-10 08:15

On 6 Aug., 11:49, "Heidi" <xnosp...@fjomp.com> wrote:
> Vi har været med Bravo Tours på Kreta (fløj med deres eget selskab Primera),
> hvor flyet var forsinket i 4 timer på vej hjem.
> Vi skulle have været hentet på hotellet kl. 21.50 og fløjet 0.45, men blev
> informeret om 3 timers forsinkelse om eftermiddagen.
> Vi blev i stedet hentet kl. 0.45, og skulle derefter have fløjet ca. kl..
> 3.45.
> Da vi ankommer til lufthavnen og er tjekket ind, hører vi tilfældigt fra
> nogle andre danske passagerer, at flyet sandsynligvis er forsinket
> yderligere en time - der var en guide med i bussen, men hun fortæller intet
> om dette under kørslen, men har åbenbart fortalt det til nogle tilfældige
> efter vi er tjekket ind.
>
> Vi ender med at gå ombord ca. kl. 4.45 og lander i Billund kl. 7.40, 4 timer
> senere end planlagt.
>
> Grunden til forsinkelsen er, efter hvad vi har hørt (dette får vi dog intet
> at vide om fra guiden) at en bagagevogn er kørt ind i flyets vinge mens det
> holder i Billund om morgenen, og det skaber så forsinkelser under hele
> dagens flyvninger, da Bravo Tours skal ud og leje et nyt fly.
>
> Spørgsmålet er nu - har vi krav på kompensation fra flyselskabet jfr. det
> man kan læse herhttp://www.passagerrettigheder.dk/oversigt.htm#KOMPENSATION_VED_FORSI...
> vedr. forsinkelser over 2 timer - eller skal forsinkelsen gælde i forhold
> til det tidspunkt man har fået at vide man skal være i lufthavnen, efter at
> den første forsinkelse blev kendt?
> Reelt var forsinkelsen jo på 4 timer, men "kun" 1 time i forhold til hvornår
> vi ankommer i lufthavnen.
>
> Jeg synes forklaringerne vedr. usædvanlige omstændigheder, som der henvises
> til, er lidt kryptiske, så jeg har svært ved at forstå om vi hører under
> dette, og også hvornår de 2 timer gælder fra.
> Håber der er nogle fly-regel kyndige der læser med
> --
> Heidi

Du skulle efter hvad du forklarer kunne få:
Pkt. 1. Forplejning , 2 gratis telefonopkald - fax eller email, om
nødvendigt hotelophold og transport.
dvs. har du kvittering på forplejningen kan du sende den ind, med
henvisning til linket....
/jet

Heidi (06-08-2010)
Kommentar
Fra : Heidi


Dato : 06-08-10 22:08


"Jet" <jetrotte@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:ffbbd667-ecad-44e5-8414-5bd9aa220395@q35g2000yqn.googlegroups.com...
>
> Du skulle efter hvad du forklarer kunne få:
> Pkt. 1. Forplejning , 2 gratis telefonopkald - fax eller email, om
> nødvendigt hotelophold og transport.
> dvs. har du kvittering på forplejningen kan du sende den ind, med
> henvisning til linket....

Kan du forklare hvornår kompensationen i kontanter så skal udbetales? Altså
hvordan beregner man hvor længe flyet har været forsinket, i henhold til det
jeg beskriver?

--
Heidi


Lotte (06-08-2010)
Kommentar
Fra : Lotte


Dato : 06-08-10 20:03

Hej Heidi.

Jeg har rejst med Bravo Tours for første og sidste gang.
Jeg klagede også da vi kom hjem fra ferie pga. dårlig hotelstandart og
elendig mad(all inclusive). Bravo Tours var hverken til at hugge eller
stikke i.
Du kommer nok ingen vegne, men held og lykke med forøget.


Hilsen Lotte


Heidi (06-08-2010)
Kommentar
Fra : Heidi


Dato : 06-08-10 22:05


"Lotte" <lottejul@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:4c5c5c6d$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej Heidi.
>
> Jeg har rejst med Bravo Tours for første og sidste gang.
> Jeg klagede også da vi kom hjem fra ferie pga. dårlig hotelstandart og
> elendig mad(all inclusive). Bravo Tours var hverken til at hugge eller
> stikke i.
> Du kommer nok ingen vegne, men held og lykke med forøget.

Ærgeligt du har haft en dårlig ferie - vi var selv på et all inclusive hotel
på Rhodos med dem sidste år, og det var fint nok, og vi var egentlig meget
glade for servicen og guiderne i det hele taget.
Men i år har vi besluttet at næste gang vi skal afsted, finder vi selv fly
og hotel, for vi bruger simpelthen rejseselskabet for lidt, til at det kan
betale sig at give ekstra penge til dem.
På Kreta lejede vi en bil gennem Bravo, og det viste sig at koste 5 EUR
mere, end hvis vi havde lejet den direkte gennem biludlejningen - hvor mon
fordelen så lige var i det?

--
Heidi


cykelsmeden (06-08-2010)
Kommentar
Fra : cykelsmeden


Dato : 06-08-10 23:50

Den 06-08-2010 23:05, Heidi skrev:
> På Kreta lejede vi en bil gennem Bravo, og det viste sig at koste 5 EUR
> mere, end hvis vi havde lejet den direkte gennem biludlejningen - hvor
> mon fordelen så lige var i det?
det er vist mest almindeligt.
De tjener på dem som er usikre på at klare sig selv, - og det er vel
egentligt rimeligt?

finn

Heidi (07-08-2010)
Kommentar
Fra : Heidi


Dato : 07-08-10 06:09


"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i meddelelsen
news:4c5c91ab$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Den 06-08-2010 23:05, Heidi skrev:
>> På Kreta lejede vi en bil gennem Bravo, og det viste sig at koste 5 EUR
>> mere, end hvis vi havde lejet den direkte gennem biludlejningen - hvor
>> mon fordelen så lige var i det?
> det er vist mest almindeligt.
> De tjener på dem som er usikre på at klare sig selv, - og det er vel
> egentligt rimeligt?

Jo men de lægger det ud som om man med fordel kan leje igennem dem - og
dermed forstår jeg billigere.

--
Heidi


Kim Ludvigsen (07-08-2010)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 07-08-10 06:53

Den 07-08-2010 07:09, Heidi skrev:
>
> "cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i meddelelsen

>> De tjener på dem som er usikre på at klare sig selv, - og
>> det er vel egentligt rimeligt?
>
> Jo men de lægger det ud som om man med fordel kan leje
> igennem dem - og dermed forstår jeg billigere.

Hvis de ikke ligefrem skriver billigere, så er det vel bare
dig, der misfortolker. Omend det kan være, de lægger op til
en misfortolkning for at få flere bestillinger.

Jeg er helt enig med cykelsmeden. For mange vil det være en
stor fordel at kunne leje på den måde i stedet for at skulle
bruge tid og kræfter på selv at finde et udlejningsselskab.
Ligesom når nogle køber charterrejser eller andre former for
fastlagte rejser, hvor alt er fastlagt på forhånd.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Imponér familie og venner med ny viden om danske ord og
ordsprog.
http://ordforklaring.dk

Heidi (07-08-2010)
Kommentar
Fra : Heidi


Dato : 07-08-10 11:00


"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen
news:c4Cdna1STMz2acHRnZ2dnUVZ8mqdnZ2d@giganews.com...
> Den 07-08-2010 07:09, Heidi skrev:
>>
>> "cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i meddelelsen
>
>>> De tjener på dem som er usikre på at klare sig selv, - og
>>> det er vel egentligt rimeligt?
>>
>> Jo men de lægger det ud som om man med fordel kan leje
>> igennem dem - og dermed forstår jeg billigere.
>
> Hvis de ikke ligefrem skriver billigere, så er det vel bare dig, der
> misfortolker. Omend det kan være, de lægger op til en misfortolkning for
> at få flere bestillinger.

I informationsmappen på hotellet stod der at de oplyste priser kun var
gældende ved leje gennem Bravo Tours. Det forstår jeg som om det er dyrere
når man lejer direkte hos udlejeren.

> Jeg er helt enig med cykelsmeden. For mange vil det være en stor fordel at
> kunne leje på den måde i stedet for at skulle bruge tid og kræfter på selv
> at finde et udlejningsselskab. Ligesom når nogle køber charterrejser eller
> andre former for fastlagte rejser, hvor alt er fastlagt på forhånd.

Selvfølgelig - og jeg kritiserer heller ikke dem der gør det.

--
Heidi


Kim Ludvigsen (07-08-2010)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 07-08-10 11:53

Den 07-08-2010 12:00, Heidi skrev:
> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen
>>
>> Hvis de ikke ligefrem skriver billigere, så er det vel
>> bare dig, der misfortolker. Omend det kan være, de lægger
>> op til en misfortolkning for at få flere bestillinger.
>
> I informationsmappen på hotellet stod der at de oplyste
> priser kun var gældende ved leje gennem Bravo Tours. Det
> forstår jeg som om det er dyrere når man lejer direkte hos
> udlejeren.

Ja, det er, som når stormagasinet reklamerer med "Sidste dag
med de gamle priser". Og når man så kommer dagen efter er
priserne sat ned.

Med som Bjarne S. Nielsen skriver, så kan der jo være mere
inkluderet i Bravo Tours priser.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Det nemmeste komma:
http://ordforklaring.dk/ordforklaring.php?forklaring=decimalkomma

Bjarne S Nielsen (07-08-2010)
Kommentar
Fra : Bjarne S Nielsen


Dato : 07-08-10 09:51

Heidi skrev:
>
> "cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i meddelelsen
> news:4c5c91ab$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Den 06-08-2010 23:05, Heidi skrev:
>>> På Kreta lejede vi en bil gennem Bravo, og det viste sig at koste 5 EUR
>>> mere, end hvis vi havde lejet den direkte gennem biludlejningen - hvor
>>> mon fordelen så lige var i det?
>> det er vist mest almindeligt.
>> De tjener på dem som er usikre på at klare sig selv, - og det er vel
>> egentligt rimeligt?
>
> Jo men de lægger det ud som om man med fordel kan leje igennem dem - og
> dermed forstår jeg billigere.
>
Det eneste, der er sikkert, er at flyselskabet tjener penge på, at du
benytter et udlejningsselskab, de har henvist dig til.

I nogle tilfælde - måske for det meste - indgår du samtidig en aftale om
en tredjepartsforsikring, der betyder, at du selv kan komme til at lægge
op til 8.000 kr. ud på stedet med dit kreditkort, som du først får
dækket senere.

Sidst vi var på Samos, lejede vi bil hjemmefra hos AVIS, og vilkårene
var bedre end dem, vi kunne få på stedet.

Sammenlign aldrig udlejningspriser uden at indregne forsikringsvilkår

Bjarne

cykelsmeden (07-08-2010)
Kommentar
Fra : cykelsmeden


Dato : 07-08-10 12:00

Den 07-08-2010 10:50, Bjarne S Nielsen skrev:
> I nogle tilfælde - måske for det meste - indgår du samtidig en aftale om
> en tredjepartsforsikring, der betyder, at du selv kan komme til at lægge
> op til 8.000 kr. ud på stedet med dit kreditkort, som du først får
> dækket senere.
>
> Sidst vi var på Samos, lejede vi bil hjemmefra hos AVIS, og vilkårene
> var bedre end dem, vi kunne få på stedet.

oplevede den samme på GranCanaria, hvor vi "fik tilbud" på billeje
includeret i flybilletten - med fuld forsikring.
Jeg fik en regning ved aflevering af bil, grundet starthjælp efter tomt
batteri, på ~300 EUR. Da jeg anførte at jeg havde lejet bilen med fuld
forsikring, var svaret lakonisk "ikke hos os".
Der skal tilføjes, at efter 2* elektronisk fremsendelse af fotokopi af
regningen til Norwegian, gik kun få timer inden beløbet var tilbageført
til den konto flybilletten var betalt med.

finn

Carsten Riis (08-08-2010)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 08-08-10 20:43

Heidi skrev den 07-08-2010 07:09:
>
> Jo men de lægger det ud som om man med fordel kan leje igennem dem - og
> dermed forstår jeg billigere.
>

fordel kan også være en ydelse, at du er fri for at finde bil-udlejer,
snakke detaljer, bilens kvalitet og hvad der ellers er.
Naturligvis er der en ydelse du betaler for.

Ligesom at gå på restaurant....du kan også lave mad billigere selv end
at få andre for det.



--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.


Heidi (08-08-2010)
Kommentar
Fra : Heidi


Dato : 08-08-10 22:08


"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4c5f08b6$0$275$14726298@news.sunsite.dk...
> Heidi skrev den 07-08-2010 07:09:
>>
>> Jo men de lægger det ud som om man med fordel kan leje igennem dem - og
>> dermed forstår jeg billigere.
>>
>
> fordel kan også være en ydelse, at du er fri for at finde bil-udlejer,
> snakke detaljer, bilens kvalitet og hvad der ellers er.
> Naturligvis er der en ydelse du betaler for.
>
> Ligesom at gå på restaurant....du kan også lave mad billigere selv end at
> få andre for det.

Jeg har allerede forklaret hvad der stod i rejseselskabets info-mappe - at
priserne kun var gældende ved leje gennem dem. Hvis ikke det skal forstås
som billigere, synes jeg de har en sjov måde at formulere sig på.

Anyway - ikke mere om billeje fra min side i denne tråd.

--
Heidi



Carsten Riis (08-08-2010)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 08-08-10 20:40

Lotte skrev den 06-08-2010 21:02:
> Hej Heidi.
>
> Jeg har rejst med Bravo Tours for første og sidste gang.
> Jeg klagede også da vi kom hjem fra ferie pga. dårlig hotelstandart og
> elendig mad(all inclusive). Bravo Tours var hverken til at hugge eller
> stikke i.
> Du kommer nok ingen vegne, men held og lykke med forøget.


Tja, jeg havde den perfekte ferie med Bravo Tours sidste år ved denne
tid i Alanya.


Som sagt: den bedste ferie jeg har været på.
Selv flymaden (Jet-time) var af en alletiders kvalitet, som jeg endnu
ikke har set på en flyvetur.

Både Bravotours og Jet-time får mine varmeste anbefalinger.



--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.


Kennet og Pernille (07-08-2010)
Kommentar
Fra : Kennet og Pernille


Dato : 07-08-10 17:01

Hej,

i stedet for at bruge en side, der helt klart har en interesse i, at
reglerne fremstår meget gunstige for forbrugeren, skal man gå til kilden.
Hvis du kigger her
http://www.forbrugereuropa.dk/Rejser/Flyrejser/Forsinkelse kan du se, at du
ikke har krav på nogen kompensation.

At flyet bliver 1 time mere forsinket, end hvad I blev oplyst om
eftermiddagen, kan næppe give anledning til kritik af Bravo Tours. På det
tidspunkt er flyet lige startet fra Danmark (eller måske ikke engang det),
og trafikken over Europa kan have forsinket flyet yderligere, efter I har
fået den første besked,

Kennet

--
www.pernille-kennet.dk
Rejsebeskrivelser fra hele verden. Vil du med?



Heidi (08-08-2010)
Kommentar
Fra : Heidi


Dato : 08-08-10 12:50


"Kennet og Pernille" <ikke@nogen.dk> skrev i meddelelsen
news:4c5d8330$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej,
>
> i stedet for at bruge en side, der helt klart har en interesse i, at
> reglerne fremstår meget gunstige for forbrugeren, skal man gå til kilden.
> Hvis du kigger her
> http://www.forbrugereuropa.dk/Rejser/Flyrejser/Forsinkelse kan du se, at
> du ikke har krav på nogen kompensation.

Tak - den er også skrevet i et noget mere forståeligt sprog.

> At flyet bliver 1 time mere forsinket, end hvad I blev oplyst om
> eftermiddagen, kan næppe give anledning til kritik af Bravo Tours. På det
> tidspunkt er flyet lige startet fra Danmark (eller måske ikke engang det),
> og trafikken over Europa kan have forsinket flyet yderligere, efter I har
> fået den første besked,

Som jeg læser linket (også det foregående), så burde vi imidlertid stadig
have fået tilbudt gratis mad og drikke, eftersom vi var i alt 4 timer
forsinket. Om det så har noget at gøre med at rejsen foregik om natten, og
de dermed har ment der ikke var behov for dette, ved jeg så ikke. Men under
alle omstændigheder synes jeg stadig det haltede med informationsniveauet.

--
Heidi


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste