Cykel med hjælpemotor
Fra : Christian Stidsen

Dato : 06-08-10 22:01

Nok ikke den rigtige gruppe, men alligevel...

Jeg skal til at gøre lidt i at montere el-hjælpemotor på en cykel
- og så bliver det jo en "motorcykel"

Der findes ikke nogen NG om cykler svj kan se - men hvor søger man så hjælp
?
Anyone... ?

Christian

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 06-08-10 22:10

"Christian Stidsen" <csnews@stidsen.dk> writes:

> [...]
> - og så bliver det jo en "motorcykel"
>
> Der findes ikke nogen NG om cykler svj kan se - men hvor søger man så

Jeg kan ikke hjælpe med at montere el-motor på en cykel, det ved jeg
ikke noget om, men måske de kan ovre i news:dk.sport.cykling, hvor de
også skriver om cykler og cykeludstyr.

Alternativt kan de måske hjælpe i dk.fritid.knallert - du skal vel ikke
have den indregistreret til at køre på vejen som motorcykel?

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Mr.Bean2

Dato : 07-08-10 07:01

On 6 Aug., 23:01, "Christian Stidsen" <csn...@stidsen.dk> wrote:
> [...]
> - og så bliver det jo en "motorcykel"
>
> Der findes ikke nogen NG om cykler svj kan se - men hvor søger man så hjælp

Har du motor og batteri
Ellers er der mange tilsalg på ebay
lige op til over 1,2hk
http://cgi.ebay.de/250W-36V-Elektro-Fahrrad-E-Bike-Kit-Motor-Scooter-26-/220637856493?cmd=ViewItem&pt=Sport_Radsport_Fahrr%C3%A4der&hash=item335f0a82ed

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-08-10 14:37

"Christian Stidsen" <csnews@stidsen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> - og så bliver det jo en "motorcykel"
>
> Der findes ikke nogen NG om cykler svj kan se - men hvor søger man så

Kender du de der liggecykler med kåbe - sådan en så jeg den anden dag. Ikke
noget usædvanligt, men jeg fulgte efter den, fordi den havde knallert45
nummerplade på.

Det viser sig at være en cykel med elmotor - 2 forhjul og et baghjul. Han
kørte 100 km hver dag og brugte 10Kw på det - det skal så siges at han var i
træning :). Cyklen havde han købt i B eller NL og den koster 55.000 kr.

--
Per