Må jeg sælge min olietank ?
Fra : TGJ

Dato : 06-08-10 15:44

Hej

Jeg skal have fjernvarme i stedet for det gamle oliefyr og i den forbindelse
vil jeg høre
om jeg må sælge min overflade olietank til en bekendt der skal have sløjfet
en underjordisk tank

Min olietank er fra 2004 og der er tankattest på den
Den er på ca 1200L af mærket Titan og lavet af noget grønt plast ( tror jeg)

/Thomas

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 06-08-10 17:42

Den 06-08-2010 16:44, TGJ skrev:
> [...]
>
> Min olietank er fra 2004 og der er tankattest på den
> Den er på ca 1200L af mærket Titan og lavet af noget grønt plast ( tror

Jeg tror ikke der er noget i vejen for at du må sælge din tank, men din
ven skal opfylde nogen krav før han må begynde at bruge den.
Klippet fra Syddjurs kommune:

Hvad skal du gøre, hvis du vil etablere en ny olieteank?
Senest 14 dage før tanken etableres, skal du fortælle kommuen, hvornår
tanken etableres. Du skal udfylde et ansøgningsskema om etablering eller
sløfning af olietank og sende en skitse over din grund med placeringen
af den nye olietank indtegnet.

Senest den dag tanken er etableret, skal du sende kommunen en
tankattest. Det gælder også, selv om det er en gammel tank, som er
blevet flyttet og genbrugt.

Hvis olietanken skal graves ned, gælder der særlige miljøkrav. F.eks. må
den ikke graves ned for tæt på anlæg, hvor der indvindes drikkevand.

Du skal tegne en særlig forsikring for tanken, hvis mere end halvdelen
af det bygningsareal, som opvarmes af oliefyret, bruges til beboelse. ....

Hilsen Matthias