Kvittering søges - Mcculloh hækklipper
Fra : Søren Bay

Dato : 06-08-10 09:20

Hejsa

Jeg var den glade ejer af sådan en bensinklipper, men efter at have
brugt den 3 gange vil den ikke mere Jeg kan finde manual osv, men
har været hele huset igennem for kvittering, for at få den byttet - uden
held! Der skulle vel ikke være en venlig sjæl der ligger inde med en man
kan 'låne'!

Det er måske ikke helt efter bogen, men det er da irriterende når nu
skidtet er gået i stykker!

//Søren - der gerne snart skal have klippet hæk!

Fra : Preben

Dato : 06-08-10 14:47

Den 06.08.2010 kl. 14:59 skrev Hauge <hauge@cutsmart-tech.dk>:

> Køb en ny, vent en uges tid, brug kvitteringen til at få den gamle til
> rep., den tager de en kopi af.
> Brug så kvitteringen til at få pengene tilbage for den nyindkøbte.. Men
> husk, vær hurtigere end returretstiden ved HN.
> Når du får den reppede tilbage, så har du selvfølgelig ikke en
> kvittering, hvis du skal have den sendt ind igen, men måske kan en kopi
> bruges..
>
> Mvh Hauge

Hvad kalder man det? Dokumentfalsk, bedrageri eller er der et mere
passende udtryk?

--
mvh/Preben

Fra : Hauge

Dato : 06-08-10 14:50

Preben skrev:
> Hvad kalder man det? Dokumentfalsk, bedrageri eller er der et mere
> passende udtryk?

Kald det hvad du vil, du kan også kalde det tuderi, men det er mest det
du har gang i.

Hvori er dokumentfalskneriet? Man viser jo en originalfaktura..

/Hauge

Fra : Søren Bay

Dato : 06-08-10 17:26

Preben skrev:

> Hvad kalder man det? Dokumentfalsk, bedrageri eller er der et mere
> passende udtryk?

Hmm, det kan du have ret - det havde jeg faktisk ikke tænkt på. I min
irritation var det nærmere "Defekt maskine - original faktura - voilá"

Så den vej skal jeg ikke

Og skal vi så ikke snakke pænt til hinanden - det koster ikke noget!

//Søren

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-08-10 19:13

Søren Bay wrote:

> Hmm, det kan du have ret - det havde jeg faktisk ikke tænkt på. I min
> irritation var det nærmere "Defekt maskine - original faktura - voilá"

Mon ikke der står et serienummer på klipperens motor og et tilsvarende på
fakturaen? Et sådant forsøg på snyd vil hurtigt blive opdaget - og muligvis
meldt til politiet.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Hauge

Dato : 06-08-10 19:23

Erik Ginnerskov skrev:
> Mon ikke der står et serienummer på klipperens motor og et tilsvarende på
> fakturaen?

Du har vist heller ikke handlet hos HN.. Eller ret mange andre steder..

> Et sådant forsøg på snyd vil hurtigt blive opdaget - og muligvis
> meldt til politiet.

Uha, tænk hvis man havde købt to maskiner på to forskellige dage, og kom
til at tage den forkerte faktura.. Uha, så ryger man i fængsel eller
sikkert aflivning med nakkeskud.

/Hauge

Fra : N/A

Dato : 06-08-10 14:50

Fra : Preben

Dato : 06-08-10 15:05

Den 06.08.2010 kl. 15:50 skrev Hauge <hauge@cutsmart-tech.dk>:

> Hvori er dokumentfalskneriet? Man viser jo en originalfaktura..

Det er snotdumt at give sådant et råd, Men du er sikkert ikke intelligent
nok til at se det.
Det svarer til at du identificerer dig med en andens sygesikringsbevis.
Originalt dokument ja, men "forkert" person/produkt. Fatter du det?

--
/Preben

Fra : Hauge

Dato : 06-08-10 15:09

Preben skrev:
> Det er snotdumt at give sådant et råd, Men du er sikkert ikke
> intelligent nok til at se det.

Tjaeh..

> Det svarer til at du identificerer dig med en andens sygesikringsbevis.
> Originalt dokument ja, men "forkert" person/produkt. Fatter du det?

Tjaeh, den der sammenligner de to ting, er vist den mest snotdumme.

Men skidt med det, tag din hellighed og stik den op hvor du er højest,
når du plukker jordbær.

/Hauge

Fra : Hauge

Dato : 06-08-10 15:17

Preben skrev:
> Det svarer til at du identificerer dig med en andens sygesikringsbevis.
> Originalt dokument ja, men "forkert" person/produkt. Fatter du det?

Sjovt nok at du ikke tudede sådan over trådstarteren, da det jo er denne
person der ønsker at gøre disse "dokumentfalsknerier"..

Hmm.. Kan man kalde dig andet end et fjols? Næeh faktisk ikke. Eller jo
det kan man nu godt, men nedlader mig ikke til sådan et sprog her.

/Hauge

Fra : Mogens

Dato : 06-08-10 16:10

Preben wrote:

> [...]
> Det svarer til at du identificerer dig med en andens sygesikringsbevis.
> Originalt dokument ja, men "forkert" person/produkt. Fatter du det?

Helt enig. Det er plat og useriøst ud over alle grænser, men lad være at
spilde din tid på fænomenet Hauge. Han er udenfor pædagogisk rækkevidde.

Jeg har netop sendt et link til HN med denne diskussion, og håber så at
de indfører nogle foranstaltninger således at diverse platugler skyder
sig selv i foden.

Fra : Hauge

Dato : 06-08-10 16:55

Mogens skrev:
> Helt enig. Det er plat og useriøst ud over alle grænser,

Hold kæft der er mange tudehøns i disse grupper.

> Jeg har netop sendt et link til HN med denne diskussion, og håber så at
> de indfører nogle foranstaltninger således at diverse platugler skyder
> sig selv i foden.

Piv piv piv.. Lad os alle blive bange..

/Hauge

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 06-08-10 15:21

Søren Bay wrote:

> Jeg var den glade ejer af sådan en bensinklipper, men efter at
> have brugt den 3 gange vil den ikke mere Jeg kan finde
> manual osv, men har været hele huset igennem for kvittering,
> for at få den byttet - uden held!

Jeg har to gange været ude for ikke at kunne finde kvitteringen, men
været heldig at kunne få den - måske en kopi - af forretningen, i det
ene tilfælde Superbrugsen, i det andet en internetbutik. Jeg ved
selvfølgelig ikke om Harald Nyborg yder den service.
Lisbet

Fra : Søren Bay

Dato : 06-08-10 17:22

Lisbet Overvad Laursen skrev:

> [...]
> ene tilfælde Superbrugsen, i det andet en internetbutik. Jeg ved
> selvfølgelig ikke om Harald Nyborg yder den service.

Dejligt med et seriøst indlæg Det vil jeg egentligt også prøve!

//Søren

Fra : Erik Olsen

Dato : 06-08-10 16:39

Søren Bay wrote:

> [...]
> med en man kan 'låne'!
>
> Det er måske ikke helt efter bogen, men det er da irriterende når nu

Lad være med den slags plat.

Hvis du har betalt med betalings- eller kreditkort, er det bedre at
finde posteringen for købet på kontooversigten og bruge den.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Søren Bay

Dato : 06-08-10 17:27

Erik Olsen skrev:

> Lad være med den slags plat.
>
> Hvis du har betalt med betalings- eller kreditkort, er det bedre at
> finde posteringen for købet på kontooversigten og bruge den.

Har fået den i gave, men giveren er sikker på at jeg fik kvitteringen
bagefter. De har desværre ikke købt den på kort, men kontant. Vil prøve
om de evt kan finde faktura'en ved HN når jeg har et ca. købstidspunkt!

//Søren

Fra : Søren Bay

Dato : 07-08-10 20:34

Søren Bay skrev:
> [...]
> skidtet er gået i stykker!
>
> //Søren - der gerne snart skal have klippet hæk!

Juhuuu, svigermor har fundet kvitteringen (har fået den i gave)! Så nu
skal jeg ned og have den byttet

//Søren

Fra : Gamle

Dato : 08-08-10 18:47

Søren Bay wrote:

> Juhuuu, svigermor har fundet kvitteringen (har fået den i gave)! Så nu
> skal jeg ned og have den byttet

Kvitteringen?

/Torben

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-08-10 19:22

Gamle skrev

> Kvitteringen?

Ja har du ikke hørt om den?

Den bruges modsat gifteringen, dvs hvis man bliver skilt men også bliver
hinanden kvit så kan man investere i et sæt kvitteringe som bevis herpå

- Peter