Stor optur for Hansi ^^^^^^
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-08-10 16:41

Hansi Hinterseer har nu opnået platinplade i Danmark, for sin speceille cd
for de slagerglade danskere

Danskerne er nu så glade ved slager at et ugeblad nu vil fornøje os med en
lille hyggge-cd med ham, da de ved at bladet vil blive eftertragtet. Han er
steget på salgslisten og en ny cd med ham kommer i uge- bladet Derude og
Herhjemme. Hans salgstal er efterhånden enorme.

Slager er på kollosal fremmarch blandt danskerne, som mere og mere er i færd
med at tage genren til sig (især Tysk slager), med glæde og velbehag. Genren
nyder nu bred offenlig anerkendelse i landet.

Lad os lige nupse de tyske slager-cd-er som er på salgslisten i Danmark
denne uge:

Nr. 05: Helene Fischer
Nr. 11: Semino Rossi
Nr. 15: Hansi Hinterseer

http://www.hitlisterne.dk/default.asp?list=a40

Før i tiden var det næsten umuligt for tysk slager at begå sig på den danske
salgshitliste. Nu er det mere reglen end undtagelsen. Genren boltrer sig
lystigt i toppen af salgslisten. Det er blevet helt normalt.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 05-08-10 18:42

meddelelse news:4c5adb84$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hansi Hinterseer har nu opnået platinplade i Danmark, for sin speceille cd
> for de slagerglade danskere

.. Hans salgstal er efterhånden enorme.

Er det 25.000 eksemplarer der skal til en platinplade i vore dage?

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-10 19:45

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Er det 25.000 eksemplarer der skal til en platinplade i vore dage?

Ja, det er i det lag, og over adskillige måneder. Sammenlignet med 75.000
gæster på Roskilde Festival over 4 dage, der kun hører rockmusik, er det en
dråbe i havet ;)

Fra : kjaer

Dato : 05-08-10 20:38

Alex Linaa wrote:
> [...]
>
> Ja, det er i det lag, og over adskillige måneder. Sammenlignet med
> 75.000 gæster på Roskilde Festival over 4 dage, der kun hører

Nogen kommer naturligvis for musikens skyld. Men flere kommer for at drikke
bajere og få noget fisse. Forestil dig en festival uden øl. Rockmusik er
brandert musik! Hansi sælger ikke sin musik som tilbehør til ølfester.

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-10 09:24

"kjaer" <sikkenoej@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nogen kommer naturligvis for musikens skyld. Men flere kommer for at
> drikke bajere og få noget fisse. Forestil dig en festival uden øl.

Forestil dig en mark med øltelte uden musik - Nej vel?

>Rockmusik er brandert musik!

Sludder. Selvfølgelig drikkes der øl på en festival, men det er ret få fulde
mennesker jeg har set til de seneste rockkoncerter jeg har været til.
Rockmusik er lyttemusik, køremusik, spinningmusik, gøre rent-musik,
drikkemusik....... som al anden musik. Der er bare flere der stiller sig op
foran en scene og lytter til rockmusik, end der er til nogen anden genre.
Jeg behøver ikke at nævne Stones, U2, AC/DC.... vel? ;)

>Hansi sælger ikke sin musik som tilbehør til ølfester.

Det lyder ellers sådan, når Åge tåger om ølteltet på Vilsund marked, hvor
øllet og schlagerne flyder om kap ;)

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-08-10 09:56

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder ellers sådan, når Åge tåger om ølteltet på Vilsund marked, hvor
> øllet og schlagerne flyder om kap ;)

Man er sgu da nødt til at drikke sig i hegnet for at udholde
schlagerhelvedet

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-08-10 10:05

> "Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i en meddelelse

> Man er sgu da nødt til at drikke sig i hegnet for at udholde
> schlagerhelvedet

Nu troede jeg ikke schlagerhelvedet var så udpræget på
Roskilde Festivallen.... Men der tog jeg åbenbart fejl )

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-08-10 16:31

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Man er sgu da nødt til at drikke sig i hegnet for at udholde
> schlagerhelvedet

.....jo men man skal jo have høreværn på, eller helst være døv, for at kunne
holde pop- og rock-infernoet ud.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-08-10 16:37

meddelelse news:4c5c2ab9$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> ....jo men man skal jo have høreværn på, eller helst være døv, for at
> kunne holde pop- og rock-infernoet ud.

A hwad si'r do

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-08-10 16:42

> A hwad si'r do

Jeg siger: " DET ER PROBLEMATISK AT MAN SKAL VÆRE DØV FOR ATG KUNNE
HØRE ROCKMUSIK".

hi hi hilsen ÅGE

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-08-10 10:52

> [...]
>
> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> ....jo men man skal jo have høreværn på, eller helst være døv, for at

I hvert fald, sidst jeg hørte Smokie, det var en grum oplevelse...

Jeg ved ikke, om jeg kan komme op og høre dem i Frederikshavn.
For de trænger godt nok til en æresoprejsning....

Denne gang, er der ingen Dave Dee, som de skal prøve at overgå.

...... Desværre ... ))

For jeg ville hellere høre Dave Dee, og hvis han så også ville
have Marmalade med til at spille..... Super ....
De er så absolut en fuldgod erstatning for Dozy, Beaky, Mich & Tich.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-08-10 16:30

"kjaer" <sikkenoej@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Nogen kommer naturligvis for musikens skyld. Men flere kommer for at
> drikke bajere og få noget fisse. Forestil dig en festival uden øl.
> Rockmusik er brandert musik!

Det er faktisk rigtigt.

Hansi sælger ikke sin musik som tilbehør til ølfester.

Hans musik sælger fakisk alle steder, både til ølfest, men også som
"almindelig familiehygge på tv-musik" lørdag aften.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-08-10 21:33

> [...]
>>
> . Hans salgstal er efterhånden enorme.
>>

> Er det 25.000 eksemplarer der skal til en platinplade i vore dage?

Nej, det er det ikke. Det er 30.000 eksemplarer. Det troede jeg at radiofolk
vidste. Er det ikke meget almindeligt?

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 05-08-10 22:45

meddelelse news:4c5b2002$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nej, det er det ikke. Det er 30.000 eksemplarer. Det troede jeg at
> radiofolk vidste. Er det ikke meget almindeligt?

det er sgu ikke til at følge med i. Tallet sættes hele tiden ned, fordi der
ikke sælges ret meget musik mere.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-08-10 20:41

> [...]
> meddelelse news:4c5b2002$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> det er sgu ikke til at følge med i. Tallet sættes hele tiden ned, fordi

Men bortset fra det, tager Hansi-drengen et tigerspring på salgslisten i
denne uge. Så er han igen på TOP 10, mere præcist nr. 8.
Han har været på vej ud, men vender åbenbart kraftigt tilbage.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-08-10 21:54

meddelelse news:4c5c6566$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> denne uge. Så er han igen på TOP 10, mere præcist nr. 8.
> Han har været på vej ud, men vender åbenbart kraftigt tilbage.

De er nedsat til 9,95 i Brugsen, folk køber dem i hobetal for at skyde til
måls efter dem

Fra : Eva Schmidt

Dato : 06-08-10 22:00

meddelelsen news:4c5c6566$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> denne uge. Så er han igen på TOP 10, mere præcist nr. 8.
> Han har været på vej ud, men vender åbenbart kraftigt tilbage.

Der skulle komme en ny CD med Hansi her i august - spændende at se, hvordan
den klarer sig.

Trods nedrakning fra musik-oraklerne, så tror jeg på, at den nok skal få
succes. *SS*

mvh Eva

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-08-10 22:24

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Trods nedrakning fra musik-oraklerne, så tror jeg på, at den nok skal få
> succes. *SS*
>
> mvh Eva

Der er da ingen der rakker noget ned

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-08-10 07:42

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Der er da ingen der rakker noget ned

Jo den fin-kulturelle musikalske elite gør da.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-10 10:02

> Der er da ingen der rakker noget ned

Jo, der er et par stykker der rakker alt andet end schlagermusik ned, og
ophøjer det til stor kunst.
Resten er bare retorik, og reaktioner på disse musikalsk smalsporede
væseners støj. Så hønen kom definitivt før ægget i den sag ;)