Stafetten: Art Rock
Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 05-08-10 07:44

Der skete en del for mig i går, så jeg fik ikke sat stafetten igang
igår, og godt for det, for det gav mig en anden ide, end den jeg først
havde.

Jeg sad i går aftes of så "The Seven Ages Of Rock" Part 2 (fort
interesserede sendes det næste afsnit i aften kl. 22.50).

Her viste de uddrag fra bla. The Velvet Underground
http://www.youtube.com/watch?v=J1O3wAgU7_0

eller blot "White Light/White Heat
http://www.youtube.com/watch?v=9mn71fQpXNY

De viste også Roxy Music
http://www.youtube.com/watch?v=nWqSfB46HXU

og sluttende med Pink Floyd
http://www.youtube.com/watch?v=IVNquTat234

Ohh - Jeg er sikker på at jeg blev født cirka 10 år for sent, da jeg
kun har oplevet den sidste live.

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-08-10 08:50

On 05-08-2010 08:43, Poul Erik Lindaa wrote:

> Jeg sad i går aftes of så "The Seven Ages Of Rock" Part 2 (fort
> interesserede sendes det næste afsnit i aften kl. 22.50).

U.K. med "Caesar's Palace Blues" (1979).

http://www.youtube.com/watch?v=UzsJH7AtDhc

En LP "Night After Night", med live optagelser fra koncerter i Tokyo
Juni 1979, hvor dette nummer er med, blev udgivet samme år som
YouTube-videoen.
Nok er det ikke en god video og ej heller god lyd, men men tæt på
originalen.

Henning.

Fra : Carl Drud

Dato : 05-08-10 19:16

Poul Erik Lindaa <poulerik@lindaa.teleeu> writes:

> [...]
> interesserede sendes det næste afsnit i aften kl. 22.50).
>
> Her viste de uddrag fra bla. The Velvet Underground

Og de viste også Ziggy Stardust AKA David Bowie
http://www.youtube.com/watch?v=_-G1Uy0OkCw

--
Carl

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 07-08-10 07:55

On Thu, 05 Aug 2010 20:16:18 +0200, Carl Drud <carl.drud@gmx.com>
wrote:

>Og de viste også Ziggy Stardust AKA David Bowie
>http://www.youtube.com/watch?v=_-G1Uy0OkCw

Du har ret. Sammen med Prince, er David Bowie nok den mest betegnende
kunstner inden for emnet.

Du får staffetten.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 05-08-10 20:31

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.teleeu> skrev i en meddelelse

> Ohh - Jeg er sikker på at jeg blev født cirka 10 år for sent, >da jeg
> kun har oplevet den sidste live.

Måske nok ikke lige den gruppe man først forbinder med "Progressive rock"
eller "Art Rock", men aligevel, søgende og Experimenterende har de nu altid
været.

The Moody Blues - House Of Four Doors
http://www.youtube.com/watch?v=-Dp29XacCe8

House Of Four Doors er tage ud af sammenhæng fra albummet In Search Of The
Lost Chord, nummert er bedst når man hører hele albummet , sammenkædeningen
af nummerne på albummet er helt fantastisk.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-08-10 18:12

On 05-08-2010 08:43, Poul Erik Lindaa wrote:
> Jeg sad i går aftes of så "The Seven Ages Of Rock" Part 2 (fort
> interesserede sendes det næste afsnit i aften kl. 22.50).

Jeg vover et eksempel mere. Det er sikkert på kanten af det acceptable i
forhold til stafetten emne.

Da jeg havde en stafet, Afrika, for nogen tid siden, opdagede jeg dette
glemte sydafrikanske band "Freedom's Children".

Jeg har lyttet lidt til bandet siden, og jeg finder dem meget spændende.
Jeg synes personlig, at deres musikstil godt kan falde ind under
begrebet 'Art Rock'.

"Freedom's Children" - 1972 - Galactic Vibes - TheHomecoming

http://www.youtube.com/watch?v=VODqpRhZyJk

Jeg har ikke endnu set "The Seven Ages Of Rock" i TV, så jeg ved ikke om
bandet blev nævnt der.

Henning.

Fra : Carl Drud

Dato : 07-08-10 17:12

Poul Erik Lindaa <poulerik@lindaa.teleeu> writes:

> Du har ret. Sammen med Prince, er David Bowie nok den mest betegnende
> kunstner inden for emnet.
>
> Du får staffetten.

Tak, jeg må se hvad jeg kan finde på.

--