Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Litepanel?
Fra : Bo Hellum

Dato : 05-08-10 09:58

Hej alle

Er der nogen der har prøvet dette lyspanel til deres dslr?

http://vefafoto.dk/product.asp?product=5233

Hellum

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 05-08-10 23:45

Bo Hellum wrote:
> Hej alle
>
> Er der nogen der har prøvet dette lyspanel til deres dslr?
>
> http://vefafoto.dk/product.asp?product=5233
>
> Hellum

Jeg sælger selv:

http://www.photogadget.dk/product.php?id_product=1841

og ud over prisen er det halve, så tror jeg ydelsen er meget lig
hinanden. Det giver et rimeligt kraftigt lys, og på kort afstand kan det
virke lidt blændende. Der er en skrueknap hvor du kan justere
lysstyrken. Jeg vil ikke kalde det optimalt til foto, men til video
virker det bedre. Til foto kan du få bedre resultater med en blitz.

Jørn

---
Photogadget.dk

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 05-08-10 23:47

Jørn Hundebøll wrote:

> [...]
> lysstyrken. Jeg vil ikke kalde det optimalt til foto, men til video
> virker det bedre. Til foto kan du få bedre resultater med en blitz.

Glemte lige at sige - min leveres med et opladeligt batteri, og du kan
sætte flere paneler sammen efter behov.

Jørn

---
Photogadget.dk

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 06-08-10 07:38

Jørn Hundebøll skrev:

> Jeg sælger selv:

Nå! Må man nu lave reklame for egen produkter herinde?

--
Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Robert Piil

Dato : 06-08-10 09:53

Asbjørn M. Nielsen skrev:

> Nå! Må man nu lave reklame for egen produkter herinde?

Det der opfatter jeg ikke som reklame. Havde du foretrukket svaret uden
oplysningen om at han selv er forhandler af et tilsvarende produkt?

--
Robert Piil

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 06-08-10 11:47

Robert Piil skrev:

> Det der opfatter jeg ikke som reklame. Havde du foretrukket svaret uden
> oplysningen om at han selv er forhandler af et tilsvarende produkt?

Ja netop. At linke til egen netbutik kan ikke tolkes anderledes end en
reklame for egen butik. Og han skriver jo "jeg sælger". Det hører til i
en markedsgruppe.

Men reglerne er måske lavet om? Eller gælder ikke for ham?

--
Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 06-08-10 12:05

Asbjørn M. Nielsen wrote:

> Nå! Må man nu lave reklame for egen produkter herinde?

Jeg kan ikke se det er en reklame. Jeg fortæller at der findes en
lignende produkt til halv pris, at produktet ikke er voldsom velegnet
til foto, kan virke lidt blændende på kort afstand. Hvis det er reklame,
så tror jeg reklamebranchen har lavet tingene forkert i mange år. Jeg
kunne selvfølgelig have undladt at oplyse om jeg selv står bag
Photogadget.dk, men fordi jeg er ærlig, kommer du på banen. Helt ærlig.

Jørn

---
Photogadget.dk

Fra : Henrik

Dato : 06-08-10 13:27

reklame eller ej. Synes nu det er rart at vide at Jørn sælger sådan en
"dims" til halv pris

henrik
www.andre-photography.org

(åååhhh nej, var det nu reklame for min hp)

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 06-08-10 14:24

Henrik skrev:
> reklame eller ej. Synes nu det er rart at vide at Jørn sælger sådan en
> "dims" til halv pris

Og hvis 100'vis andre også har en dims til halv pris de vil sælge, så må
de også godt?
Hvis en må så må alle. Syntes du det er i orden?

--
Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Henrik

Dato : 06-08-10 14:51

hel rolig nu
gruppen er ikke til erhverv, men ingen regel uden undtagelser og
læseren kunne spare 1000 kr

henrik

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 06-08-10 15:00

Henrik skrev:
> hel rolig nu
> gruppen er ikke til erhverv, men ingen regel uden undtagelser

Jørn er jo netop erhversdrivende. Hvis Jørn må, så må alle andre også.

Jeg er sikker på at der er mange fotobutikker der gerne vil have lov til
at linke til deres netbutikker her i gruppen.
Jeg forstår ikke dine smileys. Det virker useriøst.
Så hvad mener du? Må alle andre også eller er det kun Jørn?

--
Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 06-08-10 15:16

Asbjørn M. Nielsen wrote:

> Og hvis 100'vis andre også har en dims til halv pris de vil sælge, så må
> de også godt?
> Hvis en må så må alle. Syntes du det er i orden?

Ja jeg må - det er ikke reklame det er et link til et produkt. Det gør
mange andre og jeg er bare så ærlig at jeg også fortæller at jeg faktisk
selv sælger det. Men jeg skal gerne undlade at fortælle om det fremover
hvis det kan gøre dig glad.

Jørn

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 06-08-10 15:43

Jørn Hundebøll skrev:

> [...]
> mange andre og jeg er bare så ærlig at jeg også fortæller at jeg
> faktisk selv sælger det. Men jeg skal gerne undlade at fortælle om det

Du skrev jo at du "sælger" med et link nedenunder. Det er reklame.

Med din holdning til det vil jeg være meget betænkelig ved at handle hos
dig.
Du har jo åbenbart fået eneret på det her i gruppen. Det må jeg så tage
til efterretning.
EOD

--
Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 06-08-10 22:32

Asbjørn M. Nielsen wrote:

> [...]
> dig.
> Du har jo åbenbart fået eneret på det her i gruppen. Det må jeg så tage

Der er vel ikke mere reklame i det end da du 19. juni "reklamere" for at
man kan købe en Canon DVD - du undlader måske blot at oplyse du er ansat
hos Canon eller får procenter ?

At jeg oplyser at jeg sælger er alene for at folk skal være opmærksomme
på, at mine informationer kan være farvede. En reklame ser altså stadig
anderledes ud, og du skal prøve næsten gang du får noget i postkassen at
sammenligne med mit indlæg - også tror jeg du kan se forskellen.

Jørn

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 07-08-10 08:35

Jørn Hundebøll skrev:

> Der er vel ikke mere reklame i det end da du 19. juni "reklamere" for
> at man kan købe en Canon DVD - du undlader måske blot at oplyse du er
> ansat hos Canon eller får procenter ?

Jeg er ikke selvstændig erhvervsdrivende med egen butik. Jeg er ikke
ansat nogen steder.
EOD EOD.

--
Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 07-08-10 10:57

Asbjørn M. Nielsen wrote:

> Jeg er ikke selvstændig erhvervsdrivende med egen butik. Jeg er ikke
> ansat nogen steder.
> EOD EOD.

Ok - så det er i orden hvis jeg bare får andre til at linke for mig
(eller bare undlader at fortælle jeg står bag) - eller er det kun dig
som må linke til produkter/producenter ?

Jeg er helt enig i at reklamer ikke høre hjemme her i gruppen, men jeg
har ikke reklameret, men blot linket til noget som passer ind i tråden
helt på samme vis som alle andre. Jeg sælger tilfældigt produktet (og
gør opmærksom på det), men det gør ikke mit indlæg til reklame mere end
dit eget indlæg. Det er jo ikke forbudt at linke til egne sider ?

Jørn

---
Photogadget.dk

Fra : Nicolai Lang

Dato : 11-08-10 05:18

On Fri, 6 Aug 2010 14:26:40 +0200, "Henrik" <nomai@mail.dk> wrote:

>reklame eller ej. Synes nu det er rart at vide at Jørn sælger sådan en
>"dims" til halv pris

Helt enig.

Synes der er lidt politibetjente der skulle slappe lidt af.

mvh
Nicolai

Med venlig hilsen
Nicolai

--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Kenneth

Dato : 07-08-10 22:10

"Jørn Hundebøll" <spamnews5@dblue.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> selvfølgelig have undladt at oplyse om jeg selv står bag Photogadget.dk,
> men fordi jeg er ærlig, kommer du på banen. Helt ærlig.

Naturligvis er Jørns svar helt ok, i forhold til spørgsmålet
Jeg vil endda gå så langt som til at sige at det er et godt og informativt
svar/respons på det oprindelige oplæg.

Er dog glad for at jeg er på rigtige side af kameraet normalt, for den ser
ikke ud til at være særlig rar at få stoppet lige op i snudeskaftet af en
fotograf der skal lyse sin video op.
Den og den oprindelige er også forbandet små, så de må give et forfærdeligt
hårdt og uskønt lys

// Kenneth - Fotograf //