Afgive bud på tvangsauktion
Fra : Lars V

Dato : 04-08-10 19:01

Jeg sidder af og til og kigger på www.tvangsauktioner.dk af ren
nysgerrighed.

Jeg læser til tider nogle af de salgsopstillinger, der udarbejdes for
husene, men med min sparsomme juridiske indsigt, er jeg ikke sikker på, at
jeg forstår alting korrekt :)

De opstillinger, jeg har set, benytter alle den samme formular
(Salgsopstilling til brug for tvangsauktion over fast ejendom). Under
salgsopstillingen og prioritetsopgørelse (punkt A), kommer logisk nok punkt
B. Her står "Størstebeløbet, der skal betales/overtages ud over
auktionsbudet, jf. vilkårenes punkt 6b: xxx kroner"

Sætningen forklarer jo egentlig sig selv, men hvad bør/skal man yderligere
være opmærksom på? Kan der påløbe yderligere udgifter for køberen, selv om
de ikke skulle være nævnt under dette punkt B?

Skulle det blive aktuelt, vil jeg alliere mig med en boligadvokat, inden jeg
roder mig ud i noget. Dette er udelukkende for at forsøge at opnå lidt
bredere indsigt.

M.v.h.

Lars V

Fra : Jet

Dato : 04-08-10 23:40

On 4 Aug., 21:00, "Lars V" <lnr...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> roder mig ud i noget. Dette er udelukkende for at forsøge at opnå lidt

Ved en tvangsauktion køber du som "beset" dvs. der er ingen
reklamations- eller fortrydelsesret.
Derfor tag altid en bygningssagkyndig med i disse overvejelser.

/jet

Fra : Paul Larsen

Dato : 05-08-10 14:57

On Wed, 4 Aug 2010 20:00:58 +0200, Lars V wrote:

> Kan der påløbe yderligere udgifter for køberen, selv om
> de ikke skulle være nævnt under dette punkt B?

Ja absolut. Man kan købe en gæld til ejerforeningen, grundejerforeningen,
osv, og man kan overtage en allerede anlagt retssag f.eks om hvor skel går.
Man kan også overtage en pligt til oprydning efter jordforurening og
hjemfaldspligt til kommunen. Der er faktisk ingen grænser for, hvad der kan
følge med af gældsposter og forpligtelser UDOVER budsum + størstebeløb.

Jeg har set flere tilfælde hvor der medfulgte en gæld på 400.000 til
ejerforeningen for nyt tag osv.

Det værste er nok at advokaten forsøger at fraskrive sig ansvar hvis
vedkommendet sover i timen. Jeg forstår ikke hvorfor at advokaten kan få
disse meget høje honorarer og alligevel slippe afsted med at lave et
dårligt og mangelfuldt arbejde.

Fra : Paul Larsen

Dato : 05-08-10 15:04

og forresten, der er nogle ejendommen som går på tvang igen, selvom ejeren
lige har købt den selv på tvang. Det er bl.a. en erhvervsandel på Halls
Alle 12, den kommer en gang om året fordi køberen bliver overrasket over
noget som ikke er oplyst eller som køber ikke har haft forstand på at læse

Der er også flere huse som konstant tvangssælges med 1-2 års mellemrum.

En giftig en, er hvis der er en lejekontrakt, som sagtens kan gælde selvom
den ikke er tinglyst eller oplyst til rekvirentens advokat.

Så der er en grund til at mange sveder og ryster når de byder