Surrealistisk
Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 04-08-10 18:32

I den senere tid har jeg nogle gange hørt/læst unge mennesker erklære
at et eller andet var surrealistisk. Sidst her til aften i en tv-avis
der handlede om at en sangerinde skulle være med i et nummer der blev
skabt samme år som hun blev født. Hun sagde at det var helt
surrealistisk (at hun altså var med i det nummer).
Jeg har slået det op og DDO siger bl.a.: "ofø) underlig og
uforståelig; absurd"".
Nu har jeg ikke lige undersøgt hvad 'ofø' vil sige. Jeg synes bare at
det er en helt surrealistisk brug af ordet "surrealistisk"!
Hvad synes I?

Lisbet

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 04-08-10 18:34

Lisbet Overvad Laursen wrote:
> [...]
> Nu har jeg ikke lige undersøgt hvad 'ofø' vil sige. Jeg synes
> bare at det er en helt surrealistisk brug af ordet

Undskyld, jeg kom til at sende til den forkerte gruppe fordi jeg
havde travlt med at undersøge om der var kommet svar på et andet
indlæg.
Lisbet

Fra : Jakob

Dato : 04-08-10 18:36

> Hvad synes I?

At det er surrealistisk at diskutere ord i en havegruppe

Prøv evt. news:dk.kultur.sprog

Mvh
Jakob

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 04-08-10 18:43

Jakob wrote:

> At det er surrealistisk at diskutere ord i en havegruppe

Helt enig. Undskyld!

> Prøv evt. news:dk.kultur.sprog

Er sket.

Lisbet

Fra : cykelsmeden

Dato : 04-08-10 18:44

Den 04-08-2010 19:31, Lisbet Overvad Laursen skrev:
> [...]
> Nu har jeg ikke lige undersøgt hvad 'ofø' vil sige. Jeg synes bare at
> det er en helt surrealistisk brug af ordet "surrealistisk"!

hvis det var meget langt fra hendes forestillingsverden at skulle være
med i det nummer, kan det vel nok for hende opleves surrealistisk, men
der er vel gået lidt inflation i ordet. Vi må håbe der bliver plantet et
træ for hende! - så kan vi da nærmest holde os indenfor gruppens
fundats

finn

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 04-08-10 18:46

cykelsmeden wrote:
> [...]
> ordet. Vi må håbe der bliver plantet et træ for hende! - så
> kan vi da nærmest holde os indenfor gruppens fundats

Okay, helt enig. Tak for overbærende smiley!
Lisbet

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 04-08-10 19:20

On Wed, 04 Aug 2010 19:43:52 +0200, cykelsmeden wrote:

> [...]
> der er vel gået lidt inflation i ordet. Vi må håbe der bliver plantet et
> træ for hende! - så kan vi da nærmest holde os indenfor gruppens

Er det ikke nærmere sprogblomster, vi skal have fat i?...

-p

--
Peter Dalgaard
Center for Statistics, Copenhagen Business School

Fra : Esben I.

Dato : 06-08-10 23:08

Lisbet Overvad Laursen wrote:
surrealistisk.

Hej Lisbet, jeg sku' lige til at replicere
mvh
Esben I.