css på input
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-08-10 17:19

Jeg ka' sgutte huske det og har ledt forgæves efter info. Når jeg i css
sætter en bredde på input, rammer det alle typer. Men hvis jeg kun vil ramme
<input type="text">, hvordan er set så lige, den skal kringles?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 04-08-10 10:43

On 4 Aug., 18:19, "Erik Ginnerskov" <erik.ginners...@live.dk> wrote:
> Jeg ka' sgutte huske det og har ledt forgæves efter info. Når jeg i css
> sætter en bredde på input, rammer det alle typer. Men hvis jeg kun vil ramme
> <input type="text">, hvordan er set så lige, den skal kringles?

input[type^="text"]{ egenskaber }

^= begynddr med. Jeg ved ikke om lig med bare er lig med, sådan =

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 04-08-10 10:56

On 4 Aug., 18:42, Rune Jensen <runeofdenm...@gmail.com> wrote:

> input[type^="text"]{ egenskaber }
>
> ^= begynddr med. Jeg ved ikke om lig med bare er lig med, sådan =

Det hedder advanced attribute selector, og er CSS3-syntax:

http://www.w3.org/TR/2005/WD-css3-selectors-20051215/#attribute-substrings

IE7+IE8 burde forstå det:
http://www.quirksmode.org/css/selector_attributeAdvanced.html

MVH
Rune Jensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-08-10 23:53

Rune Jensen wrote:

> input[type^="text"]{ egenskaber }
>
> ^= begynddr med. Jeg ved ikke om lig med bare er lig med, sådan =

Det virker lige præcis som ønsket. Tak til dig, Jørgen og Birger.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 04-08-10 19:37

Erik Ginnerskov skrev:
> Jeg ka' sgutte huske det og har ledt forgæves efter info. Når jeg i css
> sætter en bredde på input, rammer det alle typer. Men hvis jeg kun vil ramme
> <input type="text">, hvordan er set så lige, den skal kringles?

"Look no further" - som Rune skriver skal
du bruge en attributselektor. En gennemgang
af disse finder du her:
http://webdesign101.dk/www/css/attributselektorer.php

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 04-08-10 21:26

Jørgen Farum Jensen:

> "Look no further" - som Rune skriver skal
> du bruge en attributselektor. En gennemgang
> af disse finder du her:
> http://webdesign101.dk/www/css/attributselektorer.php

eller her
http://www.w3.org/TR/CSS21/selector.html#attribute-selectors