Flaske pant?
Fra : JBJ \(4920\)

Dato : 03-08-10 22:22

Hejsa, jeg har indenfor de sidste par måneder købt sodavand(forskelige
mærker) flere forskelige steder, mange i 1½ L flasker. jeg har fundet ud af
at der var noget i 2008 om at man efter februar, ikke kunne få panten igen
på 1½ flasker, men jeg har betalt pant for dem - så hvad siger loven idag?

--

Mvh / with kind regards

JBJ (4920)

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-08-10 22:33

JBJ (4920) skrev den 03-08-2010 23:22:
> [...]
> af at der var noget i 2008 om at man efter februar, ikke kunne få panten
> igen på 1½ flasker, men jeg har betalt pant for dem - så hvad siger

Selve bekendtgørelsen er her:
http://www.dansk-retursystem.dk/media(308,1030)/P5_bekendtg%C3%B8relse_sept_2008.pdf

jeg kan ikke finde noget i den (det skal lige siges, at der er meget
tekst, som ikke er særlig læsevenlig opsat) om ophør af flasketyper.

I min døgnnetto har de i ca. 2 måneder haft en nydelig seddel om, at de
gamle hårde ½liters cocacola og schweppes-flasker udgår fra pantsystemet
den 1. september.
dvs. man skal huske at aflevere den flasketype inden.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : JBJ \(4920\)

Dato : 05-08-10 10:32

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> den 1. september.
> dvs. man skal huske at aflevere den flasketype inden.

Hejsa, tak for svaret:)

--

Mvh / with kind regards

JBJ (4920)