Nye østrigske unge slager-navne på vej
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-08-10 20:08

To nye navne fra Østrig er på vej frem

Her er et ret specielt nummer fra ALPEN GRAND PRIX 2010. Det er et nyt ungt
slagernavn fra den østrigske finale. Han hedder Msrco Konegger.

Sådan her kender man hans sange:
http://www.youtube.com/watch?v=nJIE2w7KcXQ&NR=1
Men han har godt nok udviklet stilen i noget mere professionel retning.
Mildest talt. Milde Moses. Prøv lige at se.
Man skulle tro at han havde været på slager-scenen i 20 år.
www.youtube.com/watch?v=87emHoZ8LYQ og
http://www.youtube.com/watch?v=Ka8LfWEnuQY&feature=related

Et andet navn på vej frem i samme Alpe Grand Prix er Duri Krasniqi, som har
hjemmeside fælles med Marco Konegger. Det er dæleme også østrigsk
kvali-musik
Han synger sådan her: http://www.youtube.com/watch?v=dp6HcfiDpa0
og så synger han også gamle 60-er-slagere meget professionelt:
http://www.youtube.com/watch?v=WQVGODwX1DU&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-08-10 20:20

meddelelsen news:4c586915$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> To nye navne fra Østrig er på vej frem
>
> Her er et ret specielt nummer fra ALPEN GRAND PRIX 2010. Det er et nyt
> ungt slagernavn fra den østrigske finale. Han hedder Marco Konegger.

Her fortæller han i østrigsk tv, i forbindelse med grand prixet og hans
sensationelle sang "Küss mich, Mary, Mary küss mich!". Det må være hende han
synger om, som
medvirker sammen med ham i interwiewet:
www.youtube.com/watch?v=EsLPzaGe70I&feature=related

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-08-10 15:02

meddelelsen news:4c586bd9$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...'

Her er lige deres fælles hjemmeside, til de interesserede:
http://www.marcoundduri.net/

Det er dæleme sangstemmer der synger rent. Hold da helt ferie. Det kan ikke
sammenlignes med det falsk-syngning i dansk Børne-MGP.

Skal vi ikke lige have et klip som viser at verdens slager-Mekka "Holland"
også kan. Aukje er den nye fremadstormende mega-star indenfor
børne-slager. Bemærk hendes sanghøjde og hvor rent hun synger. Det aner vi
slet ikke hvad er for noget i Danmark.
http://www.youtube.com/watch?v=RKb9MJ-rNDo

Hilsen Åge

Fra : Rasmus Jensen

Dato : 04-08-10 15:20

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
>
> Det er dæleme sangstemmer der synger rent. Hold da helt ferie. Det
> kan ikke sammenlignes med det falsk-syngning i dansk Børne-MGP.

det er dælme godt nok det mest elendige "musik" jeg nogensinde har hørt...
det er da vildt så meget dåse-muzak der er over det der...

har du prøvet at lytte til musik hvor der er lagt følelser i sangen og
musikken?
om en tone er lidt off-pitch hist og her er fuldstændig ligegyldigt hvis
kunsterne har sjæl/hjerte/personlighed med i det...

Rasmus

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-08-10 15:32

"Rasmus Jensen" <noget@nogetandet.us> skrev i meddelelsen

> har du prøvet at lytte til musik hvor der er lagt følelser i sangen og
> musikken?

Ikke så tit, for det er som regel ensbetydende med et sandt skrigeri af en
anden verden. Selv om det selvfølgelig ikke absolut betyder det.

> om en tone er lidt off-pitch hist og her er fuldstændig ligegyldigt hvis
> kunsterne har sjæl/hjerte/personlighed med i det...'

Når der skal være sjæl, hjerte og al det der i det, så stiller jeg som
abolut lige så stort et krav at der ikke skal skriges, hvines og hyles og
skriges, og det er svært at finde. Bortset fra her:
http://www.youtube.com/watch?v=Ws_KjnO2goE

http://www.youtube.com/watch?v=t2E38ZKXl2I

http://www.youtube.com/watch?v=bovNWURrNhs&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-10 17:29

"Rasmus Jensen" <noget@nogetandet.us> skrev i en meddelelse

> [...]
> om en tone er lidt off-pitch hist og her er fuldstændig ligegyldigt hvis
> kunsterne har sjæl/hjerte/personlighed med i det...

Nogen er til sådan noget: http://www.grandts.dk/images/AaL3/FJ42b.jpg, mens
andre er til sådan noget:
http://www.vangoghartprints.net/images/van_gogh_church.jpg

Let it be ;)

Fra : Rasmus Jensen

Dato : 04-08-10 18:49

Alex Linaa wrote:

> Nogen er til sådan noget:
> http://www.grandts.dk/images/AaL3/FJ42b.jpg, mens andre er til sådan
> noget: http://www.vangoghartprints.net/images/van_gogh_church.jpg
>
> Let it be ;)

haha ja...
men altså...

Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-10 20:17

> haha ja...
> men altså...

Der skal være plads til det hele, ikke?
Det værste er bare når dem der kan lide det første udråber det til stor
kunst, og kalder Van Gogh for klatmaleri og billedstøj. Men ok, det
udstiller jo blot at de trænger til briller, eller et nyt grafikkort

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-08-10 05:14

meddelelse news:4c5972f1$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> også kan. Aukje er den nye fremadstormende mega-star indenfor
> børne-slager. Bemærk hendes sanghøjde og hvor rent hun synger. Det aner vi

Hej Åge

Jeg undskylder, hvis jeg lige nu virker uhøflig.... Men prøv lige for en
sikkerheds skyld at checke.... For de kunne jo have lagt et andet klip ind,
der passer med dit link.... For altså det jeg hørte, kan jeg ikke helt få
til at stemme med din begejstring.... Altså ikke for at sige noget negativt
om Aukje... Men det jeg hørte af det, var der intet der taler for, at hun
skulle være noget usædvanligt.... Okay, det bliver lidt ødelagt af en
temmelig dårlig mikrofonstyring, så der kommer både en slat selvsving og
meget andet godt med.... Men der afsløres altså også, en lidt slap
stemmeføring.... Så lige umiddelbart, vil jeg sige, at hun da ikke overgår
det af børne MGP jeg har hørt.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-08-10 14:39

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Men der afsløres altså også, en lidt slap stemmeføring.... Så lige
> umiddelbart, vil jeg sige, at hun da ikke overgår det af børne MGP jeg har
> hørt.
>
> M.V.H....Benny.

Det kan jeg ikke helt forstå at du mener. Jeg synes at det meste
danskproduceret pop lyder metallisk i udførelsen.

Prøv dette klip fra to af hendes hit-musikvideoer. Der er lyden bedre.
http://www.youtube.com/watch?v=SE5-BIfQ8Do&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=qPZDlwfMjVc&feature=related

......men prøv lige at høre styrken når hun giver "LAAT ME VRIJ", samm4en med
"Jannes" (Hvis han dfa kan få lov at synge, hehe).
Det er et hit der virkelig kan lægges sangstyrke i.
http://www.youtube.com/watch?v=Z7AbB3IraNo&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-08-10 09:59

meddelelse news:4c5abefe$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> med "Jannes" (Hvis han dfa kan få lov at synge, hehe).
> Det er et hit der virkelig kan lægges sangstyrke i.

Hej Åge

Jamen igen, det var ikke for at nedgøre hende....
Men teknikkens fejl, mikrofonstyring og selvsving, kan meget hurtigt
ødelægge en performance... Og det vil jeg tro, var hvad der skete...
Hvilket jeg også føler, selve klippet beviser...
Hendes fysiske anstrengelser for at få publikum op på dupperne,
gør at hendes sang ikke får førsteprioritet, og derfor bliver noget
slattent... Samt at du så bruger dette slatne indslag mod BMGP....
Det lyder lige som Allan som Dansktop sanger ))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-08-10 16:39

BMGP....
> Det lyder lige som Allan som Dansktop sanger ))
>
> M.V.H....Benny..

Allan Krautwald èr faktisk dansktopsanger.
Engang i 80-erne indspillet en dansktopsingle-plade hvor Allan Krautwald
sang.
Den blev udgivet af Radio Viborg.

Han har jo også haft Jørn Hjorting-agtige programmer på DR P4. Han er
faktisk en skabs-Jørn hjorting.

............og det er ìkk engang løwn, det med pladen og radioprogrammerne.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-08-10 11:02

meddelelse news:4c5c2c94$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> faktisk en skabs-Jørn hjorting.
>
> ...........og det er ìkk engang løwn, det med pladen og radioprogrammerne.

He He.... Ja man skal sgu hore meget, for at øllerne falder ud ))

M.V.H....Benny..