Vægteafgift på en 4*4
Fra : Bjarne K.

Dato : 03-08-10 11:03

Nogen der lige på stående hånd kan oplyse de årlige afgifter på hhv. en
gulplade og en hvidplade 4*4. (altså samme model)

F.eks en Suzuki Grand Vitara.

Eventuelt kan henvise til oplysninger, så jeg selv kan foretage udregningen.

Kan der være forskel i de årlige afgifter, hvis bilen er brugt (5-6 år
gammel)

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 03-08-10 11:04

"Bjarne K." <no@niet.ik> wrote in message
> [...]
> udregningen.
>
> Kan der være forskel i de årlige afgifter, hvis bilen er brugt (5-6 år

Glemte at oplyse, at de helst skal være på en disel udgave (hvis det gør
nogen forskel)

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 03-08-10 15:20

> [...]
> udregningen.
>
> Kan der være forskel i de årlige afgifter, hvis bilen er brugt (5-6 år

Doh.

Jeg har selv fundet det. Har selvfølgelig bare checket prislisten hos
Suzuki, og her er opgivet halvårlig afgift.

Hvideplader = ca.. 2200,-
Gule = ca. 4000,-

Undskyld ulejligheden.

Bjarne K.

Fra : alexbo

Dato : 03-08-10 15:26

"Bjarne K." <no@niet.ik> skrev

> Hvideplader = ca.. 2200,-
> Gule = ca. 4000,-

Du skal huske en evt. privatbenyttelsesafgift for privat brug af
gulpladebiler.

Afhængig af alder og vægt 900 kr-5.000 kr.

mvh
Alex Christensen

Fra : oz3bto

Dato : 03-08-10 17:01

> [...]
>
> Du skal huske en evt. privatbenyttelsesafgift for privat brug af
> gulpladebiler.
>
> Afhængig af alder og vægt 900 kr-5.000 kr.

Over 2 tons så bliver man flået medmindre at bilen er fra før 6mdr. 98

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 03-08-10 20:38

Følgende er skrevet af oz3bto:
> Over 2 tons så bliver man flået medmindre at bilen er fra før 6mdr. 98

Flået!! det er vel max de 5k der kan blive tale om, eller ?

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Bjarne K.

Dato : 03-08-10 20:32

> Du skal huske en evt. privatbenyttelsesafgift for privat brug af
> gulpladebiler.
>
> Afhængig af alder og vægt 900 kr-5.000 kr.

OK tak for info. Det havde jeg overset.

Bjarne K.

Fra : jens

Dato : 03-08-10 21:28

"Bjarne K." <nej@niet.pp> skrev i meddelelsen

> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen

> OK tak for info. Det havde jeg overset.
>
> --
>
> Med venlig hilsen
>
> Bjarne K.

Men det kan ved mange ældre varevogne betales op til 95% afgift for få
tusinde kr så man slipper med de 900kr/år det er nemlig stadig muligt det er
kun til hvide plader fidusen er lukket.
Mvh
Jens

Fra : Bjarne K.

Dato : 04-08-10 09:45

"jens" <spam@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> tusinde kr så man slipper med de 900kr/år det er nemlig stadig muligt det
> er kun til hvide plader fidusen er lukket.

Hov, der bliver du nok nødt til lige at gå i Jørgen Klevin mode.

Skal det forståes sådan, at man omregistrere en gulplade bil til hvide
plader, og for at slippe af med "privatbenyttelsesafgift" eller ?

Bjarne K.

Fra : Leo Jensen

Dato : 04-08-10 02:47

On Aug 4, 10:41 am, "Bjarne K." <n...@niet.ik> wrote:
> [...]
>
> Brændstof    26250
> Afgifter        2200
>
> Ialt                28450 eller 2370/mdr.
>
> Disel Vitara på gule plader: 12 km/l fra 2006
>
> Brændstof    22500
> Afgifter        9040 (ca 4000 + 5040) Totalvægten er alt efter model omkring
> 2100kg.
>
> Ialt               31540 eller 2628/mdr
>
> Disel Vitara på hvide plader: 12 km/l fra 2006.
>
> Brændstof    22500
> Afgift            4000
>
> Ialt            26500 eller 2208/mdr
>
> Er der et eller andet åbenlyst jeg har overset.

Du regner benzinprisen til 10.50 kr/liter og diesel til 6.75 kr/liter.
Jeg ville nok sætte diesel til mindst 2 kr mere pr liter hvis det skal
være sammenligneligt.

Leo

Fra : Bjarne K.

Dato : 04-08-10 09:58

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> wrote in message

Du regner benzinprisen til 10.50 kr/liter og diesel til 6.75 kr/liter.
Jeg ville nok sætte diesel til mindst 2 kr mere pr liter hvis det skal
være sammenligneligt.

Leo

------------------------

Du nåede lige at svare på en message jeg har cancled, men jeg svare lige
alligevel her.

Den dukker op i google groups alligevel. Jeg prøver lige at nul stille
kuglerammen.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 04-08-10 09:53

> [...]

Afgifter 2200

Ialt 28450 eller 2370/mdr.

Disel Vitara på gule plader: 12 km/l fra 2006

Afgifter 13040 (ca 8000 + 5040) Totalvægten er alt efter model
omkring
2100kg.

Ialt 35540 eller 2961/mdr

Disel Vitara på hvide plader: 12 km/l fra 2006.

Brændstof 22500
Afgift 8000

Ialt 30500 eller 2541/mdr

Er der et eller andet åbenlyst jeg har overset.

(Google group brugere vil sikker se mit canclede indlæg, hvor jeg havde
lavet en regnebørge (som jeg selv opdagede)

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 04-08-10 10:06

> [...]
>
> (Google group brugere vil sikker se mit canclede indlæg, hvor jeg havde
> lavet en regnebørge (som jeg selv opdagede)

Jeg prøver lige igen igen. Jeg havde glemt lige at tage højde for at de kun
kører 12 km/l (måske)

[...]

Brændstof 30000
Afgifter 13040 (ca 8000 + 5040) Totalvægten er alt efter model
omkring
2100kg.

Ialt 43040 eller 3586/mdr

Disel Vitara på hvide plader: 12 km/l fra 2006.

Brændstof 30000
Afgift 8000

Ialt 38000 eller 3166/mdr.

De bliver værre og værre. Tror desværre det bliver for dyrt i forhold til
mit relativt beskedne behov for at have en 4*4.
Den skulle bruges til at hente halm, hø, fodder og brænde o.l , foruden den
daglige transport til arbejde.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 04-08-10 12:11

"Bjarne K." <no@niet.ik> wrote in message

> Ialt 38000 eller 3166/mdr.

Nå jeg fandt en fejl mere. (Efter at have checket linket som Michael A kom
med lidt længere oppe)
På Suzuki's prisliste, er alle afgifter halvårlige, undtagen ved Vitara,
hvor den er årlig. Det havde jeg ikke lige fanget, men så nu ser det sådan
ud.

Brændstof 30000
Afgifter 9070 (ca 4030 + 5040)

Ialt 39070 eller 3255/mdr

Disel Vitara på hvide plader: 12 km/l fra 2006.

Brændstof 30000
Afgift 3140

Ialt 33140 eller 2761/mdr.

Jeg holder med regneriet nu, inden det bliver mere pinligt

Jeg vil blot konstatere, at det nok ender med en traktor på hvide plader til
det grove, og så en ny lille bil. (Når Civic'en engang opgiver ævret)

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 04-08-10 20:24

"Bjarne K." <no@niet.ik> skrev i meddelelsen

> Disel Vitara på hvide plader: 12 km/l fra 2006.
>
> Brændstof 30000
> Afgift 3140
>
> Ialt 33140 eller 2761/mdr.

Der var en sjuskefejl mere. En Diesel på hvide plader må koste i omegnen af
6400 i grøn afgift pr. år. og ikke 3140 som skrevet står.

tsk tsk

--

Roger, over and out

Fra : N/A

Dato : 04-08-10 09:58

Fra : Benny

Dato : 05-08-10 08:20

On 4 Aug., 21:24, "Bjarne K." <n...@niet.pp> wrote:

> Der var en sjuskefejl mere. En Diesel på hvide plader må koste i omegnen af
> 6400 i grøn afgift pr. år. og ikke 3140 som skrevet står.

Tja. 12 km/l er vist med beskeden hastighed og tom.

En bekendt har hvisket mig i øret, at med 120 på motorvejen så bliver
km/l et cifret (< 10 km/l) .

Og 6 - 700 kg i lastrummet koster en del mere.

Benny