Vand i kælder
Fra : S.

Dato : 02-08-10 09:24

Hej

Vi har et ældre hus fra 1907, hvor der er kælder under 2/3 af huset.
Soklen her er muret. Vi har problemet, når det regner meget, kommer
der vand i et af kælderrummene - hele gulvet har haft blankt vand et
par gange, mens vi har boet her. Vandet kommer ind mellem det støbte
gulv og den murede sokkel. Jeg kan se, at der en 8-10 cm over gulvet
er en mørk streg, der følger væggen rundt i samme højde. Tænker, der
måske er indlagt murpap på et tidspunkt? Er der nogen, der har
erfaringer med midler, man kan påføre væggen/ tilføre udhakkede
riller, som kan holde fugten ude? Jeg tænker Vandex etc. og hvilke
produkter, der er aktuelle i vores tilfælde.

På forhånd tak for hjælpen

T.

Fra : cykelsmeden

Dato : 02-08-10 16:34

Den 02-08-2010 17:24, S. skrev:
> [...]
> riller, som kan holde fugten ude? Jeg tænker Vandex etc. og hvilke
> produkter, der er aktuelle i vores tilfælde.

Glem vidundermidlerne og få fat i en god håndværker, byggesagkyndig ell.
lign.

det lyder nærmere som dræn omkring huset, evt. suppleret med
sokkelpudsning, hvis det ikke er tale om en specifik fejl.
finn

Fra : Max

Dato : 02-08-10 16:36

Hej

> riller, som kan holde fugten ude? Jeg tænker Vandex etc. og hvilke
> produkter, der er aktuelle i vores tilfælde.

Nej, det lugter langt væk af omfangsdræn og sokkelpudsning.

Men få nu fat i en proffesionel der kan bære ansvaret hvis
drænet ødelægger huset.

Max

Fra : Rasmus Jensen

Dato : 02-08-10 22:12

S. wrote:

> [...]
> riller, som kan holde fugten ude? Jeg tænker Vandex etc. og hvilke
> produkter, der er aktuelle i vores tilfælde.

har været med til at udbedre en lign. situation på et ældre hus... det var
regnvands-kloakken der var utæt så alt vandet fra taget stort set kom
direkte ind i kælderen...

kontakt forsikring som nr 1!!!!

Rasmus

Fra : Ivan

Dato : 03-08-10 11:42

Det kan måske være grundvand der kommer op når det regner meget.
Søg en håndværker.

Fra : S.

Dato : 09-08-10 10:34

On 3 Aug., 12:42, "Ivan" <d...@ikke.tilnoget> wrote:
> Det kan måske være grundvand der kommer op når det regner meget.
> Søg en håndværker.

Vi har i første omgang anmeldt det til forsikringen og afventer nu
taksator, så nu må vi se, hvad det ender op med. Tak til alle
bidragsydere