Fidusen med at sælge en gammel øse og få r~
Fra : Andersen [3650]

Dato : 02-08-10 18:22

Hvad går den helt præcist ud på.
Kan det overhovedet svare sig med en 20 år gammel bil der kun er
nogle få tusind værd??
Kan man evt bytte lige over med en anden tilsvarende der skal ind
i DK og have DK plader på??

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Leo Jensen

Dato : 02-08-10 11:51

On 2 Aug., 19:22, Andersen [3650] <FJERNander...@FJERNnospam.dk>
wrote:
> [...]
> nogle få tusind værd??
> Kan man evt bytte lige over med en anden tilsvarende der skal ind

Jeg kender ikke reglerne, men det har nu aldrig holdt mig fra at
svare...

Jeg er ret sikker sikker på at der trækkes et beløb fra det du skal
have tilbage, og det jo nok for at gøre det du beskriver helt
uinteressant. Mener det drejer sig om 15000 kr
Jeg er også ret sikker på, at du kun får en procentdel af afgiften
tilbage, mener det er 85%.
Vurderes afgiften på din bil til 100.000 kr får du dermed 85% af
85.000 kr = 72250 kr tilbage ved at eksportere den.

Det er derfor kun interessant, hvis man har en dyr bil, som ikke
rigtig kan sælges i DK, men hvor Skat ikke har fattet at værdien er
faldet. En VW Touareg V10 på hvide plader eller sådan noget...

Leo

Fra : oz3bto

Dato : 02-08-10 20:02

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogle få tusind værd??
> Kan man evt bytte lige over med en anden tilsvarende der skal ind

Ved nogen biler kan der hentes en del ved at sælge den til udlandet

Terranoen kan jeg få max40.000 for hved privat salg og max 30.000kr ved en
forhandler

Skat vil derimod gerne give mig 20-25.000 tilbage i afgift hvis jeg sender
den til udlandet

Fra : \"@

Dato : 03-08-10 09:50

Den 02-08-2010 19:22, Andersen [3650] skrev:
> [...]
> nogle få tusind værd??
> Kan man evt bytte lige over med en anden tilsvarende der skal ind

Da jeg eksporterede min W124, fik jeg 60% af hvad salgsprisen på bilen
var, minus en %-sats, der var ment som forhandleravance.

Medmindre reglerne er ændret, er det hvad du kan forvente. Hvis bilen er
sjældent udbudt hos forhandler, kan SKAT vælge salgspriser hos private,
og fortsat fratrække forhandleravance.

Logikken i det skal man vist have en IQ, som SKAT's medarbejdere er
nedgraderet til (sidste sætning dækker over en personlig erfaring, der
siger at ingen intelligensvæsener arbejder hos SKAT, og er skrevet, med
frygt for at jeg kan blive gennempryglet af medarbejdere fra denne
organisation )

Mikael

Fra : Leo Jensen

Dato : 03-08-10 03:12

On Aug 3, 10:50 am, \"@ <""redhat(\"@)ifh.dk"> wrote:

> [...]
> siger at ingen intelligensvæsener arbejder hos SKAT, og er skrevet, med
> frygt for at jeg kan blive gennempryglet af medarbejdere fra denne

Det ser ud til der bliver brug for fakta.
De dukker op, hvis man søger på 'eksport bil' på Skat.dk...

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=152959&vId=203296&search=eksport¤bil

Der er et link til en regnemaskine til beregning af hvad man kan få
tilbage. Hvis jeg sætter handelsværdien på min bil til 100000 kr kan
jeg få 53018 kr tilbage ved reeksport.

Leo

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 04-08-10 14:50

Den 03-08-2010 11:12, Leo Jensen skrev:

> [...]
>
> Der er et link til en regnemaskine til beregning af hvad man kan få
> tilbage. Hvis jeg sætter handelsværdien på min bil til 100000 kr kan

Plus de vel omkring 20.000 du kan sælge bilen for. Og så er det vel
heller ikke helt i skoven?.

--
MVH
Ib Jakobsen