Volvo solgt kontant...
Fra : Mogens \(K\)

Dato : 02-08-10 17:28

Det er sørgeligt, at Volvo blev købt af kineserne IMO.
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1384887.ece
Kendere i bilkredse mener, det er at styrke brandet, men dét ka jég nu ikke
se...
www.di.se -> "Bra framtid för Volvo"

Fra : Brian Sørup

Dato : 02-08-10 19:50

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1384887.ece
> Kendere i bilkredse mener, det er at styrke brandet, men dét ka jég nu

Så længe udvikling, produktion og kvalitetskontrol stadig udgår fra Sverige
kan jeg ikke se det store problem i hvem der tilfældigvis sidder på
aktiemajoriteten.
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 02-08-10 20:26

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Så længe udvikling, produktion og kvalitetskontrol stadig udgår fra
> Sverige kan jeg ikke se det store problem i hvem der tilfældigvis sidder
> på aktiemajoriteten.

Det gør jeg - ejeren plejer at præge billedet IMO

Fra : cykelsmeden

Dato : 02-08-10 20:53

Den 02-08-2010 18:28, Mogens (K) skrev:
> [...]
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1384887.ece
> Kendere i bilkredse mener, det er at styrke brandet, men dét ka jég nu
var det ikke samme holdning de fleste gav udtryk for da man mente at
livet er for kort til ford?

og tag ikke fejl: Kineserne kan allerede mange ting.
Husker som knægt da man skraldgrinede af japanske ure og fotografiapparater.
- og som ung mand brugte vittigheder i årevis om Skoda.

finn

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 03-08-10 04:48

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i meddelelsen

> var det ikke samme holdning de fleste gav udtryk for da man mente at livet
> er for kort til ford?

Har jeg nu ikke hørt...

> og tag ikke fejl: Kineserne kan allerede mange ting.
> Husker som knægt da man skraldgrinede af japanske ure og
> fotografiapparater.

Ok...

> - og som ung mand brugte vittigheder i årevis om Skoda.

De er da ikke døde endnu?

Fra : cykelsmeden

Dato : 03-08-10 11:03

Den 03-08-2010 05:48, Mogens (K) skrev:

> Har jeg nu ikke hørt...

Sad i en flyver på vej til Seattle aftenen efter at Fords køb af Volvo
var bekræftet. Jeg kom i snak med en amerikansk dame, som morede sig
over at skulle hjem og fortælle sin bror, at hans nye dyre bil "only was
a Ford-model"

finn

Fra : KASO

Dato : 03-08-10 05:50

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i meddelelsen
> var det ikke samme holdning de fleste gav udtryk for da man mente at livet
> er for kort til ford?
>
> og tag ikke fejl: Kineserne kan allerede mange ting.

F.eks. blæse på sikkerhed, miljø, ......

> Husker som knægt da man skraldgrinede af japanske ure og
> fotografiapparater.

Onde tunger sagde nu, at japanske kameraer var fremragende - dem havde de
lavet så godt for at de kunne bruge dem til industrispionage

> - og som ung mand brugte vittigheder i årevis om Skoda.

Mjoh - men før da, var Skoda et hæderkronet kvalitetsmærke.....

Fra : cykelsmeden

Dato : 03-08-10 10:58

Den 03-08-2010 06:49, KASO skrev:
> Mjoh - men før da, var Skoda et hæderkronet kvalitetsmærke.....
netop.

og om ~10 år laver kineserne stort set hæderkronede kvalitetsvarer

det var min pointe til dem som ryster på hovedet af at de har købt Volvo

for 5 år siden var jeg en tur rundt i Kina, hvor jeg troede jeg skulle
se et Kina på vej frem. Jeg så et Kina som stort set er fremme, og som
vi kommer til at halse bagefter.

finn

Fra : KASO

Dato : 03-08-10 21:15

> [...]
>
> for 5 år siden var jeg en tur rundt i Kina, hvor jeg troede jeg skulle se
> et Kina på vej frem. Jeg så et Kina som stort set er fremme, og som vi

Husk bare, at ikke alt er, hvad det ser ud til på overfladen. De kinesiske
biler har hidtil vist sig kun at ligne "rigtige" biler -
kollisionssikkerheden er katastrofal. I en udsendelse i TV viste de, at
vandhaner blev fremstillet af tungmetaller så snart kunden vendte ryggen
til - og i det hele taget kræver det en ekstrem holdningsændring i Kina, før
de når et vestligt niveau.

Fra : Henrik B.

Dato : 09-08-10 10:07

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> vandhaner blev fremstillet af tungmetaller så snart kunden vendte ryggen
> til - og i det hele taget kræver det en ekstrem holdningsændring i Kina,

Ja, det er dén forestilling de fleste har om kineserne. Faktum er, som det
også skrives, at kineserne laver samme kvalitet som nogen anden - hvis blot
de bliver bedt om det/betalt for det m.v. Kineserne kan sagtens bruge en
computer (de bygger i forvejen 90% af al elektronik), så de har ingen
problemer med at udvikle sikre biler. Problemet er blot omkostninger og
markedskrav. Skal en bil kun opfylde kravene på det kinesiske marked, er der
ingen grund til at betale de høje udviklings- og produktionsomkostninger.

--
Støt kampen mod japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/