Hacker
Fra : Claus EK

Dato : 01-08-10 16:42

jeg har en vpn (virtuel proxy net) jeg bruger når jeg en gang i mellem
specielt når jeg er på åbne wifi eller hvad det nu er det heder ?
jeg kunne så ikke komme på og det viste sig en fransk ip 82.243.255.161.
var i fuld gang med at bruge den - jeg fik adgangen lukket til den
skiftede password osv.

Men det må da være ulovligt ?

men efter som forbrydelsen er foregået uden for Danmark men dog EU -
hvordan politi anmelder jeg det ?

Venligst

Fra : Ole C

Dato : 01-08-10 18:00

Claus EK skrev blandt andet:

> [...]
> heder ? jeg kunne så ikke komme på og det viste sig en fransk ip
> 82.243.255.161. var i fuld gang med at bruge den - jeg fik adgangen

Ja da.

> men efter som forbrydelsen er foregået uden for Danmark men dog EU -
> hvordan politi anmelder jeg det ?

https://www.politi.dk/da/hjaelppolitiet/itkriminalitet/it_krim.htm?NRMODE=Published&NRNODEGUID=%7b7186F2B4-93B4-49C1-B4E4-886E6AFF5590%7d&NRORIGINALURL=%2fda%2fhjaelppolitiet%2fitkriminalitet%2f&NRCACHEHINT=NoModifyGuest

- men jeg tvivler på om du får ret meget ud af det.....

--
vh
Ole C

Fra : N_B_DK

Dato : 01-08-10 20:49

"Ole C" <mail@olec.invalid> wrote in message

> Ja da.

Hvorfor ja da? er det en åben proxy er det ikke mere ulovligt end at besøge
en hvilken som helst hjemmeside, men dog en anelse usædvanligt, så derfor er
det ret vigtig at vide præcist hvad der tales om. (virtuel proxy net giver
ingen mening)

--
MVH. N_B_DK

Fra : Ole C

Dato : 01-08-10 21:20

N_B_DK skrev blandt andet:

> [...]
> usædvanligt, så derfor er det ret vigtig at vide præcist hvad der
> tales om. (virtuel proxy net giver ingen mening)

Der er tilsyneladende ikke tale om en åben proxy. OP taler jo om password.
Men jeg er da enig i, at det ikke fremgår klart hvad der er tale om.
Under alle omstændigheder tror jeg det bliver svært at få politiet til at
interessere sig for problemet....

--
vh
Ole C

Fra : ann

Dato : 05-08-10 00:47

On 1 Aug., 18:59, "Ole C" <m...@olec.invalid> wrote:

> [...]
>
> https://www.politi.dk/da/hjaelppolitiet/itkriminalitet/it_krim.htm?NR...
>
> - men jeg tvivler på om du får ret meget ud af det.....

Ole C og forfatter :
STADIGVÆK...........Det er jo at hacke , hvijket må siges at være
ulovligt - Så der må da for politiet, der har ned it-kriminalitet at
gøre, være en vis interesse......og til om >forfatter< "får notet UD
af det - du har da ialfald sikret dig pr dd. så ifald der skulle
foregå noget i det vpn-navn , har du gjort hvad du kan for ikke at
sidde tilbage med en lang it-historie, du ikke kan redegøre for MVH
Ann

Fra : N_B_DK

Dato : 01-08-10 20:46

"Claus EK" <no@mail.com> wrote in message
> jeg har en vpn (virtuel proxy net)

VPN plejer nu at stå for, Virtual private network.

> Men det må da være ulovligt ?

Well sålænge du ikke virker til at være helt sikker på hvad det er du mener,
er det svært at vide.

> men efter som forbrydelsen er foregået uden for Danmark men dog EU -
> hvordan politi anmelder jeg det ?

Hvilken forbrydelse?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Claus EK

Dato : 02-08-10 18:22

Den 01-08-2010 21:46, N_B_DG skrev:
> "Claus EK" <no@mail.com> wrote in message
>
> VPN plejer nu at stå for, Virtual private network.

ja ok ..

> Well sålænge du ikke virker til at være helt sikker på hvad det er du
> mener, er det svært at vide.
ja men nu du jo hvad en vpn forbindelse er - så kan der ikke være nogen
tvil om meningen uagtet det blev forkert
formuleret i det første indlæg

> Hvilken forbrydelse?

Når man tegner abonnement på en vpn og betaler for den så er man
ansvarlig for den trafik der kommer ud af den - hvis en anden snupper
ens proxy
og begynder at distrinpurere børene porno sende spam osv

så føres det i sagens natur tilbage til den der ejer / har betalt for
den service ..
man kan sige hvis du lejer en bil og jeg stjæler den og begår nogen
trafik forseelser og du for bøden - det kan du nok se det går jo ikke
det er det samme ..

jeg har et password til min Vpn , som du f.eks vil have nøgler til den
bil du hypotetisk set lejer ud

Venligst

Fra : N_B_DK

Dato : 03-08-10 17:15

> [...]
> ens proxy
> og begynder at distrinpurere børene porno sende spam osv

Og nu er vi tilbage til det du skriver ikke giver nogen mening, hvor tegner
man abb på en vpn? og hvorfor tegne abb på en vpn?

> [...]
> man kan sige hvis du lejer en bil og jeg stjæler den og begår nogen
> trafik forseelser og du for bøden - det kan du nok se det går jo ikke

Ja det er ikke det samme, så en underlig sammenligning.

> jeg har et password til min Vpn , som du f.eks vil have nøgler til den
> bil du hypotetisk set lejer ud

Du startede med at skrive at du kunne se det var en eller anden i frankrig
der brugte din vpn, hvordan kunne du se det?

--
MVH. N_B_DK