Gode emhætter udover Trepol?
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 31-07-10 22:24

Jeg leder efter emhætte til det nye køkken og baseret på diverse
indikationer, skulle Trepol være rigtigt godt.

Trepol er ikke decideret billigt, men skal det være så skal skal det være.

Kan det virkeligt ikke passe at der ikke er andet at vælge i mellem hvis
det skal være nogenlunde stille og og kunne fjerne os effektivt?

Det skal være til ekstern motor.

--
Steen Suder

Fra : S.B.

Dato : 01-08-10 15:17

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan det virkeligt ikke passe at der ikke er andet at vælge i mellem hvis
> det skal være nogenlunde stille og og kunne fjerne os effektivt?

Nu skriver du så ikke hvad type det skal være. frithængende, vægmonteret osv
Vi har den her:
http://www.lavpriskoekken.dk/shop/miele-vaegmonteret-emfang-15451p.html

Som vi er fuldt ud tilfredse med, suger det hele på halv sugestyrke, friture
kræver dog trin 3 (ud af 4) og larmer stadig ikke da der er ekstern motor på
den
Larmer ikke, og visuelt fylder den ikke meget da den er med glasplade .
Synes det er rart at den står i 45 grader, så man kan få hovedet ind over
gryderne uden at slå det mod emfanget.

Søren

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 01-08-10 19:10

On Sun, 01 Aug 2010 16:16:37 +0200, S.B. wrote:

> [...]
> Synes det er rart at den står i 45 grader, så man kan få hovedet ind
> over gryderne uden at slå det mod emfanget.

Det er op af en væg, men det udelukker vel ikke direkte en frithængende
(hvis den kan være der).

Det lyder godt hvad du skriver, men det tilbageværende spørgsmål er så:
hvordan er det der glas at holde?

Jeg gider ikke rigtigt noget, der kræver en fuldtidsbeskæftiget for at se
bare nogenlunde pæn ud. Hvad gør I der?

--
Steen Suder

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 02-08-10 06:22

Hej Steen

> [...]

> Kan det virkeligt ikke passe at der ikke er andet at vælge i mellem hvis
> det skal være nogenlunde stille og og kunne fjerne os effektivt?

Jeg har ligesom S.B. en Miele emhætte, og det har vist sig at være en rigtig
god investering. Vi bruger sjældent mere end trin 1 ud af 4, men selv på 4
larmer den ikke pga den eksterne moter. Kvalitetsfornemmelsen er helt i top,
ligesom brugervenligheden og rengøringen.

http://www.pricerunner.dk/pl/21-749983/Emhaetter/Miele-DA279-4-EXT-Stainless-Steel-Sammenlign-Priser

Skal det ikke lige være Miele, kan Thermex også være et glimrende valg

Mvh
Hans

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 02-08-10 12:47

Hans Mouridsen wrote:
> Skal det ikke lige være Miele, kan Thermex også være et
> glimrende valg

Vores Thermex, som er otte år gammel, er vi meget glade for. Den har
glasplade, og det er ikke noget problem at rengøre den: lidt
opvaskemiddel i varmt vand, derefter aftørring med tørt viskestykke
(eller andet fnugfrit). Det tager kun få minutter.
Lisbet