Peppet op af fru Sød
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-07-10 23:19

Her som den var engang, meget laaaaangsom
http://www.youtube.com/watch?v=_Ek3eCbfqp0&feature=related

men så fik den power på.

Danskernes op-pepning: http://www.youtube.com/watch?v=sN5xkxwEJPc

Svenskernes op-pepning:
http://www.youtube.com/watch?v=lbj3vN71ico&feature=related

Tyskernes op-pepning: http://www.youtube.com/watch?v=s6cSu158lWc
(Her har den fået en ski på - apres after ski)

En meget alternativ instrumental hollandsk udgave:
http://www.youtube.com/watch?v=PDLuF66VkOA

Jeg foretrækker Birthe Søds udgave - hvilken foretrækker i?

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-08-10 01:11

meddelelse news:4c54a142$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Her som den var engang, meget laaaaangsom

Kun denne version duer til noget:
http://www.youtube.com/watch?v=aTBPgA3PSnA

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-08-10 05:42

On 01-08-2010 02:11, Allan Krautwald wrote:
> Kun denne version duer til noget:
> http://www.youtube.com/watch?v=aTBPgA3PSnA

Jeg kan kun give dig ret.

Jeg kan dog ikke lade være med, lidt drillende, at spørge om du og Åage
ikke er kommet lidt langt væk, fra de genrer i plejer at bevæge jer i?

Hilsen Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-08-10 08:42

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan dog ikke lade være med, lidt drillende, at spørge om du og Åage
> ikke er kommet lidt langt væk, fra de genrer i plejer at bevæge jer i?

Åge er måske

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-08-10 09:40

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Jeg kan dog ikke lade være med, lidt drillende, at spørge om du og Åage
> ikke er kommet lidt langt væk, fra de genrer i plejer at bevæge jer i?
>
> Hilsen Henning.

Øhhhhh... hvordan det ? - Jeg foretrækker Birthe Søds slager-fisering af
sangen. Og slager er jo det jeg foretrækker. Kruttes eksempel
er også lige i min slager-stil. Måske han er ved at ændre smag, men jeg ved
ikke hvordan du mener at jeg er?

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-08-10 12:16

On 01-08-2010 10:40, Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> sangen. Og slager er jo det jeg foretrækker. Kruttes eksempel
> er også lige i min slager-stil. Måske han er ved at ændre smag, men jeg

Jeg må jo tage helt fejl.
Jeg havde en fornemmelse af, at smagen sædvanligvis var hård rock, og
'german schlager'.
Jeg ser med glæde og forventning frem til kommende indlæg og
musikforslag.
Fortsat go' søndag.
Henning

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-08-10 15:09

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg må jo tage helt fejl.
> Jeg havde en fornemmelse af, at smagen sædvanligvis var hård rock, og
> 'german schlager'.

Nu er det jo kun Åge, der er smalsporet i sin musiksmag

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-08-10 15:49

On 01-08-2010 16:09, Allan Krautwald wrote:
> [...]

Jeg må jo nok hellere trække det halve af min påstand tilbage.

> Nu er det jo kun Åge, der er smalsporet i sin musiksmag

Har man i øvrigt ikke, i vore dage, standardiseret sporbredden her i
Europa, ligesom schlagerlandene 'prøver' med musikken?
På togtur med Udo Jürgens: "Zeig Mir Den Platz An Der Sonne".

http://www.youtube.com/watch?v=RNHaGzzAN40&feature=related

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-08-10 15:37

> Jeg må jo tage helt fejl.

Det tror jeg

> Jeg havde en fornemmelse af, at smagen sædvanligvis var hård rock,

Det har jeg aldrig kunnet lide. Jeg tror det er Krtte du mener. Han kan
nermlig kun lide Rolling Stones (Rolling Oldefar).
Men hård rock er noget nær det værste man kan byde mig.

> 'german schlager'.

Ja, se det er noget helt andet. Der stiller sagen sig helt anderledes. Det
er en af mine favoritgenrer, da udførelseskvaliteten er så extrem høj.

> Jeg ser med glæde og forventning frem til kommende indlæg og musikforslag.

Jo dettt...

> Fortsat go' søndag.
> Henning

Halvt over

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-08-10 09:42

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Kun denne version duer til noget:
> http://www.youtube.com/watch?v=aTBPgA3PSnA

Dejlig slager-fisering af sangen. Lige min stil, selv om den er langsommere.
Den får 10 point ud af 10 point, med pil op ^

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-08-10 12:18

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=PDLuF66VkOA
>
> Jeg foretrækker Birthe Søds udgave - hvilken foretrækker i?

Hej Åge

Selv om det ikke er rigtigt, tror jeg Patti Page's udgave, betragtes som den
originale. Men den var faktisk udgivet 2 år tidligere, af Cowboy Copaz, hvis
jeg ikke husker helt tosset. Men skal jeg være ærlig, så er den altså bedre
in the Cogan Style... Og så er det for den sags skyld, lige fedt, om det er
Birthe Kjær, Kiki Danielson... Eller selvfølgelig, The one and only Alma
Cogan herself... Som trods sin alt for tidlige død, alligevel har efterladt
sig en betragtelig mængde musik...
Selv om både Birthe Kjær & Kiki Danielson gør det fortræffeligt... Så er der
altså noget i de gamle indspildninger, som ikke kommer med i de nye...
Nemlig nostalgien... En sådan kan ikke indspilles, for den findes kun, i ens
eget hovede.... Derfor tror jeg, den egentlige vinderversion, sikkert vil
være Patti Page... Men den bedste... Alma Coogan... Men jeg tror man kan
sige... Dem der er US minded, er Patti Page stemt, medens dem der er mere
til Britisk, er Alma Coogan stemt.

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-08-10 15:28

On 01-08-2010 00:18, Åge Halldorsson wrote:
> Her som den var engang, meget laaaaangsom
> http://www.youtube.com/watch?v=_Ek3eCbfqp0&feature=related
>
> men så fik den power på.

Jeg sad og lyttede lidt på YouTube, og på melodiens mange udøvere.
Jeg 'mødte' så tilfældigvis også hende her, som jeg havde glemt.
Hvad mener du om hende, Åge?

Bärbel Wachholz med "Tennessee Waltz":

http://www.youtube.com/watch?v=CS-5l4-MKoE&feature=related

Hun slog, lidt ufortjent, aldrig igennem her i "Westen". Og hendes
sygdom og tidlige død, gjorde hende glemt, da 'muren' endelig faldt, kun
fire år efter.
Den Østtyske populærmusik nåede aldrig over 'jerntæppet'.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-08-10 16:16

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=CS-5l4-MKoE&feature=related

> Den Østtyske populærmusik nåede aldrig over 'jerntæppet'.

Hvad mener du med det??? - Jeg synes da ØstTysk slager oversvømmer
Tyskland. Det er i ØstTyskland nogle af de populæreste nulevende
slager-grupper og -sangere kommer fra og selvfølgelig Bayern. - "Feste Der
Volksmusik" som er Tysklands populæreste slager-show produceres af ØstTysk
Tv og sendes da ellers næsten altid fra ØstTyske haller. Her eksempler på
nulevende slagerfolk fra ØstTyskland.

Die Randfichten kommer fra ØstTyskland:
http://www.youtube.com/watch?v=M8YGPjPCTHU&feature=related

Tony kommer fra Østtyskland:
http://www.youtube.com/watch?v=mZJBKD9Sme0&feature=related

Christian Gebhardt kommer fra ØstTyskland:
http://www.youtube.com/watch?v=985edUqxIp0&feature=PlayList&p=00AA39E1C4ABCA09&playnext=1&index=12

Petra Kusch Luck kommer fra ØstTyskland
http://www.youtube.com/watch?v=-6D6CvHPRDs&feature=related

Dagmar Koller kommer fra ØstTyskland:
http://www.youtube.com/watch?v=ziBQoQ50FuQ&feature=related

Hvis du mener tiden FØR murens fald, da oversvømmede ØstTysk slager også
Danmark. Den østtyske statsradio sendte formidable højkvalitetsbetonene
slagershow. Jeg husker at man altid skulle huske at stille ind på DDR hver
lørdag aften kl. 22-24, så strømmede ægte slager, i stil med Dorthe Kollo,
ud af radioen. Det var en katastrofe hvis man ikke fik det hørt. Kunne jeg
ikke lytte, så optog jeg det, til senere lytning.

ØstTysk stats-tv sendte store slager-show:
http://www.youtube.com/watch?v=Lyc3PnOwPoc&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-08-10 16:35

On 01-08-2010 17:16, Åge Halldorsson wrote:
> Hvis du mener tiden FØR murens fald, da oversvømmede ØstTysk slager også
> Danmark.

Ja det er selvfølgelig det jeg mener.

> [...]
> Kollo, ud af radioen. Det var en katastrofe hvis man ikke fik det hørt.
> Kunne jeg ikke lytte, så optog jeg det, til senere lytning.

Det må jeg helt ærligt erkende, at den opfattelse har jeg ikke. DDR
sendte på mellembølge, men selv på Sydsjælland var modtageforholdene
yderst ringe.

> ØstTysk stats-tv sendte store slager-show:
> http://www.youtube.com/watch?v=Lyc3PnOwPoc&feature=related

Og igen Sydsjælland. Her kunne kun ses Østtysk TV, og høres Østtysk
FM-radio under specielle vejrforhold. Det var mere kuriøst end
underholdende.

Henning.