Stafetten - Cykler
Fra : Carl Drud

Dato : 31-07-10 16:39

Stafetten landede vist hos mig. I lyset af det dejlige sommervejr vi har
haft (nu er blevet lidt mere ustadigt), skal vi have cyklerne frem.

Queen - Bicycle Race
http://www.youtube.com/watch?v=2CTPLUcQAjk

--
Carl

Fra : Henning Jensen

Dato : 31-07-10 18:19

On 31-07-2010 17:39, Carl Drud wrote:

> vi skal have cyklerne frem.

Engelbert Humperdinck er kendt for denne, men her er den med Mireille
Mathieu, "Les bicyclettes de Belsize":

http://www.youtube.com/watch?v=aI_iIKXhE2U&feature=related

Og her er Yves Montand med "A Bicyclette":

http://www.youtube.com/watch?v=2gMm4KjdQMM

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-07-10 19:09

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i meddelelsen
> Stafetten landede vist hos mig. I lyset af det dejlige sommervejr vi har
> haft (nu er blevet lidt mere ustadigt), skal vi have cyklerne frem.

Jamen "Så tar vi cyklerne frem" la la
http://www.youtube.com/watch?v=xNrmdyImdJg
(dejlig dansk slager når det er bedst)

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-07-10 19:12

meddelelsen news:4c5466d8$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jamen "Så tar vi cyklerne frem" la la
> http://www.youtube.com/watch?v=xNrmdyImdJg
> (dejlig dansk slager når det er bedst

HOV! - Her cykles der også, men det er jo nok fordi der er sommer, det er
sol og det er søndag
http://www.youtube.com/watch?v=VNOPrfnXV1s
(musik fra dengang man lavede musik)

Hilsen Åge

Fra : Kert Rats

Dato : 31-07-10 20:13

meddelelse news:4c546760$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> meddelelsen news:4c5466d8$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> HOV! - Her cykles der også, men det er jo nok fordi der er sommer, det er

Pragtfuld musik og en kær gammel film. Teksten er måske lidt naiv, men dog
kær. Jeg elsker den slags.
OT: Filmen "Ved Kongelunden" er en af mine absolutte filmfavoritter - ikke
mindst, fordi den giver et billede af København og Amager anno 1953.

Måske OT: Den er nok ikke så meget med musik at gøre, men handler dog om
cykler, se på http://freevi.dk/watch_video.php?v=daf2437bdb3e1aa
Festlig er parodien i hvert fald - synes jeg.

Venligst

Kert Rats

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-07-10 23:00

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

> Måske OT: Den er nok ikke så meget med musik at gøre, men handler dog om
> cykler, se på http://freevi.dk/watch_video.php?v=daf2437bdb3e1aa
> Festlig er parodien i hvert fald - synes jeg.

Der stod ikke at det skulle have noget med musik at gøre. Monologer bliver
også spillet mellem musikken i radioen, så den er vel god nok. Den er ellers
sjov.

Hilsen Åge

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 01-08-10 08:41

On Sat, 31 Jul 2010 17:39:22 +0200, Carl Drud <carl.drud@gmx.com>
wrote:

>Stafetten landede vist hos mig. I lyset af det dejlige sommervejr vi har
>haft (nu er blevet lidt mere ustadigt), skal vi have cyklerne frem.

Når vi nu har taget cyklerne frem skal Kraftwerk og "Toue de France"
også med
http://www.youtube.com/watch?v=sQz-CZvkY8k

Og den mest "kiksede" cykelsang der nogen sinde er lavet: Jesper
Skibby versus Diva - "Tour De France"

Lad mig så slutte med en, som ikke har sin cykel mere: Ibens - "Jeg
Savner Min Blå Cykel"
http://www.youtube.com/watch?v=ddHvTR5eNI0

Fra : Inge

Dato : 01-08-10 12:01

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i en meddelelse
> Stafetten landede vist hos mig. I lyset af det dejlige sommervejr vi har
> haft (nu er blevet lidt mere ustadigt), skal vi have cyklerne frem.

> [...]

Denne med Poul Kjøller kører i mit hoved

http://www.youtube.com/watch?v=RwKKXhzxRcc

mvh
Inge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-08-10 13:22

"Inge" <ingen@tingmail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Denne med Poul Kjøller kører i mit hoved
>
> http://www.youtube.com/watch?v=RwKKXhzxRcc
>
> mvh
> Inge

AARRRRGGGHHHHHH......... Jeg snupper lige en panodil skråstreg paracetamol

Hilsen Åge

Fra : Kert Rats

Dato : 01-08-10 17:32

meddelelse news:4c5566d2$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Inge" <ingen@tingmail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> AARRRRGGGHHHHHH......... Jeg snupper lige en panodil skråstreg
> paracetamol

Enig! I mine øjne er Poul Kjøller indbegrebet af fodformet
rundkredspædagogik med lilla ble.
Trille er af samme skuffe.
Kaj og Andrea er bare infantilt fjollede og lavkomiske.

Jeg har altid hadet Poul Kjøllers musik, og jeg kommer aldrig til at holde
af den.

Venligst

Kert Rats

PS: Er der mon noget, der hedder paracetadur

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-08-10 13:37

> [...]
> Stafetten landede vist hos mig. I lyset af det dejlige sommervejr vi har
> haft (nu er blevet lidt mere ustadigt), skal vi have cyklerne frem.

Egentligt skulle det have været alt andet...

F.eks Klaus & Servants - Helule Helule
Men den var ikke at finde...

Mange andre led samme skæbne..

Men baggårdspumaen svigter aldrig, så Otto Brandenburg
Leather jacket motor cycle rider...

http://www.youtube.com/watch?v=q8O1bLselDU

Nå ja, det er vel også en slags cykel ik' ?

Hvis nej, så helgarderer vi lige med Nazareth.. My white bicycle

http://www.youtube.com/watch?v=jEpD9RH-Wds

Den er der vel ingen indvendinger imod

M.V.H....Benny..

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 01-08-10 22:26

Carl Drud skrev:

> Stafetten landede vist hos mig. I lyset af det dejlige
> sommervejr vi har haft (nu er blevet lidt mere ustadigt),
> skal vi have cyklerne frem.

Søreme om ikke Pink Floyd for længe siden har lavet et
nummer der hedder Bike:
http://www.youtube.com/watch?v=AHRE5dyDKTA&feature=related

Her er Prayers For Atheists - Bike Song:
http://www.youtube.com/watch?v=3HWY5aKZySw

--
Herluf :·)

Fra : Carl Drud

Dato : 03-08-10 12:42

Poul Erik Lindaa <poulerik@lindaa.teleeu> writes:

> Og den mest "kiksede" cykelsang der nogen sinde er lavet: Jesper
> Skibby versus Diva - "Tour De France"

Der var ikke et link til denne?

> Lad mig så slutte med en, som ikke har sin cykel mere: Ibens - "Jeg
> Savner Min Blå Cykel"
> http://www.youtube.com/watch?v=ddHvTR5eNI0

Stafetten går til dig Poul Erik for ovenstående.

--
Carl

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 04-08-10 08:34

On Tue, 03 Aug 2010 13:41:48 +0200, Carl Drud <carl.drud@gmx.com>
wrote:

>Der var ikke et link til denne?

>Stafetten går til dig Poul Erik for ovenstående.

Takker for tilliden - Finder lige på noget.