Skifte tændrør på min Peugeot 306?
Fra : Fynbo

Dato : 31-07-10 07:22

Hej i gruppen.

Jeg skal til at skifte tændrør på min Peugeot 306 1.6 Cashmere fra '99.

Spørgsmålet er bare hvordan f..... kommer jeg ned til rørene?

Der sidder et stykke firkantet plast med en tingest midt i (føler af en
slags?)

Det sidder lige bag ventildækslet. Skal jeg afmonterer den for at komme ned
til rørerne?

Er der noget jeg skal være ops. på udover at samle det rigtigt igen?

Fynbo

Fra : Per Jensen

Dato : 31-07-10 16:17

On 31/07/10 08.21, Fynbo wrote:
> [...]
>
> Spørgsmålet er bare hvordan f..... kommer jeg ned til rørene?
>
> Der sidder et stykke firkantet plast med en tingest midt i (føler af en

Kunne det tænkes at den var med EDIS-tænding, og denne "firkant" er
tændspolen ? har den et kabel med 2-3 ledninger i ?

På min spand sidder disse tændspoler fast med en torx bolt, og når den
er løsnet kan den hives op, og du kan komme til tændrør med en lang
tændrørsnøgle. når røret er løsnet, kan du bruge tændspolen til hjælp
til at få røret op, hvis den har en gummikappe yderst i spidsen.

// Per (Colt '08)

Fra : Fynbo

Dato : 31-07-10 16:54

"Per Jensen" <news@fjerneszapro.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> tændrørsnøgle. når røret er løsnet, kan du bruge tændspolen til hjælp til
> at få røret op, hvis den har en gummikappe yderst i spidsen.

Den har netop 3 tynde kabler der sidder i et stik midt på..

Prøver at skille skidtet ad og ser..

Tak for svar.

Fynbo

Fra : Fynbo

Dato : 31-07-10 18:19

"Fynbo" <clanusa@gmail.com> skrev i meddelelsen

> "Per Jensen" <news@fjerneszapro.dk> skrev i meddelelsen

> Den har netop 3 tynde kabler der sidder i et stik midt på..

> [...]

Det var det. Så er de skiftet.

Fynbo

Fra : Armand

Dato : 01-08-10 12:06

Fynbo skrev:

> Det var det. Så er de skiftet.
>
> Fynbo

Tak!
Det er alt for sjældent at spørgere kvitterer med feedback!

--
Armand.

Fra : Fynbo

Dato : 01-08-10 13:52

> Tak!
> Det er alt for sjældent at spørgere kvitterer med feedback!
>
> --
> Armand.

Det er da det mindste man kan gøre når nogen er så flinke at hjælpe.

Fynbo