Tango?
Fra : Michel

Dato : 29-07-10 17:26

Hej,

Jeg kom til at høre en tango, og så røg inspirationen jo i hovedet på mig,
for jeg synes godt om den forførende dans. Så længe jeg ikke selv skal danse
den, for det kan jeg ikke

Det var sangen her fra den svenske Melodifestivalen 2004, der inspirerede
mig. Den vandt ikke, men den er (trods en dårlig video) faktisk formidabel:

http://www.youtube.com/watch?v=-vFHpoSX5FQ

Samme år stillede Finland i SEC op med en lidt slatten af slagsen, men Jari
Siilanpaa kom heller ikke så langt:

http://www.youtube.com/watch?v=LRQgeLajKN4

Og man kan vel ikke komme udenom Tommy Seebach's "Disco Tango", der dog er
noget bedre i studieversion:

http://www.youtube.com/watch?v=XZ44_wBTHWU

Det er vel ingen overraskelse, at den allestedsnærværende André Rieu også
har lavet tango. Men "Olé Guapa" er til at overleve:

http://www.youtube.com/watch?v=0lwtHyDZ-ag

Har I andre nogle tangofavoritter?

Mange hilsner
Michel

Fra : Henning Jensen

Dato : 29-07-10 19:01

On 29-07-2010 18:26, Michel wrote:
> Jeg kom til at høre en tango, og så røg inspirationen jo i hovedet på mig,
> for jeg synes godt om den forførende dans. Så længe jeg ikke selv skal danse
> den, for det kan jeg ikke

Tango, så er det Argentina.

Prøv at se de to. Det er ganske vist fra en opvisning i USA.
De er fantastiske og hvor ser det dog nemt og enkelt ud. Der er flere
klip med dem, fra samme opvisning, på YouTube.

http://www.youtube.com/watch?v=8trt6T6AYiw&feature=related

Så et par gamle tangosangere fra Argentina. Her ham, der her har sunget
fra tangoen 'blev født', Carlos Gardel med- "Adios Muchachos":

http://www.youtube.com/watch?v=IGI_1L7iQNA&feature=related

Jeg synes, at de fleste argentinske tango-sangere er mænd, men da jeg
har en forkærlighed kvindelige sangere, så er her en med filmstjernen
Libertad Lamarque, "A media Luz":

http://www.youtube.com/watch?v=xWvJJ1AAtJM

Henning.