|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Canon A550. At overføre billeder fra kame Fra : Jørgen Rasmussen
 | 
 Dato :  29-07-10 16:28
 | 
 |  | "USB enhed blev ikke genkendt"
 
 Det er hvad min PC siger i langt de fleste tilfælde når jeg kobler
 kameraet til PC'en via USB kabel.
 Nogle gange (sjælden) fungerer det. Jeg aner ikke hvorfor.
 
 Hvad gør jeg?
 
 Jeg har, da jeg købte det, for et par år siden, installeret det SW jeg
 mente var tilstrækkeligt/relevant. Bla. kan jeg se at jeg har noget der
 hedder ZoomBrowser EX.
 
 Jeg har for nogle måneder siden søgt på nettet, for at finde
 driverprogram. Jeg fandt intet.
 Men det skulle vel også være til stede, når det en sjælden gang fungerer?
 
 Jeg ved jeg kan tage kortet ud og hente data fra en kortlæser.
 Men det er nu lettest at undgå det.
 Hvad gør jeg galt?  _Jeg_ _mener_, hvad har _Canon_ _lavet_ _galt_?
 
 Nej det hjælper ikke at genstarte PC'en. Ikke idag ihvertfald..!
 
 
 Jeg oplever iøvrigt det samme problem på min arbejdsplads, med et andet
 Canon kamera.
 
 
 Mvh. Jørgen
 
 
 |  |  | 
  Dennis (30-07-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Dennis
 | 
 Dato :  30-07-10 08:29
 | 
 |  | 
 
            Jørgen Rasmussen skrev:
 *klip*
 > Jeg ved jeg kan tage kortet ud og hente data fra en kortlæser.
 > Men det er nu lettest at undgå det.
 > Hvad gør jeg galt?  _Jeg_ _mener_, hvad har _Canon_ _lavet_ _galt_?
 Har du et USB-hub i mellem? Hvis der er, kan det være forklaringen, da 
 USB ikke arbejder så godt, hvis kablet er for langt.
 Bare en tanke    /Dennis
            
             |  |  | 
  Kurt Lund (30-07-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kurt Lund
 | 
 Dato :  30-07-10 09:27
 | 
 |  | 
 "Jørgen Rasmussen" <j.asm@mail.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4c519e04$0$285$14726298@news.sunsite.dk...
 > "USB enhed blev ikke genkendt"
 >
 > Det er hvad min PC siger i langt de fleste tilfælde når jeg kobler 
 > kameraet til PC'en via USB kabel.
 > Nogle gange (sjælden) fungerer det. Jeg aner ikke hvorfor.
 >
 > Hvad gør jeg?
 >
 > Jeg har, da jeg købte det, for et par år siden, installeret det SW jeg 
 > mente var tilstrækkeligt/relevant. Bla. kan jeg se at jeg har noget der 
 > hedder ZoomBrowser EX.
 >
 > Jeg har for nogle måneder siden søgt på nettet, for at finde 
 > driverprogram. Jeg fandt intet.
 > Men det skulle vel også være til stede, når det en sjælden gang fungerer?
 >
 > Jeg ved jeg kan tage kortet ud og hente data fra en kortlæser.
 > Men det er nu lettest at undgå det.
 > Hvad gør jeg galt?  _Jeg_ _mener_, hvad har _Canon_ _lavet_ _galt_?
 >
 > Nej det hjælper ikke at genstarte PC'en. Ikke idag ihvertfald..!
 >
 >
 > Jeg oplever iøvrigt det samme problem på min arbejdsplads, med et andet 
 > Canon kamera.
 >
 >
 > Mvh. Jørgen
 Hej Jørgen
 Nu siger du at du købte det for et par år siden hmmm EOS 550D er vist ikke 
 så gammel ;)
 men nu siger du jo selv at du kan tage kortet ud og bruge en kortlæser, jeg 
 tror nok det er den metode de fleste bruger,
 da det med kameraet er for langsomt og som i dit til fælde ikke virker af en 
 eller anden grund.
 Der findes nye driver/software  her    http://software.canon-europe.com/ Men jeg ved ikke om det hjælper dig, for på mig virker det som om at du ved 
 det helt store om PC om kameraet, men måske tager jeg fejl.
 Mvh
 Kurt
 
            
             |  |  | 
  Kent Hald (30-07-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kent Hald
 | 
 Dato :  30-07-10 11:14
 | 
 |  | 
 "Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i meddelelsen
 news:4c528ccd$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 >
 > "Jørgen Rasmussen" <j.asm@mail.dk> skrev i meddelelsen
 > news:4c519e04$0$285$14726298@news.sunsite.dk...
 >> "USB enhed blev ikke genkendt"
 >>
 >> Det er hvad min PC siger i langt de fleste tilfælde når jeg kobler
 >> kameraet til PC'en via USB kabel.
 >> Nogle gange (sjælden) fungerer det. Jeg aner ikke hvorfor.
 >>
 >> Hvad gør jeg?
 >>
 >> Jeg har, da jeg købte det, for et par år siden, installeret det SW jeg
 >> mente var tilstrækkeligt/relevant. Bla. kan jeg se at jeg har noget der
 >> hedder ZoomBrowser EX.
 >>
 >> Jeg har for nogle måneder siden søgt på nettet, for at finde
 >> driverprogram. Jeg fandt intet.
 >> Men det skulle vel også være til stede, når det en sjælden gang fungerer?
 >>
 >> Jeg ved jeg kan tage kortet ud og hente data fra en kortlæser.
 >> Men det er nu lettest at undgå det.
 >> Hvad gør jeg galt?  _Jeg_ _mener_, hvad har _Canon_ _lavet_ _galt_?
 >>
 >> Nej det hjælper ikke at genstarte PC'en. Ikke idag ihvertfald..!
 >>
 >>
 >> Jeg oplever iøvrigt det samme problem på min arbejdsplads, med et andet
 >> Canon kamera.
 >>
 >>
 >> Mvh. Jørgen
 
 ------------------------------------------------------------------------
 
 Hej,
 
 Nu kender jeg ikke EOS 550D,
 men med mine EOS 40D  bruger jeg EOS Utility, og ikke Zoom Browser, til at
 downloade billeder fra Kameraet.
 Det kan stilles til at downloade automatisk, straks du tilslutter kameraet
 til USB idgangen.
 
 Vh. Kent
 
 
 
 |  |  | 
   N_B_DK (30-07-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : N_B_DK
 | 
 Dato :  30-07-10 11:26
 | 
 |  | "Kent Hald" <kent@finheat.dk> wrote in message
 news:4c52a5f0$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
 
 > Nu kender jeg ikke EOS 550D,
 > men med mine EOS 40D  bruger jeg EOS Utility, og ikke Zoom Browser,
 > til at downloade billeder fra Kameraet.
 > Det kan stilles til at downloade automatisk, straks du tilslutter
 > kameraet til USB idgangen.
 
 Jeg får næsten samme fejl (med 7D) hvis jeg forbinder det starter EOS util
 op, og siger kamera ikke genkendt, starter jeg manuelt EOS util op, og
 forbinder kameraet, så er der ingen problemer, har reinstalleret alle canon
 programmer, det har ikke afhjulpet fejlen, nu betyder det så ikke så pokkers
 meget da jeg anvender LR, men det er nu en pudsig fejl.
 
 --
 MVH. N_B_DK
 
 
 
 |  |  | 
  Jan Vestergaard (30-07-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan Vestergaard
 | 
 Dato :  30-07-10 13:47
 | 
 |  | "Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i meddelelsen
 > Nu siger du at du købte det for et par år siden hmmm EOS 550D er vist
 > ikke så gammel ;)
 
 Næh - men han skrev også at det var A550 og ikke et 550D
 
 Axxx er kompaktkameraer
 
 xxxD er DSLR kameraer
 
 Jan
 
 
 
 
 |  |  | 
  Michael (30-07-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael
 | 
 Dato :  30-07-10 07:03
 | 
 |  | 
 
            On 30 Jul., 10:26, "Kurt Lund" <klande...@hotmail.com> wrote:
 > "Jørgen Rasmussen" <j....@mail.dk> skrev i meddelelsennews:4c519e04$0$285$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 >
 >
 > > "USB enhed blev ikke genkendt"
 >
 > > Det er hvad min PC siger i langt de fleste tilfælde når jeg kobler
 > > kameraet til PC'en via USB kabel.
 > > Nogle gange (sjælden) fungerer det. Jeg aner ikke hvorfor.
 >
 > > Hvad gør jeg?
 >
 > > Jeg har, da jeg købte det, for et par år siden, installeret det SW jeg
 > > mente var tilstrækkeligt/relevant. Bla. kan jeg se at jeg har noget der
 > > hedder ZoomBrowser EX.
 >
 > > Jeg har for nogle måneder siden søgt på nettet, for at finde
 > > driverprogram. Jeg fandt intet.
 > > Men det skulle vel også være til stede, når det en sjælden gang fungerer?
 >
 > > Jeg ved jeg kan tage kortet ud og hente data fra en kortlæser.
 > > Men det er nu lettest at undgå det.
 > > Hvad gør jeg galt?  _Jeg_ _mener_, hvad har _Canon_ _lavet_ _galt_?
 >
 > > Nej det hjælper ikke at genstarte PC'en. Ikke idag ihvertfald..!
 >
 > > Jeg oplever iøvrigt det samme problem på min arbejdsplads, med et andet
 > > Canon kamera.
 >
 > > Mvh. Jørgen
 >
 > Hej Jørgen
 >
 > Nu siger du at du købte det for et par år siden hmmm EOS 550D er vist ikke
 > så gammel ;)
 > men nu siger du jo selv at du kan tage kortet ud og bruge en kortlæser, jeg
 > tror nok det er den metode de fleste bruger,
 > da det med kameraet er for langsomt og som i dit til fælde ikke virker af en
 > eller anden grund.
 > Der findes nye driver/software  her    http://software.canon-europe..com/ > Men jeg ved ikke om det hjælper dig, for på mig virker det som om at du ved
 > det helt store om PC om kameraet, men måske tager jeg fejl.
 >
 > Mvh
 > Kurt
 I overskriften står der Canon A550, så er det nok dette:
http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_a550-review/ Det tyder på der bliver brugt en forkert driver.
 Hvis OS er windows XX, ville jeg genistallere OS helt fra bunden.
 Det kan selvfølgevis være en hardwarefejl, defekt USB-kabel,
 eller løs forbindelse i USB-stikket på kameraet.
 Mvh.
 Michael
            
             |  |  | 
   Jørgen Rasmussen (02-08-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen Rasmussen
 | 
 Dato :  02-08-10 15:22
 | 
 |  | 
 >
 > Hvis OS er windows XX, ville jeg genistallere OS helt fra bunden.
 > Det kan selvfølgevis være en hardwarefejl, defekt USB-kabel,
 > eller løs forbindelse i USB-stikket på kameraet.
 >
 > Mvh.
 > Michael
 Tak for kommentarer, til alle.
 Det var kablet der var defekt. Ihvertfald har jeg prøvet 2 andre kabler, 
 og med dem virker det ihvertfald nu.
 NB. Din kommentar om geninstallation kunne tyde på at du arbejder som 
 PC-supporter, Michael?          (Det er vist IT-branchens 1. bud)
 --------------
 Til andre:
 Det er en Powershot.  Da jeg mente det er et generelt Canon problem, 
 mente jeg ikke der var behov for flere detaljer end A550.
 Mvh. Jrøgen
            
             |  |  | 
  Michael (02-08-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael
 | 
 Dato :  02-08-10 11:43
 | 
 |  | 
 
            On 2 Aug., 16:21, Jørgen Rasmussen <j....@mail.dk> wrote:
 > > Hvis OS er windows XX, ville jeg genistallere OS helt fra bunden.
 > > Det kan selvfølgevis være en hardwarefejl, defekt USB-kabel,
 > > eller løs forbindelse i USB-stikket på kameraet.
 >
 > > Mvh.
 > > Michael
 >
 > Tak for kommentarer, til alle.
 >
 > Det var kablet der var defekt. Ihvertfald har jeg prøvet 2 andre kabler,
 > og med dem virker det ihvertfald nu.
 >
 > NB. Din kommentar om geninstallation kunne tyde på at du arbejder som
 > PC-supporter, Michael?          (Det er vist IT-branchens 1. bud)
 >
 Jeg har rodet med PCer og servere i en årrække, men ikke som
 ovennævnte job.
 Har dog arbejdet som HW-supporter, men lidt PC-supporter er man vel
 alligevel    ( det er også mit 1. bud    )
 Mvh.
 Michael
            
             |  |  | 
  Ole Larsen (30-07-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole Larsen
 | 
 Dato :  30-07-10 15:26
 | 
 |  | Jørgen Rasmussen skrev:
 > "USB enhed blev ikke genkendt"
 >
 > Det er hvad min PC siger i langt de fleste tilfælde når jeg kobler
 > kameraet til PC'en via USB kabel.
 > Nogle gange (sjælden) fungerer det. Jeg aner ikke hvorfor.
 >
 > Hvad gør jeg?
 >
 > Jeg har, da jeg købte det, for et par år siden, installeret det SW jeg
 > mente var tilstrækkeligt/relevant. Bla. kan jeg se at jeg har noget der
 > hedder ZoomBrowser EX.
 >
 > Jeg har for nogle måneder siden søgt på nettet, for at finde
 > driverprogram. Jeg fandt intet.
 > Men det skulle vel også være til stede, når det en sjælden gang fungerer?
 >
 > Jeg ved jeg kan tage kortet ud og hente data fra en kortlæser.
 > Men det er nu lettest at undgå det.
 > Hvad gør jeg galt?  _Jeg_ _mener_, hvad har _Canon_ _lavet_ _galt_?
 >
 > Nej det hjælper ikke at genstarte PC'en. Ikke idag ihvertfald..!
 >
 >
 > Jeg oplever iøvrigt det samme problem på min arbejdsplads, med et andet
 > Canon kamera.
 >
 >
 > Mvh. Jørgen
 
 Gør Canon ikke som Nikon, Panasonic og de fleste andre USB-dimser, at
 den dukker op i Stifinder som "drev" når der tilsluttes....forudsat at
 USB drivers virker som de skal.
 Jeg mener - virker din USB port med andre USB-dimser, skal Canonen
 vel også virke hvis den er indstillet til at kommunikere med PC..
 
 Tror jeg
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (30-07-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  30-07-10 16:27
 | 
 |  | 
 
            On 29/07/10 17.28, Jørgen Rasmussen wrote:
 > "USB enhed blev ikke genkendt"
 >
 > Det er hvad min PC siger i langt de fleste tilfælde når jeg kobler
 > kameraet til PC'en via USB kabel.
 > Nogle gange (sjælden) fungerer det. Jeg aner ikke hvorfor.
 >
 > Hvad gør jeg?
 >
 > Jeg har, da jeg købte det, for et par år siden, installeret det SW jeg
 > mente var tilstrækkeligt/relevant. Bla. kan jeg se at jeg har noget der
 > hedder ZoomBrowser EX.
 Har du prøvet at afinstallere og installere igen?
 > Jeg har for nogle måneder siden søgt på nettet, for at finde
 > driverprogram. Jeg fandt intet.
http://software.canon-europe.com/products/0010423.asp Under English finder du opdateringer til bl.a. ZoomBrowser.
 > Hvad gør jeg galt? _Jeg_ _mener_, hvad har _Canon_ _lavet_ _galt_?
 De har lavet det så det kun virker med deres eget software, så vidt jeg 
 husker. Det er ganske rigtigt en stor fejl.
 -- 
 Mvh.
 Anders Sørensen
 Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.
 Det er ikke en fejl - det er en udokumenteret feature!
            
             |  |  | 
 |  |