VWeber - igen...
Fra : KASO

Dato : 29-07-10 06:36

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 29-07-10 01:14

On 29 Jul., 07:35, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
> http://ekstrabladet.dk/112/article1383102.ece

Det ser bare skummelt ud.

Det kunne være rart at vide, hvad brandårsagen er.
Der står at bilen er fra 2003, men det passer ikke med de baglygter,
de er noget nyere. Fronten er dog tydeligvis 2003 modellen.

Klaus

Fra : Klaus G.

Dato : 29-07-10 13:34

> Det ser bare skummelt ud.
>
> Det kunne være rart at vide, hvad brandårsagen er.
> Der står at bilen er fra 2003, men det passer ikke med de baglygter,
> de er noget nyere. Fronten er dog tydeligvis 2003 modellen.
Nu ved jeg ikke lige så meget om den touran, men kunne det tænkes at ejeren
har pyntet sin bil med nyere lygter osv? Det er ihvetfald set på mange andre
bilmodeller at det er muligt. Men jeg ved jo ikke om det kræver ny bagklap,
svejse arbejde osv. på en touran, hvilket måske udelukker at det er
tilfældet her :D

--
Klaus G.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-07-10 15:19

"Klaus G." skriver:

> [...]
> bilmodeller at det er muligt. Men jeg ved jo ikke om det kræver ny bagklap,
> svejse arbejde osv. på en touran, hvilket måske udelukker at det er

Lygterne er umiddelbart til at skifte ud.

Dog ser den mig også en smule sænket ud, ikke engang min egen der har
en totalvægt på næsten 2 tons ligger så lavt. Derfor kunne det jo være
at der var lavet andre ting ved den.....

Klaus

Fra : KASO

Dato : 29-07-10 21:20

> [...]
> en totalvægt på næsten 2 tons ligger så lavt. Derfor kunne det jo være
> at der var lavet andre ting ved den.....

Så vidt jeg kan se, har den fået et skørtesæt - og er sikkert også sænket,
men det bør jo ikke få den til at brænde. Er der pillet i motorrummet, kan
der til gengæld godt ske ting og sager, hvis det ikke er lavet rigtigt.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 29-07-10 13:49

> http://ekstrabladet.dk/112/article1383102.ece

Gejlet vogn, blandede lygter. Sikkert "glemt" en forsikring på til
forstærkeren :)

Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-07-10 15:20

"Troels [around 9000]" skriver:

> Gejlet vogn, blandede lygter. Sikkert "glemt" en forsikring på til
> forstærkeren :)

Lige min tankegang.

Klaus

Fra : KASO

Dato : 29-07-10 21:21

> "Troels [around 9000]" skriver:

> Lige min tankegang.

Tjah - men havde den været fra PSA, havde det helt sikkert været
franskmændenes skyld og historien var blæst stort op

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 29-07-10 22:47

> Tjah - men havde den været fra PSA, havde det helt sikkert været
> franskmændenes skyld og historien var blæst stort op

Det skal det nok også blive, når forsikringens syn konstaterer det var et
fejlmonteret anlæg.

Troels

Fra : KASO

Dato : 30-07-10 06:30

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen

> Det skal det nok også blive, når forsikringens syn konstaterer det var et
> fejlmonteret anlæg.

Nu er VW jo bestemt ikke ukendte med at brænde uden hjælp fra klamhuggere -
så jeg ville ikke sætte alle mine penge på dén forklaring...

Fra : TDN

Dato : 30-07-10 08:10

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> http://ekstrabladet.dk/112/article1383102.ece

Pudsigt....

Du er den første på pletten hvis nogen siger noget ufordelagtigt om franske
biler og tordner mod fordomme og statistiker, men hvis du kan finde det
mindste negative ved f.eks VW er du hurtig nok til at flame dem, endda uden
at kende årsagen til branden

Mvh.
Thomas
Toyota Carina E, still running strong

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-07-10 12:32

TDN skriver:

> Toyota Carina E, still running strong

Pas nu lige på. Det er jo velkendt at lige netop Carinaer stikker i
brand, bare de ser en parkeringsplads. Dokumentationen er lige her:
http://www.alarm112danmark.dk/photogallery.php?album_id=1042

Klaus

Fra : TDN

Dato : 30-07-10 12:54

> [...]
>
> Pas nu lige på. Det er jo velkendt at lige netop Carinaer stikker i
> brand, bare de ser en parkeringsplads. Dokumentationen er lige her:

Aghr, du må ikke vise sådan noget, så får KASO nyt brænde til bålet, men på
den anden side sørger Toyota i øjeblikket selv for at devaluere de 112% i
orden

Mvh
Thomas

Fra : KASO

Dato : 31-07-10 08:41

"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> på den anden side sørger Toyota i øjeblikket selv for at devaluere de 112%

Som I måske har overset, har jeg også en Toyota i "stalden" - men er pt.
udgået for tyske biler

Fra : KASO

Dato : 31-07-10 08:39

> [...]
> franske biler og tordner mod fordomme og statistiker, men hvis du kan
> finde det mindste negative ved f.eks VW er du hurtig nok til at flame dem,

Nu har en del i denne gruppe været meget hurtige til at dømme alle franske
til "brandbiler" - og glemme, at der samtidig var en del VW'ere, der
brændte - så dette var s'mænd bare et lille drilleri for at vise, at der
også er andre biler, der brænder.

Da de franske brændte, var der jo ingen, der ventede på en forklaring - det
var bare alletiders lejlighed til at lufte fordommene. Ikke deste mindre
viste det sig jo, at forklaringen på brandene i nogle af bilerne (jeg husker
ikke modellen) var, at de var blevet klargjort forkert i DK, hvilket intet
har med bilernes oprindelse at gøre.

Fra : Henrik B.

Dato : 09-08-10 10:41

> [...]

> (jeg husker ikke modellen) var, at de var blevet klargjort forkert i DK,
> hvilket intet har med bilernes oprindelse at gøre.

Kan det have noget at gøre med, at franskmænd og elektronik kan være en
tvivlsom affære? )
Tag nu f.eks. Mercedes, som efter skift af dyse-leverandør (til en fransk
producent), oplever massive dyseproblemer, på de nye motorer...

--
Støt kampen mod japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/