YouSee tv - men ingen regning
Fra : E

Dato : 29-07-10 11:39

I februar 2009 tilmeldte jeg mig You See, fik en regning som er tilmeldt
PBS.
Men jeg ser nu at den ikke er anvendt de sidste 15 mdr. og derfor slettet
på PBS. Men jeg har hele tiden kunne se YouSee.

Kan de komme nu og forlange pengene eller hvordan?

Jeg mener jo at jeg har mit på det rene, da den jo har været ilmeldt
betalingservice hele tiden.

Fra : Søren Larsen

Dato : 29-07-10 12:01

"E" <noegle@undermaattentrala.dk(fjern trala)> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan de komme nu og forlange pengene eller hvordan?
>
> Jeg mener jo at jeg har mit på det rene, da den jo har været ilmeldt
Det er dir eget ansvar som skyldner at gælden bliver betalt. Dette gælder
selv i det tilfælde at kreditor f.eks. ikke sender et girokort eller at det
evt. ikke når frem.

/Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-07-10 12:08

> [...]

> på PBS. Men jeg har hele tiden kunne se YouSee.

> Kan de komme nu og forlange pengene eller hvordan?

Ja. Almindelige krav forældes først efter tre år. Jeg ved ikke om
YouSee's krav falder i kategorien med længere forældelsesfrist.

> Jeg mener jo at jeg har mit på det rene, da den jo har været ilmeldt
> betalingservice hele tiden.

Du har ikke dit på det rene før skyldige beløb er betalt.
Eftersom du er klar over at PBS ikke længere har betalingen
tilmeldt, er der kun én tilbage med ansvar for at få betalt
rettidigt, og det er dig.

Sålænge den er tilmeldt PBS, er det i første omgang deres ansvar
at få betalt, men YouSee kan til enhver tid kræve dig for
pengene. Du må så evt. slås med PBS bagefter.

--
Bertel

Fra : Jean

Dato : 29-07-10 17:44

E skrev:
> Kan de komme nu og forlange pengene eller hvordan?

Ja, det kan de og det har de ret til.

> Jeg mener jo at jeg har mit på det rene, da den jo har været ilmeldt
> betalingservice hele tiden.

Nej, du har tilmeldt dig en tjeneste, som du ved koster penge, og nu ved du
endda at du ikke har betalt.

Ring 80 80 40 40 og få det ud af verden, ellers får du bare det hele på en
stor regning, når Yousee går deres database igennem næste gang.

Mvh Jean.

Fra : Hauge

Dato : 29-07-10 17:51

Jean skrev:
> Ring 80 80 40 40 og få det ud af verden, ellers får du bare det hele på
> en stor regning, når Yousee går deres database igennem næste gang.

Det behøver de ikke engang, bare en medarbejder der kikker med her, der
tager trådstarterens ip, så er den hjemme.

Mvh Hauge

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-07-10 18:37

Jean skrev:

> Ring 80 80 40 40 og få det ud af verden, ellers får du bare det hele på en
> stor regning, når Yousee går deres database igennem næste gang.

Det er det praktiske argument. Nogle af os ville gøre det fordi
vi sætter en ære i at svare enhver sit. Men det er vist lidt
gammeldags.

--
Bertel

Fra : Jean

Dato : 29-07-10 21:05

Bertel Lund Hansen skrev:
> Det er det praktiske argument. Nogle af os ville gøre det fordi
> vi sætter en ære i at svare enhver sit. Men det er vist lidt
> gammeldags.

Det er ikke bare praktisk, det er det rigtige at gøre! Så på den måde er
jeg også gammeldags.

Mvh Jean.