skydevinduer
Fra : Ukendt

Dato : 28-07-10 10:34

Jeg har bygget mig en overdækket terrasse - bygget lidt "hegn" på to af
siderne for at læ mod vinden. Nu er vi kommet til at tale om, at der msåke
skulle noget vindue af en elelr anden art i over hegnet.

Jeg havde tænkt mig nogle faste rammer med enkeltlags rude, men så foreslog
fuen at der blev lavet nogle skydevinduer, så der trods alt kunne skabes
cirkulation, hvis det var varmt og vindstille.

Nogen der har forslag til hvordan man nemmest selv bygger skydevinduer ?
Findes der færdige profiler, der kan bruges?

Fra : Emil

Dato : 29-07-10 21:11

"Firstname Lastname" wrote:

> [...]
>
>Nogen der har forslag til hvordan man nemmest selv bygger skydevinduer ?
>Findes der færdige profiler, der kan bruges?

Thja. Jeg har, indendørs, selv en åbning på omkring 3 m bred og 70 cm
høj mellem stue og alrum.

I top og bund er der en liste, hvori der er udfreset 3 spor på hver
3,2 mm bredde. Dybden er størst i toppen, så pladerne nemt kan udtages
til rengøring.
Pladerne, 3 styk 3 mm klar acryl, kan så skubbes til ønsket pos.
uafhængigt af hverandre.

Vær opmærksom på, at der opnåes den bedste lævirkning hvis der er ca
33% lufthuller i hegnet (forskningsresultat ved design af snehegn).

m.v.h. Emil

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-10 09:04

Hej Emil
Tak for svar - jeg skal se om jeg kan finde på noget.
En kammerat foreslog nogle alu-profiler - en anden nogle plastskinner med
silikonespray, så de blev glatte -
Jeg vil forsøge mig frem i efteråret.
Skal nok fortælle om evt. løsning herinde.