The story of Anvil
Fra : Steen

Dato : 27-07-10 22:57

Håber ikke de rock-interesserede gik glip af denne perle. Dokumentaren
om det glemte band blev vist på DR2 i går, og viser nærmest Spinal Tap i
virkeligheden. Der skal godtnok en stor kærlighed til musikken, til at
kæmpe i 30 år uden den mindste anderkendelse. Man kan da håbe at
dokumentaren giver drengene (der vel nok nærmere er midaldrende mænd)
lidt vind i sejlene, så de evt. kan kvitte deres dag-job og koncentrere
sig 100% om musikken.
Anvil blev til i 1978 i Canada, har udsendt ca. 12 albums - og nu denne
perle af en dokumentarfilm. Jeg får helt lyst til at købe deres seneste
opus på iTunes, men "This is thirteen" er af uvisse årsager ikke på
iTunes - mange af deres andre udgivelser er dog på netop iTunes til
70-80 kroner

http://www.imdb.com/title/tt1157605/

--
Steen

Fra : ASKF

Dato : 29-07-10 06:31

Steen ytrede sig i <1jmbb3c.yw6t8t19mqdj5N%isteen@gmail.com> med dette:

> [...]
>opus på iTunes, men "This is thirteen" er af uvisse årsager ikke på
>iTunes - mange af deres andre udgivelser er dog på netop iTunes til

Kan du give bedre links? vil måske købe video og/eller plader
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Steen

Dato : 29-07-10 22:05

http://www.anvilmetal.com/
http://itunes.apple.com/dk/album/anthology-of-anvil/id345157836
http://cdon.dk/musik/anvil/
--
Steen

Fra : Vidal

Dato : 29-07-10 13:33

Den 27-07-2010 23:56, Steen skrev:
> [...]
> opus på iTunes, men "This is thirteen" er af uvisse årsager ikke på
> iTunes - mange af deres andre udgivelser er dog på netop iTunes til

Ja, det var en lidt sørgelig udsendelse, så mange år og
der kommer ikke noget ud af det. 'Lips' vil og kan ikke
indse, den ikke går. Trommeslageren havde vist nok set
skriften på væggen.

Jeg kender ikke deres musik og hælder ikke i den retning,
selvom jeg godt kan sætte pris på lidt shredding, men
i deres henvendelse til pladeselskabet tilsidst burde det
være gået op for dem, det ikke er 1978 mere.

Når man får medlidenhed med et heavy-band, så er den helt
gal. Sådan nogen skal man hade eller elske.

Jeg bemærkede forresten, de må have spillet i Danmark på
deres "tour", et sted var der et skilt med 'Bryggeren'.
Jeg ved ikke hvor og hvad det er.

De er også på youtube, mon ikke også dokumentaren ligger
der:

http://www.youtube.com/results?search_query=This+is+thirteen+anvil&aq=f

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Steen

Dato : 29-07-10 22:05

Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> Jeg ved ikke hvor og hvad det er.
>
> De er også på youtube, mon ikke også dokumentaren ligger

Jeg synes egentligt filmen var ret livsbekræftende.
To gutter som elsker musikken, bliver stædigt ved med at ofre al deres
fritid på musikken (plus en del penge). Jeg husker dem glimrende fra
80'erne, men glemte dem nærmest siden. Koncerten fra dokumentarfilmen
var vist fra det svenske spillested Bryggeriet for ca. 5 år siden.

Jeg kunne godt unde Lips & Co. lidt medvind i fremtiden - for selvom de
har rundet de 50, så tror jeg ikke de stopper med at spille metal lige
foreløbigt. Så, nu må jeg hellere finde deres første album Metal On
Metal frem igen - så er der fandme' metal til gammelfar.
--
Steen