Brænder kompressoren sammen ...
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-07-10 22:42

Brænder kompressoren sammen, hvis man i længere tid ikke kører med
kølemiddel i aircon/klima?

--
Per

Fra : Uffe Ravn

Dato : 27-07-10 23:59

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev

> Brænder kompressoren sammen, hvis man i længere tid ikke kører med
> kølemiddel i aircon/klima?

En gammel airconmand fortalte mig, at han altid tilføjede lidt olie inden
efterfyldning.

Set i det lys så kan jeg godt forestille mig, at der blever mere slidtage
hvis airconen får lov at køre uden kølemiddel.

Specielt fordi en utæthed også nemt kan får atmosfærisk luft og fugt til at
køre rundt i systemet.

Men det er altså ikke noget jeg _ved_

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Martin

Dato : 28-07-10 07:20

> "Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev

Nej. Hvis trykket i systemet kommer under f.eks. 3 bar vil kompressoren slet
ikke blive koblet til.
Når man fylder kølemiddel på, er trykket i et "stillestående" anlæg omkring
3 til 6 bar, og det skal et vist fortryk til før magnetkoblingen på
kompressoren kan aktiveres.

Martin

Fra : alexbo

Dato : 28-07-10 07:32

"Per Henneberg Kristensen" skrev

> Brænder kompressoren sammen, hvis man i længere tid ikke kører med
> kølemiddel i aircon/klima?

Nej, den kobler slet ikke ind.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-07-10 17:16

> "Per Henneberg Kristensen" skrev

> Nej, den kobler slet ikke ind.

Allright.

Mister systemet noget tryk overhovedet, hvis værkstedet tester trykket?

--
Per