Først trække penge når varen er sendt?
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-07-10 15:26

Et internetbaseret, internationalt firma, der bl.a. henvender sig til danske
forbrugere med sin *.dk shop, mener sig fritaget for reglen om at pengene
først må trækkes på kontoen når varen sendes: Pengene trækkes med det samme,
uanset om varen er på lager eller ej.

Er det lovligt? Firmaet benytter sig af clickandbuy - gør det nogen forskel?

Jeg mener det er en PBS-aftale. Er PBS ikke blandet ind i det, når man
bruger clickandbuy?

--
Per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-07-10 15:42

Den 27-07-2010 16:25, Per Henneberg Kristensen skrev:
> [...]
> uanset om varen er på lager eller ej.
>
> Er det lovligt? Firmaet benytter sig af clickandbuy - gør

Der er ingen lov mod at trække pengene med det samme. Men
det er ikke tilladt i henhold til PBS's aftalebetingelser.
Hvis den pågældende butik ikke har en indløsningsaftale med
PBS, men i stedet benytter en anden indløser, er PBS's
betingelser ikke relevante.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-07-10 15:53

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ikke har en indløsningsaftale med PBS, men i stedet benytter en anden
> indløser, er PBS's betingelser ikke relevante.

Det jeg lurer på er at de omgår PBS ved at bruge clickandbuy? Eller er PBS
blandet ind i det alligevel? Jeg kan ikke rigtig gennemskue hvorfor
clickandbuy ellers er blandet ind i det (måske det er billigere for firmaet
end PBS)?

--
Per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-07-10 16:43

Den 27-07-2010 16:53, Per Henneberg Kristensen skrev:

> [...]
> kan ikke rigtig gennemskue hvorfor clickandbuy ellers er
> blandet ind i det (måske det er billigere for firmaet end PBS)?

Jeg kender ikke clickandbuy, så jeg aner ikke, om det er en
tjeneste, der sørger for den tekniske del, eller om det er
et firma med en indløsningsaftale i stil med PBS.

Når der er tale om en forretning i et andet land er det vel
naturligt, at de bruger en lokal indløser i stedet for at
bruge PBS. Ligesom et dansk firma nok vil bruge PBS, når det
tager mod betaling med VISA eller Mastercard.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær noget nyt om danske ord og ordsprog.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 27-07-10 16:54

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> wrote in message

> Det jeg lurer på er at de omgår PBS ved at bruge clickandbuy?

Jeg anvender ShareIt i min biks og har da aldrig følt, at jeg har omgået PBS
af den grund. De er kun én af mange udbydere af håndtering af
kreditkort-betalinger.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-07-10 20:05

> Hvis den pågældende butik ikke har en indløsningsaftale med PBS, men i
> stedet benytter en anden indløser, er PBS's betingelser ikke relevante.

PBS er iøvrigt bedøvende ligeglade - been there, done that.

Troels