Stafetten berømtheder
Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 27-07-10 19:16

Det er nu svært at finde på noget her i sommervarmen, jeg ved ikke om den
har været taget før, men der er skrevet mange hylstsange og balleder om
alskens brømtheder, så stafetten er berømtheder-

Så jeg glæder mig til at se hvad i finder på.

En af mine egne favoritter er Ray Davis's sang om Hollywood's
berømtheder "Celluloid Heroes".

Her skal vi høre den med Steve Vai som ellers mest er kendt for sit
fantastiske guitar spil.
http://www.youtube.com/watch?v=6HWJyMb_RLc

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Carl Drud

Dato : 27-07-10 20:24

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> writes:

> [...]
> alskens brømtheder, så stafetten er berømtheder-
>
> Så jeg glæder mig til at se hvad i finder på.

Public Enemy - Burn Hollywood Burn
http://www.youtube.com/watch?v=k6MlwT1lBk0

--
Carl

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-10 20:31

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4c4f2263$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> alskens brømtheder, så stafetten er berømtheder-
>
> Så jeg glæder mig til at se hvad i finder på.

Så vil jeg lægge ud med Don McLean, der synger om Buddy Holly's tragiske
død, i "Amerian Pie"
http://www.youtube.com/watch?v=tr-BYVeCv6U

Over til Elton John's smukke hyldest til Marilyn Monroe: "Candle In The
Wind":
http://www.youtube.com/watch?v=ss5yT3eIY9I

Til slut Tenatious D's hyldest til..... ja hvem mon?
Sangen hedder "Tribute": http://www.youtube.com/watch?v=4an3rpucSos
Er der nogen der kan høre hvem hyldesten er til? (Det er ret oplagt ud fra
akkorderne ;)

/Alex

Fra : Eva Schmidt

Dato : 27-07-10 22:00

"The night Hank Williams came to town" m. Johnny Cash

http://www.youtube.com/watch?v=f4nzopqHlN8

mvh Eva

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 30-07-10 18:00

"Alex Linaa" skrev i en meddelelse

> Så vil jeg lægge ud med Don McLean, der synger om Buddy >Holly's tragiske
> død, i "Amerian Pie"
> http://www.youtube.com/watch?v=tr-BYVeCv6U

American Pie er også en af mine ynglings sange, Mclean forstår virkelig at
sætte ord på, en fantastisk sang, intet mindre

Så Alex du får hermed stafetten.

Don McLean har også lavet Starry Starry Night , der handler om Van Gogh,
også et rigtig godt nummer.
http://www.youtube.com/watch?v=dipFMJckZOM

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-10 20:18

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4c53050a$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> American Pie er også en af mine ynglings sange, Mclean forstår virkelig at
> sætte ord på, en fantastisk sang, intet mindre
>
> Så Alex du får hermed stafetten.

Hmm... jeg har faktisk dårlig tid lige nu, for jeg sidder på www.mosstock.dk
Jeg videregiver derfor stafetten til Carl

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 28-07-10 09:15

On 27-07-2010 20:15, Michael Meidahl Jensen wrote:
> Det er nu svært at finde på noget her i sommervarmen, jeg ved ikke om den
> har været taget før, men der er skrevet mange hylstsange og balleder om
> alskens brømtheder, så stafetten er berømtheder-

María Eva Duarte de Perón
Her synger Ignacio Copani en sang om "Maria Eva":

http://www.youtube.com/watch?v=wheaN_oxFkQ

Jeg ville godt have fundet et nummer hvor hun selv sang, men det
lykkedes ikke for mig på YouTube. Derimod er der nogle filmklip fra
filmen "La Cabalgata Del Circo", hvor hun havde den kvindelige hovedrolle:

http://www.youtube.com/watch?v=6hkpbNoFFtk

Den fantastiske historie om Eva Peron, har fået en hel musical selv.
"Her Don't Cry for me", ledsaget af billeder:

http://www.youtube.com/watch?v=QaMguUf0ltk&feature=related

Henning.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-07-10 23:04

> [...]

> alskens brømtheder, så stafetten er berømtheder-
>
> Så jeg glæder mig til at se hvad i finder på.

En jeg godt kan lide at lytte til er The Conversation, hvor Waylon Jennings
og Hank Williams Jr. synger om Hank Williams Sr.:

http://www.youtube.com/watch?v=QoOEEQPiUxE

--
Uffe Bærentsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-07-10 12:05

> [...]
> berømtheder "Celluloid Heroes".
>
> Her skal vi høre den med Steve Vai som ellers mest er kendt for sit

Det undrer mig, den slet ikke er nævnt...

Så må jeg jo gøre det.... Selvfølgelig Danny Mirror's I remember Elvis
Presley...

Den kan da ikke mangle.... Vel ?

http://www.youtube.com/watch?v=TdUNGHelrGk

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-07-10 12:08

> [...]
> berømtheder "Celluloid Heroes".
>
> Her skal vi høre den med Steve Vai som ellers mest er kendt for sit

Man burde jo måske medtage denne....

Ronnie McDowell's The King is gone...

http://www.youtube.com/watch?v=V_tv-_3UtjU&feature=related

Elvis var jo ikke en Hr Hvemsomhelst...