Jeg har fået en flaske calvados
Fra : Steen

Dato : 27-07-10 10:46

Det er vist noget æble-brændevin tror jeg. Jeg har ikke smagt det før,
hvordan drikkes det, i snapsglas, med is, stuetemperatur?

Fra : Preben

Dato : 27-07-10 11:06

Den 27.07.2010 kl. 11:46 skrev Steen <isteen@gmail.com>:

> Det er vist noget æble-brændevin tror jeg. Jeg har ikke smagt det før,
> hvordan drikkes det, i snapsglas, med is, stuetemperatur?

Snapseglas evt. et cognacglas og stuetemperatur er godt.
--
mvh/Preben

Fra : cykelsmeden

Dato : 27-07-10 11:37

Den 27-07-2010 11:46, Steen skrev:
> Det er vist noget æble-brændevin tror jeg. Jeg har ikke smagt det før,
> hvordan drikkes det, i snapsglas, med is, stuetemperatur?

mener nu det er pære??

en god bedaget gorgonzola, rockefour eller lign. ost med smag, en rå
æggeblomme, purløg og et stort glas Calvados hen over, er en udmærket
afslutning på en god middag!

finn

Fra : Preben

Dato : 27-07-10 11:54

Den 27.07.2010 kl. 12:36 skrev cykelsmeden <news@not2old.dk>:

> mener nu det er pære??

Du kan selv være en pære
http://da.wikipedia.org/wiki/Calvados
--
mvh/Preben

Fra : ole.helms@hotmail.co~

Dato : 27-07-10 17:32

On Tue, 27 Jul 2010 12:53:53 +0200, Preben <pranSLETDETTE@privat.dk>
wrote:

>Den 27.07.2010 kl. 12:36 skrev cykelsmeden <news@not2old.dk>:
>
>Du kan selv være en pære
>http://da.wikipedia.org/wiki/Calvados

Nu findes der åbenbart også calvados lavet på pærer:
"Calvados: En brændevin fra Normandiet i det nordvestlige Frankrig der
destilleres på æbler (og i mere sjældne tilfælde pærer) og dernæst
lagres i omkring fire år på egetræsfade."
http://www.drikkeabc.dk/frontpage.aspx?id=10&type=47&dbid=96cca5c4-191f-4b5d-9d6b-bd052d65c14f

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 27-07-10 12:08

Steen wrote:
> Det er vist noget æble-brændevin tror jeg. Jeg har ikke smagt
> det før, hvordan drikkes det, i snapsglas, med is,
> stuetemperatur?

Til kaffen efter middagen - akkurat som cognac - efter min mening.

Lisbet

Fra : smiley

Dato : 27-07-10 13:59

On 27-07-2010 11:46, Steen wrote:
> Det er vist noget æble-brændevin tror jeg. Jeg har ikke smagt det før,
> hvordan drikkes det, i snapsglas, med is, stuetemperatur?

Send den til mig så melder jeg tilbage hvad der er bedst.
-max-

Fra : Grethe Hoff

Dato : 27-07-10 15:25

"smiley" <smileymaxphoto@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Send den til mig så melder jeg tilbage hvad der er bedst.
> -max-

Optimist!
--
Grethe
deilig å være norsk i DK

Fra : Steen

Dato : 27-07-10 16:10

smiley <smileymaxphoto@gmail.com> wrote:

> Send den til mig så melder jeg tilbage hvad der er bedst.
> -max-

Ikke tale om. Hellere drikke noget nyt der ikke smager så godt, end ikke
drikke noget overhovedet

Fra : Gamle

Dato : 27-07-10 16:21

Steen wrote:
> Ikke tale om. Hellere drikke noget nyt der ikke smager så godt, end
> ikke drikke noget overhovedet

Ja men det smager godt og så kan man få en ordentlig ski' på
Har prøvet i Kroatien. Den holdt flere dage.

Mvh.
Torben

Fra : Ivar

Dato : 27-07-10 21:36

Gamle skrev:

> Ja men det smager godt og så kan man få en ordentlig ski' på

Franskmændene siger at en god calvados skal have en frisk smag
af æbler.
Jeg bryder mig ikke specielt om calvados, det minder mig for
meget om barndommens Bonaza-saftevand med æblesmag.

Ivar Magnusson

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 27-07-10 22:40

Ivar wrote:

> Franskmændene siger at en god calvados skal have en frisk smag
> af æbler.
> Jeg bryder mig ikke specielt om calvados, det minder mig for
> meget om barndommens Bonaza-saftevand med æblesmag.

En god calvados smager rigtig godt, ligeså godt som en god cognac.
Den smager heldigvis af æbler, men dog ikke af den omtalte saftevand.

Med venlig hilsen
Lisbet

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-07-10 19:43

Steen <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen
1241747530301916663.968476isteen-gmail.com@news.eternal-september.org:

> Det er vist noget æble-brændevin tror jeg. Jeg har ikke smagt det før,
> hvordan drikkes det, i snapsglas, med is, stuetemperatur?

Drik det, som du ville drikke en grappa.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Svend

Dato : 30-07-10 19:28

Hej

Jeg plejer nu at bruge det til at flambere oksemørbrad i. Det giver en
excellent smag til saucen også.

Forslag:
http://www.maduniverset.dk/opskrift.php/6286/Oksekoed-opskrifter/Oksemoerbrad-i-Calvadossauce

Jeg vil nu hellere udsætte mine smagsløg for en OK cognac eller en Islay
whiskey, men smag er da heldigvis individuel (o;

Ellers KAN det da drikkes/nydes ligesom cognac i mangel af bedre.

Kh

Svend Ã…ge