Tøj / Beskyttelse
Fra : Christian Stidsen

Dato : 27-07-10 16:32

Jeg kigger lidt på at købe Kevlar-jeans at køre i.
Der nogen der ved hvordan disse er mht beskyttelse ?
- det er jo fint de er slidstærke, men den almindelige beskyttelse mod slag
er jo heller ikke at foragte.

Jeg erindrer på et tidspunkt at have hørt noget om beskyttelse til skuldre,
knæ m.m. der er blødt under normale omstændigheder men bliver hårdt
momentant ved stød/slag ?
- nogen der kender noget til dette ?

M.v.h.

Christian

--
XB12Ss
FZS600 - For sale

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 27-07-10 22:15

"Christian Stidsen" <csnews@stidsen.dk> writes:

> [...]
>
> Jeg erindrer på et tidspunkt at have hørt noget om beskyttelse til
> skuldre, knæ m.m. der er blødt under normale omstændigheder men bliver

Temperfoam (st?).

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Peter Christiansen

Dato : 27-07-10 23:51

Christian Stidsen wrote:
> Jeg erindrer på et tidspunkt at have hørt noget om beskyttelse til
> skuldre, knæ m.m. der er blødt under normale omstændigheder men bliver
> hårdt momentant ved stød/slag ?
> - nogen der kender noget til dette ?

Rukka har noget der opfører sig sådan. Jeg kender ikke noget til det.

http://www.rukka.com/lfashion/rukka/rukkawww.nsf

mvh
Peter

Fra : Casper

Dato : 28-07-10 02:10

On Jul 27, 5:31 pm, "Christian Stidsen" <csn...@stidsen.dk> wrote:
> [...]
>
> Jeg erindrer på et tidspunkt at have hørt noget om beskyttelse til skuldre,
> knæ m.m. der er blødt under normale omstændigheder men bliver hårdt

Nogle af dem der får de bedste anmeldelser er dragging jeans (http://
www.dragginjeans.com/), eller Halvarssons/Lindstrands (http://
www.jofama.se/) til begge kan man svjv. få knox inserts.

Jeg har BMW Jeans som har de samme inserts som både mine lædder og
tekstil bukser.... uheldigvis koster de noget mere en alm. jeans med
kevlar.

Casper